Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 8085
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
du er hva du snakker om, er noe jeg har levd etter en stund nå.

har du noe relevant å si? si det på enklest mulig måte. har du ikke noe relevant å si, så hold kjeft.

det som kommer ut av spisehullet ditt er det andre folk har å forholde seg til når folk lager et "mentalt bilde av deg"

og jo smil til verden og verden smiler til deg. er faktisk ikke så veldig mye vaskligere en det. samme gjelder du er hva du spiser. De viktigste tipsene man får er de som oftest går under radaren.
Vis hele sitatet...

Om man holder kjeft når man ikke har noe relevant å si, så blir man stemplet som den sjenerte og stille personen i gruppa, og blir derfor en outsider. Dumt råd. Det er bedre at han sier noe dumt, enn at han ikke sier noe som helst. Det siste han vil er å bli stemplet for å være den stille, mystiske og gale seriemorderen i gruppa. Da blir alle veldig sånn "Åhh, Claus prater, syyykt hahahaha" Så ler alle av deg. Blir vanskeligere å bli godtatt om man ikke bryter isen med det samme.

Derfor, PRAT!

Sitat av skeptfisk Vis innlegg
sucker.....! lurer på hvor stor del av livet dit som kommer til å handle om alkohol om noen år.
Vis hele sitatet...
Alkohol er en fin måte å komme i kontakt med folk og lære sosiale oppførseler. Blir for dumt å anta at vedkommede kommer til å bli en alkoholiker fremover i tid bare pga. at han drikker litt på fester.
Sist endret av Outier; 30. april 2010 kl. 14:29.
Totalt enig med hele innlegget ditt.
Sitat av Outier Vis innlegg
Da blir alle veldig sånn "Åhh, Claus prater, syyykt hahahaha"
Vis hele sitatet...
Det er så sant. Hvis man først blir stemplet som "stille", er det vanskelig å bryte ut av det.

Likevel synes jeg selve problematikken er overgangen fra bekjent til venn (som man henger med i helgene). Det er som regel lett å småprate med folk (hvis man ikke er et totalt nervevrak), men det å krysse den grensen og faktisk bli venn med noen er det verre med.
Sitat av Outier Vis innlegg
Om man holder kjeft når man ikke har noe relevant å si, så blir man stemplet som den sjenerte og stille personen i gruppa, og blir derfor en outsider. Dumt råd. Det er bedre at han sier noe dumt, enn at han ikke sier noe som helst. Det siste han vil er å bli stemplet for å være den stille, mystiske og gale seriemorderen i gruppa. Da blir alle veldig sånn "Åhh, Claus prater, syyykt hahahaha" Så ler alle av deg. Blir vanskeligere å bli godtatt om man ikke bryter isen med det samme.

Derfor, PRAT!
Vis hele sitatet...
Jeg er både enig og uenig med deg. Det er ingen som liker unødvendige samtaler, eller "small talk" som de sier på engelsk. Jeg snakker ikke mye og jeg har mange venner... Jeg får en følelse av at dine venner ikke er helt i samme gruppe som de trådstarter vil bli venn med, da du anbefaler facebook, røyking og drikking som samtalestarter - samt de eksempelsamtalene du har lagt ut her. No offence mot deg og vennene dine, jeg tror bare trådstarter sikter til en annen gruppe mennesker enn det.

Sitat av Outier Vis innlegg

Alkohol er en fin måte å komme i kontakt med folk og lære sosiale oppførseler. Blir for dumt å anta at vedkommede kommer til å bli en alkoholiker fremover i tid bare pga. at han drikker litt på fester.
Vis hele sitatet...
Du får det til å høres ut som trådstarter burde ta seg en shot eller to før skolen, noe som ikke er å anbefale. Jeg tror ikke det er det du faktisk sikter til, men det kan høres slik ut.


Igjen vil si at du må ha god selvtillit for å få venner av den "populære" graden. Man trenger ikke å snakke for å vise at man har god selvtillit, alle ser det på deg.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg er både enig og uenig med deg. Det er ingen som liker unødvendige samtaler, eller "small talk" som de sier på engelsk. Jeg snakker ikke mye og jeg har mange venner... Jeg får en følelse av at dine venner ikke er helt i samme gruppe som de trådstarter vil bli venn med, da du anbefaler facebook, røyking og drikking som samtalestarter - samt de eksempelsamtalene du har lagt ut her. No offence mot deg og vennene dine, jeg tror bare trådstarter sikter til en annen gruppe mennesker enn det.
Vis hele sitatet...
Joda, jeg kjenner ikke trådstarter så har egentlig ikke peiling. Har bare ramset opp litt av det jeg har brukt for å komme i kontakt med folk. Godt mulig han må bruke andre metoder for å greie å ta steget å prate med noen og attpåtil føre en samtale.


Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Du får det til å høres ut som trådstarter burde ta seg en shot eller to før skolen, noe som ikke er å anbefale. Jeg tror ikke det er det du faktisk sikter til, men det kan høres slik ut.
Vis hele sitatet...


Anbefaler han selvfølgelig ikke å ta en shot før skolen. Men aldri noe galt i å ta en god fest i ny og ne! Bare bra å komme seg på fest, og om man skal bli litt off-topic, så tror jeg faktisk det ikke er bra å vente til man er 18 før man drikker. Da kan det gå galt rett og slett. Vet om en som skal få bil om han venter til han er 18 med å drikke.. Han vet rett og slett ikke hva han tåler og hvordan begrense seg. Igjen, det kan gå virkelig galt..


Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Igjen vil si at du må ha god selvtillit for å få venner av den "populære" graden. Man trenger ikke å snakke for å vise at man har god selvtillit, alle ser det på deg.
Vis hele sitatet...
Og for å få god selvtillitt, må ha han selv se kul ut. Synd å si det, men det er en fact at de fleste kule gutter velger venner utifra utseende. Vil si at det er litt tull at alle ser på deg at du har god selvtillitt uten å prate. Man må altså SE kul ut.. og det blir feil å si at han skal kle seg ut som en awesome soss og vente på at alle skal komme å bli venn med han.
Sist endret av Outier; 30. april 2010 kl. 14:59.
Sitat av Fossegrimen Vis innlegg
Men det er liksom så vanskelig å få joinet resten for jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til folk. Hvis jeg prøver å opprette en samtale så blir det bare omtrent sånn:

Meg:> Hei, vet du hva klokken er?
Person:> 13:37.
Meg:> Ok, takk.
Vis hele sitatet...
Ikke still konkrete spørsmål når du skal lage samtale. Fortell heller f.eks noe som du gleder deg over eller som irriterer deg, og le litt av det. Om du skal spørre spørsmål, spør ihvertfall om ting som det tar litt effort i å svare på.

Small talk er en kunst, men i de fleste tilfeller ganske greit å komme igang med når man blir vandt til det. Bare ikke gå i de vanlige fellene, som f.eks klokka, været eller "hvordan har du det" (Dette skal kun brukes som en hilsen, og er ikke noe basis for en samtale. Folk du smalltalker med vil nesten aldri utlevere hvordan de EGENTLIG har det).
Det blir hvertfall bare lettere og lettere etthvert. Litt selvtillitt gjør det enklere å prate med folk, og folk vil også prate med en person som utstråler selvsikkerhet og trygghet. Derfor noen har den "auraen" trådstarter prater om, som gjør at noen er mer attraktive samtalepartnere. De er trygge på seg selv og det liker folk.
Alt som er sagt her veldig sant, hold deg til temaer som allmenheten er interessert i, fram til du blir bedre kjent med folk. Kjæresten min prater veldig lett med folk, og jeg tror det er fordi han har en imøtekommende "kompis-attitude" der han er åpen mot alle, prater med alle og later som han er genuint interessert i det de prater om.
Smalltalk må være lov å øve på, synes jeg. Kanskje noen funfacts, ting som har skjedd i det siste, temaer som interesserer de fleste.

Jeg synes det er lettere å bli kjent med gutter enn med jenter (jeg er jente selv). Noen ganger tror jeg jenter har en forutinntatt fiendtlig holdning mot andre jenter som de ikke kjenner. Eller kanskje jeg bare er en freak, men jeg har lettere for å prate med gutter
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
sucker.....! lurer på hvor stor del av livet dit som kommer til å handle om alkohol om noen år.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skriver du sucker og later som om du er så sinnsykt mye bedre enn han og snakker som om han er dømt til å bli alkoholiker. Du gjør meg kvalm.

Hvis du absolutt skal skrive noe om det, så burde det heller være hvordan han burde gå fram for å snakke med 4 forskjellige folk uten å ha i seg alkohol.

