Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1209
Nå er det på tide å trappe ned. Jeg ønsker hvertfall å eliminere min fysiske avhengighet.

Jeg har mistet litt tellingen, men den siste uken/to ukene har jeg brukt mellom 100-150mg daglig, stort sett ca 100-120mg. Jeg bruker Oxy kun intranasalt, men fra og med imorgen vil jeg gå over til å administrere det oralt.
Jeg har brukt Oxy hver dag nå i 8mnd.

Jeg tenker f.o.m imorgen å prøve å ta 3x20mg , evt 4x20mg OxyNorm. (60mg eller 80mg daglig) Morgen, dag og kveld. Hovedmålet med dette, er først og fremst for å legge meg stabilt på en dose før jeg begynner nedtrappingen, men også slik at jeg kan trappe ned både antall doseringer pluss mengde, og i.h.t hverandre.

Jeg leser at det er anbefalt å trappe ned 10mg hver uke, men jeg syns det blir for sent. Dvs, jeg har ikke råd til det. Jeg ønsker å prøve å trappe ned 10-20mg hver tredje eller fjerde dag. Når jeg kommer ned til 20mg, kan jeg begynne å trappe ned på antall doseringer i døgnet. Jeg er forberedt på at jeg kommer til å være dårlig, men jeg klarer fint å komme meg igjennom det. Er dette en hinsides dum ide? Burde jeg holde meg til 10mg i uken?
Jeg har noen Sobril for hånd, og noen kodein tabletter. Kan også få tak i Ketorax, Somadril og Dolcontin. Er det noe annet jeg burde gå til anskaffelse av?

Håper noen med erfaring kan komme med input.
Ingen erfaring bare det jeg leser her, men er vel en grunn til at 10mg uken er anbefalt.

Skynd deg langsomt sjansen for tilbakefall er større hvis du haster seg nedover.

Og siste råd, klarer du det selv så er det fantastisk, men alt blir lettere med litt hjelp. Sånn da var alt sagt men ønsker seg lykke til.
Anonym bruker
"Vred Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gikk ned 10mg hver uke å gikk greit hadde abs men ikke såå ille jeg røyke weed under nedtreppinga da gikk fra ca 100mg til 10å greier ikke havne på 0 så tar 10mg hver 10ende time enda ikke intr å gå ned meir pga smerter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
...Skynd deg langsomt sjansen for tilbakefall er større hvis du haster seg nedover…

… men alt blir lettere med litt hjelp …
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Problemet er at jeg har ikke tid til å skyndte meg langsomt. Det koster meg over 1000kr hver dag bare å holde på sånn her. Jeg har ikke råd til det
Hva slags hjelp foreslår du?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gikk ned 10mg hver uke å gikk greit hadde abs men ikke såå ille jeg røyke weed under nedtreppinga da gikk fra ca 100mg til 10å greier ikke havne på 0 så tar 10mg hver 10ende time enda ikke intr å gå ned meir pga smerter
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt om abstinensene dine?
Sist endret av easethepain; 8. august 2023 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ydmyket Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av easethepain Vis innlegg
Nå er det på tide å trappe ned. Jeg ønsker hvertfall å eliminere min fysiske avhengighet.

Jeg har mistet litt tellingen, men den siste uken/to ukene har jeg brukt mellom 100-150mg daglig, stort sett ca 100-120mg. Jeg bruker Oxy kun intranasalt, men fra og med imorgen vil jeg gå over til å administrere det oralt.
Jeg har brukt Oxy hver dag nå i 8mnd.

Jeg tenker f.o.m imorgen å prøve å ta 3x20mg , evt 4x20mg OxyNorm. (60mg eller 80mg daglig) Morgen, dag og kveld. Hovedmålet med dette, er først og fremst for å legge meg stabilt på en dose før jeg begynner nedtrappingen, men også slik at jeg kan trappe ned både antall doseringer pluss mengde, og i.h.t hverandre.

Jeg leser at det er anbefalt å trappe ned 10mg hver uke, men jeg syns det blir for sent. Dvs, jeg har ikke råd til det. Jeg ønsker å prøve å trappe ned 10-20mg hver tredje eller fjerde dag. Når jeg kommer ned til 20mg, kan jeg begynne å trappe ned på antall doseringer i døgnet. Jeg er forberedt på at jeg kommer til å være dårlig, men jeg klarer fint å komme meg igjennom det. Er dette en hinsides dum ide? Burde jeg holde meg til 10mg i uken?
Jeg har noen Sobril for hånd, og noen kodein tabletter. Kan også få tak i Ketorax, Somadril og Dolcontin. Er det noe annet jeg burde gå til anskaffelse av?

