Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1351
Anonym bruker
"Vant Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble løslatt idag fra arresten. Jeg ble tatt med til et rom for å bli avhørt tror jeg, men jeg sa jeg vil ha advokat så derfor ble det avbrutt. Nå er jeg løslatt. Hva skjer nå? Når skal jeg bli innkalt til avhør? Jeg aner ikke en gang om jeg er mistenkt, siktet eller tiltalt og husker heller ikke hva hun sa jeg hadde gjort. Hva er din erfaring med prosessen?
Ble tatt inn i arresten en helg etter at politiet fant en del brunt i lomma mi.
Slapp ut etter at jeg nekta å la meg avhøre på morgenkvisten.
Også tok det i overkant av et år før jeg fikk et brev i posten med hvilken dato jeg skulle møte i retten.
Anonym bruker
"Vant Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SaySo Vis innlegg
Ble tatt inn i arresten en helg etter at politiet fant en del brunt i lomma mi.
Slapp ut etter at jeg nekta å la meg avhøre på morgenkvisten.
Også tok det i overkant av et år før jeg fikk et brev i posten med hvilken dato jeg skulle møte i retten.
Vis hele sitatet...
Men innkalte de ikke til et nytt avhør da? Med advokat? Det var merkelig å bare gjøre det sånn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men innkalte de ikke til et nytt avhør da? Med advokat? Det var merkelig å bare gjøre det sånn
Vis hele sitatet...
Nei, ikke som jeg kan huske. Men, det ble til en tilståelsesdom, så da er det ikke så veldig mye å avhøre om.
Er du veldig nysgjerrig så tar du kontakt med advokat som igjen får innsyn i saksdokumenter osv, eller ringer til politiet og spør selv.
Husk i så fall på at advokater tar seg betalt og at det ikke er sikkert du får dekket det på statens regning
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sa dem ikke hvorfor du ble satt i arresten?
Anonym bruker
"Opptatt Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke husker hvorfor du var der var det kanskje fyllearresten?
Anonym bruker
"Kvalm Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg ble pågrepet for en svært alvorlig kriminell handling (uten personskade) for noen år siden, så ble jeg kastet i arresten og hentet til avhør litt senere. Da hadde jeg kun status som mistenkt, og dermed ikke rett til at advokatutgiftene blir dekket. Det får man først når man er siktet. Jeg holdt fullstendig kjeft i dette avhøret og kontaktet advokat i ettertid, da var det advokaten som sørget for at et nytt avhør ble gjennomført litt senere.
Møte i retten for å ha litt brunt i lomma, for et tragisk samfunn vi er en del av
Sitat av BadtotheBone Vis innlegg
Møte i retten for å ha litt brunt i lomma, for et tragisk samfunn vi er en del av
Vis hele sitatet...
Det er heldigvis ikke slik lenger.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer vel ann på hva det er du ble tatt inn for.

Har opplevd å blitt tatt til arresten for å sitte der noen timer forså bli tatt til avhør. Der har jeg selvfølgelig ikke snakket og blir sluppet ut.

Tatt på fersk gjerning i et butikkinnbrudd. Vareheisen vi tok opp til butikken ble ødelagt og alarmen gikk.

Skulle tro de hadde noe på meg, men tydeligvis ikke.
Sitat av BadtotheBone Vis innlegg
Møte i retten for å ha litt brunt i lomma, for et tragisk samfunn vi er en del av
Vis hele sitatet...
Dette er mange år siden. Det kan sikkert skje den dag i dag også, men da skal du i så fall ha betraktelig større mengder enn jeg hadde når dette skjedde. Eller at du blir ferska i å selge.