Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1619
Har loka rundt på det forumet her av og på i flere år uten å lage bruker, så her kommer min første post!

Røyker ca 2g om dagen nå og har gjort det en god stund. Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke får sove når jeg slutter.

Nå skal jeg på ferie og diverse greier, så kan ikke røyke på 2 uker.

Kjøpte meg noen brett ksalol for en god stund tilbake. Kødda litt rundt med det, men ble vettskremt da jeg blacka fullstendig ut og sendte meldinger både her og der, så har ikke rørt det siden. Har fortsatt 2 brett liggende.

Spørsmålet mitt er da, kan jeg ta 1mg for å hjelpe meg å sovne de dagene jeg sliter mest? Hvis jeg for eksempel tar 1mg hver kveld helt til jeg kan røyke igjen, vil jeg få ksalol-abstinenser i etterkant?

Helt sikkert noe annet enn ksalol som både er smartere og funker bedre til dette formålet, men det er det jeg har, og stikker imorra tidlig… evt andre tips tas i mot med åpne armer
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gjorde det og jeg blir alltid veldig søvnig av xan så det funket bra for meg... men det anbefales nok ikke altså
Takk for svar. Våkna du av de samme svettetoktene på natta, eller var det good?
ikke helt on topic svar, men spørs om det kanskje ikke er like greit å bare bite i det sure eplet?
jeg har røkt rundt 1-3g om dagen en god del år, i perioder på ca 1 mnd av en mnd på.
Søvnløsheten min forsvinner etter et par dager, men jeg har en fysisk krevende jobb.. prøv å ta deg helt ut, og eventuelt et glass vin eller to.

ha en fin ferie.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker fint det ja, du trenger ikke å bekymre deg for abstinenser av 1mg hver kveld i 2-3uker
Sitat av eekamouse Vis innlegg
ikke helt on topic svar, men spørs om det kanskje ikke er like greit å bare bite i det sure eplet?
jeg har røkt rundt 1-3g om dagen en god del år, i perioder på ca 1 mnd av en mnd på.
Søvnløsheten min forsvinner etter et par dager, men jeg har en fysisk krevende jobb.. prøv å ta deg helt ut, og eventuelt et glass vin eller to.

ha en fin ferie.
Vis hele sitatet...
Der skjønte jeg hvordan jeg kunne svare «sånn her» haha.

Ja, det er nok definitivt det lureste. Blir bare en uutholdelig drittsekk når jeg ikke får sove.

Har røyka ca 2g hver dag siden før jul. Sist gang jeg tok pause hadde jeg røyka kanskje 1g dagen i et år, da sov jeg vel ca ingenting dag 2-4

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Funker fint det ja, du trenger ikke å bekymre deg for abstinenser av 1mg hver kveld i 2-3uker
Vis hele sitatet...
Okei, nice. Har ganske god selvkontroll på all rus utenom hasj. Jævlig lite keen på å blande inn ksalol i det daglige kjøret.
Sist endret av BlaaPowerade; 4. juli 2023 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har vanskelig for å tro at 2 uker uten hasj er så ille at man trenger benzo. Røykte daglig i nesten 20 år og merket ingenting når jeg sluttet. Om du bare sitter hele dagen og tenker på at du mangler hasj så vil du nok slite, men om du gjør litt aktiviteter på dagtid og koser deg med en drink eller to på kvelden så sovner du fint. Det går jo ann å ta en pause en ukes tid før du reiser og så slipper du å være bekymret for søvn på turen.
Dummeste du noen gang gjør i så fall.
Hei! Kjedelig å bytte ut hasj med ksalol.

Kanskje du kan ha det i bakhånd også hjelper det å vite at du har det om du skulle føle at du trenger det?

Kanskje det gir deg nok ro til å få sove likevel.

Flere gode tips her i tråden om å få i seg nok væske og bedrive mye aktivitet.

Lykke til, håper du får en fin ferie
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ville holdt meg til en 5-7 netter med Xanor maks. Du vil nok ikke få nevneverdige abstinenser etter så kort tid med lave doser, men søvnproblemer kan du godt få noen dager i ettertid om du blir for tilvendt for å ha de å sove på.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet du at du får sove av 1 mg Xanax?
1 mg blir fort til 2 mg, toleranseutviklingen går fort, ikke sånn at du må øke dose hver dag. Men ikke usannsynlig at at du på slutten av den 14 dagers perioden din må du opp i 2 mg.
Xanax er sneaky, etter min erfaring vil du ikke oppleve sterke abstinenser etter kun 14 dagers bruk, men du kan føle ubehag nok til at du spiser opp det du har igjen etter ferien. Det funka jo så fint Så kan tankene komme på at det kunne vært lurt å ha et brett i bakhånd, så kjøper du det. Du skjønner hvor jeg vil....

