Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 21011
Ska på tur til Polen om en månde ca, lurte på hva som var billig ?
Og hva jeg burde kjøpe, og hva jeg ikke burde kjøpe, er ikke helt sikker på hvor i polen det er.
Vil tro alt untatt elektronikk er billigere (sikkert elektronikk også, men ikke så mye)
Den #polenlua" jeg kjøpte i 10.klasse. Koster vel noe rundt 10 norske kroner om jeg husker rett.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Den #polenlua" jeg kjøpte i 10.klasse. Koster vel noe rundt 10 norske kroner om jeg husker rett.
Vis hele sitatet...
Og hva er en "polenlue"?
Mc'rn er rimelig billig. Mat må en ha
alt er billig der
Lurte veldig på "polenlue" hva var jeg å, er det noe jeg heller burde kjøpe i polen enn på taxfree å ?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av marthineb Vis innlegg
Lurte veldig på "polenlue" hva var jeg å, er det noe jeg heller burde kjøpe i polen enn på taxfree å ?
Vis hele sitatet...
en "polenlue" er vel bare en random polsk lue?
Haha :P er jente, så dropper det hore greiene
Tatovering
Horer
Øl
Weed

...var der med klassen
krystall
Sitat av marthineb Vis innlegg
Haha :P er jente, så dropper det hore greiene
Vis hele sitatet...
Kjipe saker
Sist endret av SwagSir; 3. februar 2012 kl. 22:08.
Sitat av marthineb Vis innlegg
Haha :P er jente, så dropper det hore greiene
Vis hele sitatet...
Blir bare enda billigere det..
Sitat av Settoz Vis innlegg
Blir bare enda billigere det..
Vis hele sitatet...
Hvorfor det !?|
Tenker det tar kortere tid å ramse opp tingene som er dyrt i Polen.
Merkeklær og elektronikk er liten vits i å handle der.
Mat, mat er dritbillig i polen. Klær og elektronikk ligger på rundt samme pris, minimalt å spare egentlig.
Mat er sykt billig i polen. Spiste på fin restaurant der for en det jeg tror va mellom femti og hundre kroner
Mat, mat og mer mat! Du får et michelin-måltid til under tohundrelappen. Min siste dag i Krakow tipset jeg en kelner mine siste siste 50 zloty (ca 90 kr), og han kom tilbake tre ganger og takket.
Sitat av Kvalifikasjon Vis innlegg
Mc'rn er rimelig billig. Mat må en ha
Vis hele sitatet...
Nei. Greit det er billig, men ikke stikk til et annet land for å spise akkurat det samme som du får hjemme. Stikk heller på en skikkelig restaurant, og bruk heller kanskje 50-100 kr mer på det.

Når det gjelder hva som er billig i polen, se etter folk som selger tøfler.. Mange som kjøpte det da jeg var der nede, og har hørt de er jævlig ålreite!
Sist endret av vonS; 3. februar 2012 kl. 22:37.
Sitat av TobNor Vis innlegg
Og hva er en "polenlue"?
Vis hele sitatet...
Det er et av de aller styggeste klesplaggene som noen gang er blitt laget.
Lua er såpass stygg at jeg kjenner at jeg ble irritert av å bli påminnet om at den i det hele tatt eksisterer.
Takk for råd folkens, vi ska faktisk til Krakow, gleder meg noe sykt, noen erfaringer med raynair med det samme ?
De er OK om du er heldig og får sitteplass
Sitat av marthineb Vis innlegg
noen erfaringer med raynair med det samme ?
Vis hele sitatet...
Bare negative erfaringer, dessverre.
Feks.. ? ;s
Trangt, dårlig luft, teite bagasjeregler, alt koster ekstra, støy, dårlig service, ingen mat, teit insjekking, slossing for å få ålreit sitteplass mm..
Hmm, kjenner jeg gruer meg til flyturen egentlig :P førsteflyturen min .. :P
Snop, Kniver(Samlekniver), og masse random stuff så du aldri handler i norge men der er det så billigt at du må bare kjøpe det
Sitat av captainhooz11 Vis innlegg
alt er billig der
Vis hele sitatet...
Nei.