Neste gang, tenk, før du vurderer å poste noe sånt.
Vil råde deg til å sjekke ut bloggen til en kar som kaller seg hjerterknekt, sjekkeskolen.vgb.no. Mye av denne bloggen omhandler sjekking, men også veldig mye om å bli bedre sosialt, sånn generellt.

Ut i fra det jeg har lest, så virker det som du ikke har vært veldig sosial tidligere, og trenger derfor å lære ganske basics. Basics'a lærer du best ved å bare være så sosial som mulig. Studer hvordan andre sosial personer oppfører seg, tenk over det, og ta det til deg. Har mange kompiser som ikke var veldig sosiale før, men når de først kom seg ut og traff litt folk, så tok det ikke lange tiden før de blomstret og ble utrolig populære blant venner. Husk å også forandre litt type miljø, og ikke bare vær sammen med en type folk (hvis du skjønner..)
Mitt tips er å prøve å drepe så mange monstre du klarer, de må selfølgelig være i høyste level. Og når du levler bør du velge alle points på charisma
Kjenner meg igjen i hvordan du har det

Var selv av typen som var litt tilbakeholden og var ikke særlig pratsom, og som sagt var mye innelukket i WoW...

Da jeg søkte på ny skole andre året på videregående søkte jeg på en skole der jeg ikke kjente noen i det hele tatt og tenkte egentlig at dette var en dårlig idè...
Men allerede første dagen ble jeg kjent med de fleste i klassen min, mye av det var fordi de fleste gutta i klassen spilte WoW selv, så da hadde vi noe å snakke om, og siden ingen av disse kjente meg noe særlig øste det ut med spørsmål om hva jeg likte å gjøre.
Helt ærlig var dette et av de kuleste øyeblikkene i livet mitt, det begynte med at vi spilte WoW ilag, og etterhvert inviterte de meg med på fest (Hadde nesten aldri rørt alkohol før) men allerede der ble jeg kjent med så og si alle sammen...

Men det jeg egentlig vil frem til er at de som har levd med deg ( i samme område ) kanskje ser på deg som en nørd og gidder ikke å ta kontakt med deg med det at de kanskje ser på deg som en taper...

Nå er dette kanskje litt ekstremt flytte vekk bare av den grunn... Men det funka som F... for meg
bare heng med vennene dine hele tia? det er neppe noe du kan lese deg frem til. vær ute..
Nå har ikke jeg lest gjennom alle svarene, så skyt meg hvis dette er sagt før! Tenkte bare å komme med noen tanker siden dette er noe jeg også har "slitt med".

Noe som er viktig når du prøver å komme inn i en ny vennegjeng er å PASSE INN. Med det mener jeg at du kanskje må tilpasse deg personene du ønsker å være med, og ikke tenke at de skal tilpasse seg deg. Det betyr at du må ofre en del av deg selv, men kanskje du kommer til å trives med det etterhvert?

Jeg har faktisk tenkt veldig mye på dette, og jeg har kommet fram til at for å bli en sentral person i en vennegjeng er det viktig at du hele tiden er aktiv med å dra igang folk på ting som anses som "kult". Kanskje ikke bowling er like aktuelt nå som det var på barneskolen f.eks.? Når du blir 18 kommer det faktisk til å løse veldig mange problemer, fordi da kan du dra på byen med de folka du ønsker å være med, og da er det MYE lettere å bli kjent med folk!

En annen ting som er litt interessant er å se på barns forhold til voksne. Barn ser selvfølgelig på foreldrene sine som en trygghet fordi de sikrer dem mat, kjærlighet og tak over hodet. AKKURAT det samme gjelder for det sosiale ungdomslivet. Den som stiller opp med hus/leilighet når det skal festes, får automatisk mer tillitt fra de andre. Da har du levla litt Den som er flink til å passe på en annen i gjengen når han/hun har problemer, er drita osv. har gaina enda en level. Til slutt har du den perfekte "lederen": Omsorgsfull ovenfor de andre, er en positiv person som kommer med løsninger framfor problemer, sikrer de andre trygghet, er samtidig et moderne menneske med sans for kultur, mote osv.

Dette ble kanskje en lang og vanskelig forklaring, men håper noen skjønte hva jeg mente.