Har du prøvd quetiapin? C-prep, legene får orgasme på stedet av å skrive det ut, så slipper de det maset om pasienten som vil ha benzo.
Stiller meg bak quetapin selv om jeg mener at benzo ikke er så avhengighetsskapende som folk skal ha det til. Ingen i min krets har hatt noen problemer med å gå av ihverfall selv om de har merket bivirkninger.
2 stk quetiapin 25 mg med umiddelbar frisetting holder dritlenge uten at man trenger øke noe særlig, så stiller meg bak den jeg og.
1 stk 25 kan holde for mange. Noen kan også halvere den den til 12.5mg.
Depot tablettene derimot varer for lenge, så man blir groggy dagen etter.

Fucker opp nesen litt da mtp at det fungerer som antihistaminer primært på så lave doser.

Tett på kvelden. Rennende på dagen.

Det som er med benzo er at man gradvis blir immun mot den hypnotiske effekten, som gjør at du slokner. Dermed må man øke dosen og da er det lett å bli tilvendt og utvikle bivirkninger.

Depresjon er ikke uvanlig. Blandt annet.

Derfor vi har z-hypnotika. Der er det ikke like vanlig at den hypnotiske effekten avtar like raskt.
Det er også fare for tilvenning, men ikke like rask hvis brukt riktig innenfor gitte mengder. Med tilstrekkelig tidsrom imellom doseringer. Feks hver 3 dag i 1mnd.

Har selv erfart at det ikke alltid er garantert at man får søvn av de, og at det kan være tyngre å falle i søvn den kommende natten om jeg ikke tar, så ender opp med søvnunderskudd som resultat på sikt. Tar jeg daglig så blir det abstinenser allerede etter 3-4 dager.

På kort sikt funker dette bra.
På lang sikt så ødelegger du søvnen din mer og mer, du går også glipp av en viktig søvnfase som du får naturlig også på Quetiapin.

Bivirkninger på Quetiapin er vel at man ofte sover for mye
Sist endret av spongenova; 22. juli 2023 kl. 01:28.
Dette fikser du fint uten å legge til en ny uvane. Det har jeg trua på.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Stiller meg bak quetapin selv om jeg mener at benzo ikke er så avhengighetsskapende som folk skal ha det til. Ingen i min krets har hatt noen problemer med å gå av ihverfall selv om de har merket bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Det med avhengighet har jeg også lurt på. Har brukt sporadisk i 2-3 år, der det gjerne har vært flere uker i strekk på, og nå er jeg flere måneder av og kjente ubehag i begynnelsen men ikke så grusomt som folk skulle ha det til. Har også en krets på 15 personer der samtlige har prøvd Alprazolam og ingen av de har utviklet avhengighet
Jeg vet ikke om du har allerede dratt på ferie men alle snarveier du tar i livet må du ofte betale renter på i ettertid.

Xanax for hasjslutt? Serr?

Jaja. Your life, your rules

Min erfaring er at man ikke blir trøtt av 1-2 mg xanax.
Sist endret av Superspurv; 22. juli 2023 kl. 19:26.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det med avhengighet har jeg også lurt på. Har brukt sporadisk i 2-3 år, der det gjerne har vært flere uker i strekk på, og nå er jeg flere måneder av og kjente ubehag i begynnelsen men ikke så grusomt som folk skulle ha det til. Har også en krets på 15 personer der samtlige har prøvd Alprazolam og ingen av de har utviklet avhengighet
Vis hele sitatet...
Riktignok med sporadisk bruk. Benzo, om brukt riktig og ved behov hvis man ikke blir for tilvendt/innspist er jo fantastisk bra medisin uten alle de kjipe bivirkningene vi ser på C prep.
Sitat av spongenova Vis innlegg
Riktignok med sporadisk bruk. Benzo, om brukt riktig og ved behov hvis man ikke blir for tilvendt/innspist er jo fantastisk bra medisin uten alle de kjipe bivirkningene vi ser på C prep.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Man kan faktisk strekke den ganske langt uten nevneverdige problemer.

Farene knyttet til bruk av benzo er som regel veldig overdramatisert.
Så lenge du ikke bruker typ 10mg xanor i døgnet så er det relativt smertefritt å kutte ut, men man er helt avhengig av en fornuftig nedtrappingsplan.

Skrekkeksemplene kommer som oftest fra folk som har spist en neve om gangen og plutselig mistet tilgang til mer. Det blir det problemer av.