Mat og drikke er billig. Både på kjøpesentre og på restauranter. Kollektivtransport, suvernirer, u name it - billig

men merkeklær og elektronikk er samme som i Norge minus moms

Kos deg i Krakow. Lett favorittbyen min. Fantastisk by å farte rundt i når det er liv og jentene der er faen meg.. argh... vetke hva jeg skal si enjoy!!!

forresten ,ryanair er helt fint. Har flydd til Krakow med ryan air 3 ganger, ikke no stress!

jeg er 193 høy og 100kilo å overlever turen uten å bli klemt ihjel fordet. men spis før du går på flyet :P
Sist endret av ali88; 3. februar 2012 kl. 23:34.
Sitat av marthineb Vis innlegg
Takk for råd folkens, vi ska faktisk til Krakow, gleder meg noe sykt
Vis hele sitatet...
Nydelig by, var der for en tid tilbake. Vi spiste stort sett på fine steder, til svært lave priser med tanke på hva det koster her. Fikk fint en treretters der til under 200kr på et fint sted (det er selvfølgelig grenser). Dessuten er enkelte av resturantene listet i Michelin Guiden, noe som ikke akuratt er minus i boka.

Om du har tid til overs så anbefaler jeg på det sterkeste Wieliczka Salt Mine Ikke minst interessant, men også en liten opplevelse er den svært rene/friske luften der nede.

En annen ting som var svært bra: Når vi landet så ble vi huket tak i av en sjåfør på flyplassen som lurte på om vi trengte skyss. Han drev et lite "privat taxi" selskap med noen ansatte og noen biler. En dag så ble vi kjørt fra Krakow til Auschwitz etter avtalt tid, hans kone kjørte. Hun ventet utenfor i bilen i 3 timer mens vi tusla rundt i Auschwitz, deretter ble vi kjørt til Birkenau (Auschwitz II Birkenau). Hun ventet i tre timer der også, før vi ble kjørt tilbake til Hotellet. Hele denne turen kostet 600 NOK.
Sprit, godteri.

Kjøpte f.eks en Long Island Ice Tea til omtrent 1/10 av det det koster i Norge.
Reiser du med skolen?

Du må spør de folkene i golfbilene rett med kirka og hard rock cafe der om crazy tour! Fyfaen for noen folk .
Fikk tak i to gale (og ikke minst nokså fine) kvinnfolk som kjørte oss rundt i sikkert 2 timer for 80 zloty hver. Verd det, kjørte på to hjul og sånn, og hadde trimma golfbil, veldig gøy!

Mat, røyk, alkohol, og egentlig alt utenom elektronikk og klær er billig.

Krakow er også en veldig fin by Men hold deg unna kjøpesenteret, brukte sikkert 2 timer på å komme oss ut av det shopping-helvetet!
Sitat av Martinsh Vis innlegg
Trangt, dårlig luft, teite bagasjeregler, alt koster ekstra, støy, dårlig service, ingen mat, teit insjekking, slossing for å få ålreit sitteplass mm..
Vis hele sitatet...
Word
glad det bare var 3-4 timer med dem.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Nei.

Mat og drikke er billig. Både på kjøpesentre og på restauranter. Kollektivtransport, suvernirer, u name it - billig

men merkeklær og elektronikk er samme som i Norge minus moms

Kos deg i Krakow. Lett favorittbyen min. Fantastisk by å farte rundt i når det er liv og jentene der er faen meg.. argh... vetke hva jeg skal si enjoy!!!

forresten ,ryanair er helt fint. Har flydd til Krakow med ryan air 3 ganger, ikke no stress!

jeg er 193 høy og 100kilo å overlever turen uten å bli klemt ihjel fordet. men spis før du går på flyet :P
Vis hele sitatet...
Jeg er 195ish og veier 115 kilo, kan ikke si det var det mest behagelige jeg har gjort. Helt jævlig rett og slett!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Jeg er 195ish og veier 115 kilo, kan ikke si det var det mest behagelige jeg har gjort. Helt jævlig rett og slett!
Vis hele sitatet...
det gjelder å ha kiloene den rette veien hahah

Uansett så er det ikke alltid Ryan air flyene er fulle, hvertfall ikke i februar til Polen. er man litt frekk så kan man ta en 3 seter med bare 2 personer, eller 1 :P, pleier å funke bra så har man god plass hele veien
Sist endret av ali88; 4. februar 2012 kl. 00:22.
Kjøpte ei Levi's bukse der til 400,- en lik jeg kjøpte i Norge noen år tidligere kosta til sammenligning 1300,-

Kjøpte etnies sko til 300,- random fresh t-skjorte til rundt 80,-
Øl koster 10-20 kroner, en fullverdig middag med drikke på FIN restaurant kosta rundt hundrelappen.
Lapdance 200,- Jack og Cola 20,-