Håper noen med erfaring kan komme med input.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at avrusning gjennom det norske helsevesenet er uaktuelt?

Ketorax, somadril(som ikke er et opiat/opioid), dolcontin vil jo bare gi samme effekt, selv om dolcontin er halvparten så svakt som oxy.

Du har i praksis bare tatt oxynorm, og ikke oxycontin, den perioden du har brukt preparater siden du har knust oxycontinen og dermed ødelagt dens depot-effekt. Ergo tipper jeg du blir begynnende abstinent etter ca 6-8 timer.

Skal du gjøre dette på egenhånd bør du over på et opioid/opiat som er langtidsvirkende. Så derfor ville jeg ha begynt med å SVELGE oxycontinen HEL så får du et bilde på hvordan det ligger an. Så får du heller ta en oxynorm om det blir helt forjævlig. Jeg vet ikke om du bør begynne med 20 eller 40 mg oxycontin på en gang.

Jeg skjønner at dette er dyrt. Derfor er et mye billigere (og bedre) alternativ Subutex. Det koster 100-200 kr på gata, avhengig av hvor du bor. En tablett, og du er ikke abstinent på et døgn.


OBS: Må taes tidligst 6 timer etter siste inntak av kortids-opiat og opp til 24 timer etter et langtids-opiat. Ellers går du i den berømte "kræsjen" og går rett i abstinens. Det skal visst være helt grusomt forferdelig.

Bor du i Oslo? I så fall får du Subutex gratis uten henvisning gjennom LASSO, check it out. De er helt fantastiske.

Lykke til, hilsen en som også er avhengig av oxy og alle andre opiater, men er frisk nå pga Subutex.
Bare å spørre
Anonym bruker
"Vred Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Abstinensene var mega svetting,umulig å sove å klødde ekstremt kjente ett veldig sug av å til å da var det vanskelig å ikke ta men måtte bare holde meg unna
Man oppsøker helsevesenet. Er et fåtall som klarer det alene. Er bare å lese gjennom forumet her det
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Man oppsøker helsevesenet. Er et fåtall som klarer det alene. Er bare å lese gjennom forumet her det
Vis hele sitatet...
Jeg har gått den veien før. Det er ingen hjelp å få. Jeg har foreslått en nedtrappingsplan for legen min flere ganger, men han forteller meg at dette er totalt uaktuelt. Jeg får heller ingen nedtrapping på en avgiftnings-stasjon, ettersom bruket mitt opprinnelig er illegalt. Forbanna system…

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg regner med at avrusning gjennom det norske helsevesenet er uaktuelt?

Ketorax, somadril(som ikke er et opiat/opioid), dolcontin vil jo bare gi samme effekt, selv om dolcontin er halvparten så svakt som oxy.

Du har i praksis bare tatt oxynorm, og ikke oxycontin, den perioden du har brukt preparater siden du har knust oxycontinen og dermed ødelagt dens depot-effekt. Ergo tipper jeg du blir begynnende abstinent etter ca 6-8 timer.

Skal du gjøre dette på egenhånd bør du over på et opioid/opiat som er langtidsvirkende. Så derfor ville jeg ha begynt med å SVELGE oxycontinen HEL så får du et bilde på hvordan det ligger an. Så får du heller ta en oxynorm om det blir helt forjævlig. Jeg vet ikke om du bør begynne med 20 eller 40 mg oxycontin på en gang.

Jeg skjønner at dette er dyrt. Derfor er et mye billigere (og bedre) alternativ Subutex. Det koster 100-200 kr på gata, avhengig av hvor du bor. En tablett, og du er ikke abstinent på et døgn.


OBS: Må taes tidligst 6 timer etter siste inntak av kortids-opiat og opp til 24 timer etter et langtids-opiat. Ellers går du i den berømte "kræsjen" og går rett i abstinens. Det skal visst være helt grusomt forferdelig.

Bor du i Oslo? I så fall får du Subutex gratis uten henvisning gjennom LASSO, check it out. De er helt fantastiske.