MITT BESTE TIPS TIL DEG FOR Å FÅ KONTAKT MED DEN ANDRE GJENGEN: Så fort du er alene hjemme inviterer du de på fest/pilsing hjemme hos deg. Dette krever, som jeg nevnte, at du ofrer noe av deg selv/ditt liv for å oppnå godkjenning fra de andre. Da oppfyller du to "krav":

1. Viser at du kan dra med folk på morsomme ting (ikke bowling. Jeg er egentlig ikke bowling-hater, så vet ikke hvorfor jeg alltid tar dette som eksempel)
2. Folk forstår at du er en person som har ressurser og de vil kanskje føle at de skylder deg en fest siden du har invitert allerede.

Merker selv at jeg har levla litt etter at jeg oppdaget dette, og tror faktisk det har fungert Merker at jeg er en mer sentral person i den nye gjengen enn det jeg var før.

Lykke til!
Sist endret av DJ Småkake; 1. mai 2010 kl. 11:42.
Det eneste, virkelig gode, tipset jeg kan gi deg er følgende: ALLTID vær deg selv. Du skal aldri, under noen omstendigheter ofre personligheten din. Du kan modifisere den en smule etter situasjonen, men du skal aldri endre den helt. Folk flest merker dette rimelig kjapt, og det er mildt sagt frastøtende.

En ting som virkelig slår an, men som i noen tilfeller krever litt "guts": Gjør noe totalt uventet. Noe folk normalt sett ikke gjør. Dette kan være hva som helst, så lenge ingen venter det.

Jeg husker ikke hvem som sa dette, men noen var det i allefall: "The simplest thing a man can do, is to perform the illusion of carrying a big secret". Dette kan du utnytte, med stort hell. Vær litt mystisk, enkelt og greit. Etterhvert blir folk nysgjerrige, og vips så har du en samtale eller femti i gang.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Jeg husker ikke hvem som sa dette, men noen var det i allefall: "The simplest thing a man can do, is to perform the illusion of carrying a big secret". Dette kan du utnytte, med stort hell. Vær litt mystisk, enkelt og greit. Etterhvert blir folk nysgjerrige, og vips så har du en samtale eller femti i gang.
Vis hele sitatet...
er nok ikke så dumt det der, nei. har lest det samme om at folk elsker hemmeligheter, og om du deler en hemmelighet med en annen person knytter dere et sterkt bånd, ved at det finnes en ting bare dere to vet.

bare pass på og ikke vær så mystisk at du bare sitter i et hjørne og stirrer på folk
Sitat av jassågitt Vis innlegg
bare heng med vennene dine hele tia? det er neppe noe du kan lese deg frem til. vær ute..
Vis hele sitatet...
Ja..., Det var det da. Det er venner som har tid det er mangelvare på hos meg.
Ta initiativ i skoletimer, om du går på skole. Skal ikke mye til for at noe skal bli morsomt når det sies til en lærer i klasserommet.

Side note: Ser stadig flere som utfører diverse 'stunts' i fylla, som et cry for attention. Vær forsiktige med disse, med mindre du har et stort ønske om å bli kjent som ikke noe annet enn en klovn.
Det letteste du kan gjøre er og smile til alle du ser

"Et smil over midtgangen på bussen om morgenen kan forhindre et selvmord senere på dagen."

Det sa en jente i klasse min til meg en dag. Etter det har jeg smilt til alt og alle, og folk tok mye mer kontakt med meg da de så hvor positiv jeg var, og smilte til alle. De sa jeg strålte av glede, og at jeg er en humørspreder

Det er utrolig hvor stor kontakt du kan få ved og bare og smile til folk.

( Gi meg gjerne et kvalitetspoeng hvis du syns jeg fikk frem noe bra ) ( Det blir det første poenget jeg får )
Les mystery method, praktiser praktiser praktiser. profit?=damer plenty av damer som vil ha nerde kroppen din.

Jeg står på mitt og sier at man kan ikke lære å bli sosial av bøker. Menneskelig oppførsel er ikke noe som kan studeres, det er bare ikke så enkelt! Vår oppførsel kan ikke studeres, fordi ingen reagerer eller oppfører seg på samme måte. Ta for eksempel disse sjekketriksbøkene og prøv det samme sjekketrikset på to forskjellige damer og jeg kan love deg at de ikke reagerer på samme måte. Og for the record så fungerer aldri sjekketriks for å få damer heller.

