Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2840
Hei!

har skaffet meg noen kabinetter nå til casemodding, og har tenkt og lakkere et av de i camo farge. Men jeg har aldri gjort det før, så trenger litt hjelp.

Så, finnes det noe man kan kjøpe, og legge over, for så og bare lakkere i den fargen man vil ha? Hadde vært fint

Om ikke, finnes det noen bra tuts på dette her, helst på norsk?

Takker på forhånd
Sist endret av PopeSweetJesus; 10. november 2012 kl. 18:11.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det som funker ganske bra er å bruke løv. Du legger på noen blader, sprayer med fargen du vil ha og flytter på de igjen for så å gjenta samme prosessen.
Den vanlige måten er å begynne med en lys farge, og dekke til mer og mer, samtidig som man påfører mørkere farge. Hvis du går på Youtube.com så er det mange eksempler.
har prøvd blad metoden fugerer fint.
Tenkte på noe sånt som det her: http://i.imgur.com/8NXOT.jpg

Sitat av pyrotec Vis innlegg
har prøvd blad metoden fugerer fint.
Vis hele sitatet...
Ser ut som den funker fint, men gir ikke et sånt resultat som jeg er ute etter
Kjøp maling med kamuflasjemønster på din nærmeste byggvarehandel.
Sist endret av vonS; 10. november 2012 kl. 19:55.
Sitat av vonS Vis innlegg
Kjøp maling med kamuflasjemønster på din nærmeste byggvarehandel.
Vis hele sitatet...
Maling med camo farge? nekter og tro at det blir sånn resultat jeg vil ha av det.....
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Tenkte på noe sånt som det her *bilde*
Vis hele sitatet...
Det er ikke spesielt magisk. Du maler hele i hvit, maskerer av det du vil ha som hvite mønster, her kan du som tidligere nevnt bruke blader. Så maler du over med grått, maskerer av bladene du vil ha grå. Til sist maler du over med svart.

Fjern maskeringen og du har kabinett som på bildet.
Sitat av Frenor Vis innlegg
Det er ikke spesielt magisk. Du maler hele i hvit, maskerer av det du vil ha som hvite mønster, her kan du som tidligere nevnt bruke blader. Så maler du over med grått, maskerer av bladene du vil ha grå. Til sist maler du over med svart.

Fjern maskeringen og du har kabinett som på bildet.
Vis hele sitatet...
Synes det høres for lett ut xD

Men jeg klarer ikke lage bra mønster, tegneferdighetene min er sykt dårlie.
Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn nødvendig, finn et bilde på nettet, print ut og klipp ut.
Eksempel:
http://www.patternsshop.com/wp-content/uploads/wpsc/product_images/vector-military-camouflage-pattern-12-bw.jpg
Sitat av Frenor Vis innlegg
Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn nødvendig, finn et bilde på nettet, print ut og klipp ut.
Eksempel:
Vis hele sitatet...
Men om man klipper ut en og en farge, får man det jo ikke til og henge sammen, så det vil jo da ikke se like bra ut.

Fant forresten dette her, noen som vet om man får kjøpt noe lignende i norge?

http://www.potato-gun-plans.com/pain...flage-pattern/
Sist endret av PopeSweetJesus; 10. november 2012 kl. 20:25.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du finner camo-sjablonger i mange hobby-butikker.

Ellers så er det ikke så vanskelig å tegne tilfeldige former, for å så fylle de med ønsket farge, har du ikke fantasi nok til dette så finner du maler på nettet.
Så de selger det i hobby butikker? Jippi
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Maling med camo farge? nekter og tro at det blir sånn resultat jeg vil ha av det.....
Vis hele sitatet...
TROLLED. Hahahaha, tidenes.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Veldig enkelt å lage selv.
Istedet for å kjøpe camp-stencil(sjablong) på hobbybutikker om du finner det, er det bare å lage selv fra et mønster du finner på internett.

Du gjør jo akkurat det samme, enten med spraymaling eller maling på rulle eller svamp for å tilføre det.

Rask guide:
Mal kabinettet i bakgrunnsfargen du ønsker.
Tørk.
Legg på sjablongen du enten har kjøpt eller klippet ut selv.
Mal over sjablongen slik at du får malt der du har kuttet ut mønster, og fjern sjablongen forsiktig.
Tørk.
Legg sjablongen over på nytt i en annen vinkel og spray.
Tørk.

Veldig enkele figur jeg mekka på 30sek:

Øverste er sjabongen med møsteret som er kuttet ut. Det sorte er kabinettet med svar bakgrunn, spayet med ett lag, sprayet med to lag.

Bruk kontaktpapir som sjablong da det vil klistere seg tett innpå kabinettet og lage helt rette kanter der du sprayer/maler. Evt. papp / annen plast og sjablongspray om du vil ha den til å sitte tett på kabinettet.
Av erfaring er det vanskelig å bruke kontaktpapirsjablongen flere ganger, så du må kanskej lage en for hvert fargelag.
Sist endret av Thoryllo; 10. november 2012 kl. 21:12.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Veldig enkelt å lage selv.
Istedet for å kjøpe camp-stencil(sjablong) på hobbybutikker om du finner det, er det bare å lage selv fra et mønster du finner på internett.

Du gjør jo akkurat det samme, enten med spraymaling eller maling på rulle eller svamp for å tilføre det.

Rask guide:
Mal kabinettet i bakgrunnsfargen du ønsker.
Tørk.
Legg på sjablongen du enten har kjøpt eller klippet ut selv.
Mal over sjablongen slik at du får malt der du har kuttet ut mønster, og fjern sjablongen forsiktig.
Tørk.
Legg sjablongen over på nytt i en annen vinkel og spray.
Tørk.

Veldig enkele figur jeg mekka på 30sek:

Øverste er sjabongen med møsteret som er kuttet ut. Det sorte er kabinettet med svar bakgrunn, spayet med ett lag, sprayet med to lag.

Bruk kontaktpapir som sjablong da det vil klistere seg tett innpå kabinettet og lage helt rette kanter der du sprayer/maler. Evt. papp / annen plast og sjablongspray om du vil ha den til å sitte tett på kabinettet.
Av erfaring er det vanskelig å bruke kontaktpapirsjablongen flere ganger, så du må kanskej lage en for hvert fargelag.
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke fortsatt det første bildet på pc-en? Kunne du evt mailet det til meg da? Så slipper jeg å lage. Er lat, vet det.
Sist endret av PopeSweetJesus; 10. november 2012 kl. 21:39.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Du har vel ikke fortsatt det første bildet på pc-en? Kunne du evt mailet det til meg da? Så slipper jeg å lage. Er lat, vet det.
Vis hele sitatet...
Det var noe jeg tegnet med musa på tre sekunder for å vise teknikken. Du finner mange camo-mønter om du søker på google, evt. følge guiden ovenfor for å tegne det selv.
Har søkt på google, men finner da bare ferdige mønstre, med alle farger. Men om man får kjøpt det på hobby-butikk uten at det koster en formuer, kommer jeg nok til og gjøre det.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Søker du på camo stencil på Google bilder får du opp en drøss av sjablonger klar til bruk, og om de er ferdig "utfylt" har vel ikke så mye å si.
Sist endret av Fleff; 10. november 2012 kl. 22:08.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Søker du på camo stencil på Google bilder får du opp en drøss av sjablonger klar til bruk, og om de er ferdig "utfylt" har vel ikke så mye å si.
Vis hele sitatet...
Fant noen nå