Lykke til, hilsen en som også er avhengig av oxy og alle andre opiater, men er frisk nå pga Subutex.
Bare å spørre
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende svar.
Jeg har tidligere prøvd å gå den «rette veien» gjennom avgiftning. Som du sikkert tippet, så er det ingen hjelp å få. Jeg fikk ikke engang Subutex mot mine abstinenser. Så, cold turkey - er uaktuelt.

Det du sier med å bruke OxyContin istedenfor er nok et sjakktrekk, ja. Ulempen med dette er vel at jeg kun har tilgang til 40mg og 60mg OxyContin, ikke 30mg eller 20mg. Men jeg vil nok trenge minimum 40mg uansett.
Den måten jeg har brukt det på har vært veldig små doseringer, typ 5mg-10mg, men ekstremt jevnlig gjennom dagen. Jeg har lest at man trenger halvparten så mye Oxy når man bruker det intranasalt, så det å snorte en 40mg vil bli som å spise en 80mg. Dette kan jeg se for meg at i prinsipp stemmer ganske godt.
Isåfall trenger jeg å ta 160-300mg oralt i døgnet. Men i praksis, så klarer jeg meg nok på mye mindre.
Jeg gjør som du sier, jeg legger meg på 40mg pluss et par 20mg OxyNorm i bakhånd daglig. Hvis jeg klarer meg på 60mg tilsammen, så har jeg halvert forbruket mitt, og har da «mere» råd til å trappe saktere ned.

Subutex er foreløpig ikke et alternativ for meg. Jeg brukte Subutex for å trappe ned fra Oxy forrige gang. Jeg følte meg konstant uggen og ekkel i formen, ble liksom aldri frisk, tung og jævlig i kroppen. Sannsynligvis pga dette er en halv-antagonist, men det kan hende jeg reagerer dårlig på akkurat dette legemiddelet.

Tanken med f.eks Somadril eller Sobril var jo om det kunne vært en god idé å spa på den ene dagen jeg skulle trappe ned 10mg da. Men jeg vurderer å legge meg på 5mg, slik som anbefalt.

Et liten oppdatering fra meg:
Idag har jeg hatt et helvete med migrene og kroniske nakkesmerter (grunnlaget til at jeg begynte med Oxy i det hele tatt) så jeg har ikke fått begynt prosessen. Jeg er nødt til å bli kvitt migrenen for denne runda før jeg begynner.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Abstinensene var mega svetting,umulig å sove å klødde ekstremt kjente ett veldig sug av å til å da var det vanskelig å ikke ta men måtte bare holde meg unna
Vis hele sitatet...
Hadde du så mye abstinenser hver gang du trappet ned 10mg? Hvor lenge varte abstinensene før de ga seg igjen da? Hvis det var så ille, kunne du ikke like godt gått ned 20mg om gangen da..?
Sist endret av easethepain; 9. august 2023 kl. 02:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vred Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De var ille nokk til at æ ikke takla gå ned mer dæm var like jævlig hver gong ja de vetste abs går over etter 2-4daga,men hold deg så går det bra kansje årdne deg noe hasj så kansje du får sove litt
? De fleste som oppsøker hjelp for pille avhengighet henter jo sin bruk illegalt. Jeg som er naiv kanskje, men enten har du ikke tatt det skikkelig opp med fastlegen eller så er vil jeg si at fastlegen din ikke er en god lege.

Men uansett så kan du jo prøve rustelefonen

https://rusinfo.no/om-rustelefonen/
Spørs på hvor mye syk du tåler.
Selv har jeg forsøkt nok.
Men seriøst si du bruker 4x 80, ta bort en i uka.
Uke 1 og 2, og fortsett med å fjerne en halv åtti i uken.
Svette litt vil du.
Men takler du leken, tåler du steken.
Tøft gjort
Respekt, om du gjennomfører.
Stå på å lykke til.
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Spørs på hvor mye syk du tåler.
Selv har jeg forsøkt nok.
Men seriøst si du bruker 4x 80, ta bort en i uka.
Uke 1 og 2, og fortsett med å fjerne en halv åtti i uken.
Svette litt vil du.
Men takler du leken, tåler du steken.
Tøft gjort
Respekt, om du gjennomfører.
Stå på å lykke til.
Vis hele sitatet...
Jarl Ove?