Selvfølgelig får en en fyr som er flink med damer creds for det, men kan kan fortsatt ikke lese seg til det. For å bli flink med damer må man først få den selvtilliten man trenger. Ingen jenter liker en usikker fyr som klarer å stamme seg frem til et sjekketriks. Og for å få den selvtilliten må man først bli populær i sin vennegjeng.

Man kan ikke lese seg til menneskelig atferd - jeg kan bare ikke få sagt det nok.
Vis hele sitatet...
Ja enig der man blir ikke noe flinkere av å kun lese boka, men det er en god start og man forstår pluteselig alt mye mer. Det er jævlig frustrerende å stå oppi det hele når man ikke aner hva man skal si eller gjøre.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av skeptfisk Vis innlegg

sucker.....! lurer på hvor stor del av livet dit som kommer til å handle om alkohol om noen år.
Vis hele sitatet...
Hvor i svarte granskauen har du dratt den påstanden ifra?
Jeg har lettere for å bli kjent med folk når jeg drikker = Jeg er alkoholiker om noen år?

Jeg drikker ca 2 ganger i månden, som oftest sammen med venner eller klassekamerater. Vil påstå at 2 ganger i månden ikke er et veldig høyt alkoholforbruk?

-

tilogmed universiteter har lagt de første helgene til med arrangementer, live musikk, lokaler og alkoholservering slik at studentene skal klare å bryte isen mye enklere.

Er ikke bare bare for en stakkars førsteklassing å flytte til en ny by hvor han ikke kjenner en kjeft.
Sist endret av Bombasa; 2. mai 2010 kl. 19:06.
Sitat av DJ Småkake Vis innlegg
MITT BESTE TIPS TIL DEG FOR Å FÅ KONTAKT MED DEN ANDRE GJENGEN: Så fort du er alene hjemme inviterer du de på fest/pilsing hjemme hos deg. Dette krever, som jeg nevnte, at du ofrer noe av deg selv/ditt liv for å oppnå godkjenning fra de andre. Da oppfyller du to "krav":

1. Viser at du kan dra med folk på morsomme ting (ikke bowling. Jeg er egentlig ikke bowling-hater, så vet ikke hvorfor jeg alltid tar dette som eksempel)
2. Folk forstår at du er en person som har ressurser og de vil kanskje føle at de skylder deg en fest siden du har invitert allerede.

Merker selv at jeg har levla litt etter at jeg oppdaget dette, og tror faktisk det har fungert Merker at jeg er en mer sentral person i den nye gjengen enn det jeg var før.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske så uenig med deg, du vill virke som en falsk person og vill bli utnytta ganske lett, når du går fram på den måten + flest folk vill ikke like deg da det føles ut som DU "kjøper" dem. Jeg ville heller hatt en fyr kommet bort til meg og slått av en prat og spurt om hva slags planer jeg har for helga og tatt det fra der, enn den måten du snakker om.
Dette er litt creeeeeepy..
"Ding" - LvL 2 sosial!

Men jeg holder meg personlig litt på side linjen når det gjelder og være sosial, definisjon av sosial på mitt hjemsted er gjerne å drikke seg ihjel.

Men jeg liker og prate, så jeg prater bare om alt og alle - blir fremdeles noen akward situations iblant, men alt kan hånteres.

Det er akkurat som WoW, du må sosialisere som faen før du er sosial lvl 80(to be 85) - ta gjerne og farm gear på populære steder som Jack and Jones.
alcohol er en dårlig ting å starte med for å bli mere sosial , hvordan skal du da klare deg i det vanelige liv vis du må ta ruse deg bare for å treffe folk ?

Hver gang, du går på butikken eller bussen, sitter i en taxi, ringer for å bestille kinobilletter, går inn på et utested, holder oppe døra for en nabo, eller på noen som helst måte befinner deg i en situasjon hvor du har en interaksjon med et annet menneske vil jeg at du skal utveksle noen høflighetsfraser med vedkommende. Det trenger ikke være noe mer enn ”har du en fin dag?” ”Herlig vær i dag, er det ikke?” ”Mye folk i dag, hvordan går jobbdagen din?”

