Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1262
To bekjente blei tatt for å tagge av polti, kun med en av to bokser som de benytta seg av. De tok bilder av taggen de visste de hadde gjort, og også bilder av de taggene de mistenkte dem for å ha gjort, men som de nekta for. Så tok de bilder av ansikt, bakfra, og innsiden av hender. (Farger fra begge bokser på henda). De valgte å avstå å avgi forklaring, og hun ene ga feil mobilnummer. Begge har tomme rulleblad fra før. Hva vil skje?
Dette er Oslo, vil snuten ha for mye andre ting å gjøre?

Var det dumt av dem å ikke avgi forklaring?
Sist endret av Majao Gibensis; 24. september 2023 kl. 05:48.
Alltid bra å nekte forklaring spør du meg. Det er et lite lotteri i Oslo, av og til får man bot, men ofte henlagt. Man kan jo også bare la være å svare på forelegget, om det kommer i posten. Det er en veeeeeeldig liten sjans for at de kommer på døra de, så om en gjør andre kriminelle ting så er ikke dette så lurt. Bare dra det ut så blir det ofte henlagt, er verdt sjansen, kan bare si at du aldri mottok forelegget i posten. Ellers er det bare 6k i bot for første gang.
Jeg ble tatt med sprayboksen i hånda, politiet tok bilder av meg på stasjonen og jeg valgte å ikke å ikke forklare meg (innrømmet ikke skyld) Hva skjedde? 24 måneder etterpå påtaleunnlatelse (saken ble borte)
Jeg ANTAR (følte for å understreke det godt) at det kommer kanskje ann på hva slags tag vi snakker om og hvor den henger. Snakker vi om bussholdeplasser som er synlig for alle så vil jeg tro de er raskere ute med å få kommunen ut for å vaske så bot mest sannsynelig. Eller er det et sted som kun et fåtall ser og som er ned tagget fra før så er det større sjans for at det blir henlagt
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg ANTAR (følte for å understreke det godt) at det kommer kanskje ann på hva slags tag vi snakker om og hvor den henger. Snakker vi om bussholdeplasser som er synlig for alle så vil jeg tro de er raskere ute med å få kommunen ut for å vaske så bot mest sannsynelig. Eller er det et sted som kun et fåtall ser og som er ned tagget fra før så er det større sjans for at det blir henlagt
Vis hele sitatet...
En relativt uskyldig og ubrukt tag, ikke noe som sees ellers i byen, på en bro på Manglerud..
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg ble tatt med sprayboksen i hånda, politiet tok bilder av meg på stasjonen og jeg valgte å ikke å ikke forklare meg (innrømmet ikke skyld) Hva skjedde? 24 måneder etterpå påtaleunnlatelse (saken ble borte)
Vis hele sitatet...
Påtaleunnlatelse er en strafferettslig reaksjon. Du får det på rullebladet. Sånn sett ble ikke saken borte.
Tipper de får et forelegg i posten eller noe, blir nok ikke mer en en liten bot.