Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1504
Hei, har vurdert å lage bho, bare bruke sprit i stede for butan. Går det å bruke legesprit (96%) ? eller er det best å bruke sprit fra polet (maks 60%) ?
60% vil ta mye lenger tid å tørke, siden det er 40% vann. Med 96% er det bare 4% vann, noe som tørker over natta. Selve spriten vil fordampe temmelig raskt. Godt mulig 60% har dårligere oppløsningsevne også, og at den trenger lenger tid i kontakt med plantematerialet.
Spriten skal kokes bort på lav temp får å speede prossesen litt, men 60% vil gi like bra produkt som 96% eller ? pga jeg vet at thc ikke binder seg så lett med vann men binder seg meget lett til sprit
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Spriten skal kokes bort på lav temp får å speede prossesen litt, men 60% vil gi like bra produkt som 96% eller ? pga jeg vet at thc ikke binder seg så lett med vann men binder seg meget lett til sprit
Vis hele sitatet...
For renest og best produkt bruker du selvfølgelig 96%.
Koke sprit? Vær forsiktig.
Sist endret av RosaElefant; 18. juli 2014 kl. 16:35.
Uten å ha erfaring med å bruke alkohol til dette formålet vil jeg tro 96% egner seg best.

Selv brukte vi butan. Bare for å være litt ekstra forsiktig anbefaler jeg deg heller å varme spriten i ett vannbad. Samme om du skulle brukt butan. Kjedelig om ting skulle bli for varmt og i verstefall gå i lufta.
har aldri lakt bho før, men tar sikkerheten først, vannbad er en selfølge under mitt tak men da har jeg et nytt spørsmål. Hvordan får jeg tak i 96% må jeg da bruke "legesprit" som man får på apoteket i 96%, eller er det best å dra fram kokeren å gjøre 60'en til høyest mulig ?
Om du lager et ekstrakt med etanol vil du få QWET, ikke BHO. QWET egner seg ekstremt dårlig til å dabbes/røykes siden etanol er et polært løsemiddel og vil ekstrahere alt som er vannløselig som f.eks klorofyll. Etanol har også mye høyere kokepunkt enn butan, så temperaturene man oppnår når man purger oljen er så varmt at det er likesågreit å dekarbolysere QWET og bruke det i edibles først som sist.

Om du absolutt skal lage olje for å røyke/dabbe uten å bruke butan vill jeg anbefalt isopropanol i stedet.
Spørs vel litt hvor lenge plantematerialet er i kontakt med etanolen? De gangene jeg har vært med på å lage olje med etanol (med klippings, ikke buds) har vi kun ristet det hele i en tupperware-beholder i noen sekunder før vi kastet plantematerialet. Resultatet ble strålende, og fungerte fint på en glasspipe med rist.
Sitat av 3ndgame Vis innlegg
siden etanol er et polært løsemiddel og vil ekstrahere alt som er vannløselig som f.eks klorofyll. .
Vis hele sitatet...
Legger plantene i varmt vann først å tar ut det verste med klorofyll å annet div shit å deretter kaster planten i spriten, thc'en løper ikke avsted med vannet så mister ingenting.

Sitat av 3ndgame Vis innlegg
Om du absolutt skal lage olje for å røyke/dabbe uten å bruke butan vill jeg anbefalt isopropanol i stedet.
Vis hele sitatet...
fungerer blå isopropanol eller? å hvordan er fremgangs måten her, akkurat likt BHO ?
Sist endret av Sup3rn0va123; 18. juli 2014 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke prøvd med iso selv, men om den ikke inneholder noe annet burde det gå fint. Selv vil jeg anbefale aceton, har brukt den man får på apoteket og den funker utmerket.

Lykke til, og gjør det utendørs!
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Legger plantene i varmt vann først å tar ut det verste med klorofyll å annet div shit å deretter kaster planten i spriten, thc'en løper ikke avsted med vannet så mister ingenting.



fungerer blå isopropanol eller? å hvordan er fremgangs måten her, akkurat likt BHO ?
Vis hele sitatet...
Om du legger plantene i vann vil du ikke oppnå annet enn å ødelegge det siden terpener er vannløselige. Terpener har relativt dårlig løselighet i kaldt vann, men varmt vann vil nok fjerne det meste om ikke alt av terpener. I tillegg kommer oljen du lager til å bli full av fuktighet og vil trenge å ligge rundt en uke i vakum, om ikke mer.

Jeg har aldri prøvd å lage QWISO med blårens før, anbefaler heller å anskaffe ren isopropanol. Fremgangsmåten er helt forskjellig fra hvordan man lager BHO.