Den neste uken skal du binde deg til å starte en kort samtale med minst 20 personer du ikke kjenner. Her teller ikke samtaler med de nevnt ovenfor, her er det kun mennesker som ikke forventer at du skal snakke med dem som teller. Snakk med disse menneskene når du går på butikken eller rusler på kjøpesenteret, og om du ikke har for vane å befinne deg i situasjoner med nok folk rundt deg til å oppfylle kravet på 20 – vel, dra til et kjøpesenter 3-4 ganger denne uka etter jobb eller skole og sett i gang!

Du kan snakke med 3 om dagen hele uken, du kan snakke med 5 stykker fire dager denne uken, eller 10 stykker to dager denne uken, det blir opp til deg, men sørg for å få minst 20 samtaler i gang med en fremmed person denne uken. Samtalene trenger ikke være lengre enn noen få sekunder, men kravet for å ha startet en samtale er at dere har minst fire utvekslinger med hverandre (du snakker – hun snakker – du snakker – hun snakker – du snakker – hun snakker – du snakker – hun snakker).

Dette er tatt fra http://sjekkeskolen.vgb.no/2009/05/2...mtalestarting/

Selv om mye av det dem skriver om går på sjekking , så kan flere artikkler hjelpe deg på veien til bedere sosial status, funket fantastisk på meg.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Til trådstarter (og andre som lurer) :

jeg var selv en "grå mus" som ikke turte og snakke med andre (spesielt jenter) da jeg var livredd for å bli mislikt.

dårlig selvbilde = redsel = dårlig kommunikasjon.

har du \ dere noen hobbyer som kan deles med andre?

er du \ dere glad(e) i å danse, øv masse !!! hjemme, ta en tur på byen (alene evt) og dans deg løs. de fleste utesteder jeg er på ser jeg folk som danser "regular" opp og ned\ side til side (noe jeg føler egentlig alle kan.)
men lærer du deg noen "moves" ala electric boogie \ robot, er sjansen større for at noen vil snu seg og evt danse sammen med deg

personlig danser jeg litt (dog med noe innabords, lettere å holde fokus på seg selv og "dansestilen" :P ) og driver med magi.
lær deg noen triks med en kortstokk eller andre gjenstander.
Del av dine hobbyer, noe du "brenner" for, da vil andre oppleve deg som "positiv til livet" og gjør også praten lettere for deg.
(har du ingen hobbyer? skaff noen !) :P

grunnen til at jeg nevnte dans og magi: dette er noe "alle" kan assosiere seg med.

velg hobbyer som folk kan kjenne seg igjen i, da gjør det praten lettere. (med andre ord: pc-spill snakk på byen er litt øsj)


EDIT: Magi er ikke SÅ vanskelig å lære seg, men lær deg det GODT. fordelen med kortstokken: du trenger ikke snakke, la kortene snakke for deg :P spesielt på byen med høy musikk er det vanskelig å holde en tale gående.
Sist endret av Tommen_; 3. mai 2010 kl. 12:36.
Hadde en kompis som var slik, han spilte WoW 6-7 timer hver dag, skulle mye til for å få dratt ham ut av huset, og han måtte alltid tilbake til raids, arena og resten av pakka Så plutselig en dag fikk han samme åpenbaringen som deg (da han så "Yes man" faktisk ), dagen etter tok han seg en tur på byen, forandra klesstilen sin litt etter litt (fra "gamer style" som hettegenser, joggebukse og lignende, til litt mere "moteklær", dongeri, cardigans og slikt. Ikke alt for dyre klær, bare annerledes og ikke så "grått" liksom ).

Han begynte å si ja hver gang noen spurte om han ble med på noe, uansett om han likte det eller ikke, vel nesten. Tok vel en måned, totalt ny person, ble spurt om han ble med og fant på noe hele tiden, all tiden som før gikk med til WoW gikk med til festing, byturer, henge med kompiser osv. Det var det kicket han trengte, og resultatet? Bedre selvtillit, dame, sosial intellegens og fullbooket timeplan

Altså: Det beste for å lære seg sosial intellegens, lek "Yes Man" en stund, så kan du trappe ned litt etter hvert, ta litt alene tid og slikt. Når folk vet at du sier ja, spør de mye oftere om du blir med på noe, og du kan hoppe uti den sosiale badestampen.
Arranger en fest og inviter folket.
Dra i gang samtalen ved å snakke om noe relevant. -Hva fikk du på norskstilen osv. Enkel måte å begynne