Handla på en liten døgnåpen kiosk i nærheten av hotellet en morgen. Fikk med oss to 20pk røyk, 2L Smirnoff, 6 øl og blandevann til 180,-

Og om det skulle være til noen hjelp kosta hverken gress eller kokain noe som helst nesten. 300,- for et spenn med Kola og 200,- for en femmer gress. Tror dog de tæsja oss ganske greit. Men they're happy, we're happy. Everybody wins.
Sitat av marthineb Vis innlegg
noen erfaringer med raynair med det samme ?
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om selskapet, om du derimot mener Ryanair er det et lavprisselskap det står respekt av. Er du heldig er undertegnede kaptein på turen, som blir begivenhetsløs som vanlig,
Sist endret av Skapsprenger; 4. februar 2012 kl. 01:36.
Elektronikk er ikke bilig. men ,Skinjaker er bilig å krystall, ØL utte 2kr skoer og bilig.God tur!!
mac donalds. VODKA!!!! røyk! og kniver *
Sist jeg var i Polen ble vi bedt om å ikke betale for mye i tips. Det var visst direkte frekt å gi dem for mye. Rett og slett fordi vi skulle vise ydmykhet ovenfor de polske servitørene. Litt janteloven; Ikke kom hit og tro du er noe. Skal sies det var skoletur med studenter overøst med penger fra foreldrene. Men kan være en liten tanke å ha.

Ryanair er ikke så ille som folk skal ha det til. Var nettopp i Tyskland. Holdt tidskjema. Ingen kniving om setene. Lite kjøpepress. Fin liten tur.
Ser mange sier merkeklær ikke er noe billigere..
Vet ikke om jeg kan si meg enig, selv drar jeg dit for å kjøpe klær og dama har dratt ned dit 6-7 ganger (for å handle klær)
Ender fort opp med å bruke 5.000-10.000 ..
Ps. Sko er billig samt dress (kjøpte meg dressbukse til 200kr fikk den sydd inn i hue og rævva for 50kr ekstra)
Jepp skulle tro merkeklær var mye billigere der, det er jo ekstremt dyrt i Norge
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er et av de aller styggeste klesplaggene som noen gang er blitt laget.
Lua er såpass stygg at jeg kjenner at jeg ble irritert av å bli påminnet om at den i det hele tatt eksisterer.
Vis hele sitatet...
Vil legge til at hvis du drar med "de hvite bussene" for å se på konsentrasjonsleire osv. så er(?)\var det en bil med et parr som kjørte etter oss i polen 24\7 og solgte diverse effekter som "polenlue", ulltøfler og andre ymse hjemmelaget skvip. Men alle som er på klassetur med bussene må ha en slik lue Husker godt at alle kjøpte en slik og fløy rundt i polens gater med dem
Jeg digger polenlue, noen av det råeste imo. Hva er et annet navn for polenlue? Ser om jeg kan kjøpe det online?
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Jeg digger polenlue, noen av det råeste imo. Hva er et annet navn for polenlue? Ser om jeg kan kjøpe det online?
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om "Polen lue"... er det sånn bjønnefitte du mener?
Er det ushanka det er snakk om angående "polenlue"?
Sist endret av Petruz; 4. februar 2012 kl. 19:47.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Jepp skulle tro merkeklær var mye billigere der, det er jo ekstremt dyrt i Norge
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du mener med merkeklær, men de fleste store motehus har ganske like prise uansett hvor i verden du befinner deg.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Bestill prioritert ombordstigning.. Koster 50 kr ekstra, men du kan velge plasser først.

Edit: Googla Polen lue, gjett hva det første som kom opp var
Sist endret av Clayton; 4. februar 2012 kl. 20:13.
Hvordan er sikkerheten der egentlig?
Hørte krakow er Europas kniv-hovedstad, dvs der det skjer flest knivstikkinger.
Er det stor sjanse å havne i bråk på byen ?
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Litt usikker på hva du mener med merkeklær, men de fleste store motehus har ganske like prise uansett hvor i verden du befinner deg.
Vis hele sitatet...

Canada goose amerikansk - 4000 i USA
Canada goose norsk - 7000 i Norge
Koster 175% mer i Norge

Ellers nevnte jo noen også Levi's som et ekstremt eksempel tidligere i tråden
Sist endret av BaconWeed; 4. februar 2012 kl. 20:32.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Bestill prioritert ombordstigning.. Koster 50 kr ekstra, men du kan velge plasser først.

Edit: Googla Polen lue, gjett hva det første som kom opp var
Vis hele sitatet...
hva var det