Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2622
Hei!
Jeg tapte i ett spill mot kona der hvor taperen skal ordne med en "date night" tidsfristen er ila helgen men føler meg helt lobotomert når jeg virkelig prøver og komme på noe hyggelig.

Det må gjerne være noe som kan gjøres hjemme / veldig nære hjemme da jeg ikke har avtalt eller ordnet noe barne pass (kan mest sannsynlig fikse ganske på sparkt )

Vi bor på landet ett stykke unna by livet, bowling og ting man kan dra ut og gjøre.
Bor veldig på landet med havet ett steinkast nedom og skogen ett steinkast ovom huset.

Har tengt tanken på "utekino" eller drivethrough "kino" hvor vi har med pc eller pad og masse pledd og klær for og se en film ute i skumringen og mørket, eller kjøre til ett fint eller kult sted og se film i bilen.

Eller og dra overmadrassen fra senga inn på stua og ha en filmkveld med masse puter, dyner og en god madrass. Men som jeg kjenner oss rett kommer dette til og resultere i sex ganske kjapt da vi fort kan bli litt rastløse av og bare "ligge i ro"
Sex blir det vel likevel når det er tid for legging, så det er ikke helt nødvendig.

Lage noe god mat sammen synes vi ikke er så morsomt og hyggelig som jeg har inntrykk av at flere par setter pris på og hygger seg med..

Jeg vurdere også og spørre om noen kan komme og sitte her når barna sover og at jeg tar henne med på noe så drit kjedelig som en gåtur rundt området / feltet som vi går hver dag ved lufting av hunden.

Derfor spør jeg dere om dere har bedre fantasi og kanskje er litt mere "romantiske" uten at det blir bare kliss ?
Hva ville / har du tatt med noen på typ date ?

Vet hun fikk store forventninger og gleder seg ekstremt da vi ikke har hatt mulighet til kjæreste tid på 4-5 år. Bare synd det er en skikkelig tilbakestående fantasi som er i førersetet og skal avgjøre hva som skal skje.

Setter stor pris på alle forslag og ingen er for dumme da vi er åpne for at det meste kan / skal prøves og det blir uansett ikke mindre kreativt enn hva jeg kverner rundt på likevel.

Tusen takk for at du leste og beklager for den veggen med tekst. Også Tusen takk for evt forslag. Endelig avgjørelse må taes imorgen for/ettermiddag

Hilsen fette håpløs
Sitte i en bil slik du beskriver kan høres koselig ut men kan også føles litt for ubehagelig. Hva med kjøpe deg en kuppel-telt, kjøre ut til en litt mer (øde) område, slå den opp og hive inn masse puter, pledd og sovepose. Ordne til masse ved, bluetooth høytaler og kanskje et par vinflasker og god mat. Når kvelden er omme, kan dere ligge inne i teltet/rundt bålet å se på en romantiske film på en ipad eller noe?

Det har aldri slått feil med min kone, men hun må selvsagt like utendørs ellers blir det en katastrofe.. har erfaring
Sist endret av justastonedhuman; 1. september 2023 kl. 08:20.
Å se film på date er rimelig teit da. Tror jeg ville droppet det. Regner med at som alle andre i verden så ser dere nok på skjerm som det er. imo så er det antagelig det minst romantiske man kan gjøre sammen... Og så skriker det ikke akkurat innsats fra din side, tror hun ser for seg litt mer "umphf".

Støtter egentlig Kains forslag.
Ta med dere noe telt, sitteunderlag, dyner, tepper og puter ut i naturen. Se solnedgangen. Fyr opp et bål, og så synes dere det ikke er fett å lage mat men å grille en pølse eller få på noe pinnebrød burde jo funke. Og ta med noe marshmellows også. Og en flaske rødvin eller brennevin. Og kaffe eller kakao på termos.
Fyr opp noen lykter eller lys rundt plassen dere sitter og opp i trærne så det blir koselig.
Litt avhengig av været se på stjerner, spør hverandre spørsmål som "finnes det aliens".
Ta et par bilder som minne, bare å gjøre det skaper en egen stemning.
Ta en teit quiz på nett(eller print ut og ta med, enda bedre), som såkalte love langugage test eller noe sånt.

Eventuelt så bor dere ved havet. Gå en tur i fjæra og finn noen fine steiner eller andre skatter, eller fisk litt og prøv å fang middagen, slå dere ned på stranda og se på bølgene en time eller to, lag en flaskepost og skriv et teit brev til å legge oppi (bruk glassflaske, for miljøet vet du), eller vær litt vågale og ta et bad.

Ikke vet jeg, men synes egentlig det er ganske greit å finne på noe som ikke involverer en skjerm...
Sex utendørs? Skikkelig skam knull
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Sex utendørs? Skikkelig skam knull
Vis hele sitatet...
Skulle ikke du lære deg å tegne?!
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Hei!
Jeg tapte i ett spill mot kona der hvor taperen skal ordne med en "date night" tidsfristen er ila helgen men føler meg helt lobotomert når jeg virkelig prøver og komme på noe hyggelig.
Vis hele sitatet...
Det spillet du tapte i var det noe kona di initierte eller?
Damer er ganske utspekulerte og jeg har møtt noen eksemplarer som har satt i gang ganske store ting primært for
klage etterpå hvis det er noe de syns man er dårlig på eller ikke gjør, men burde ha gjort.

Du sier at du sliter med å komme på noe hyggelig dere kan gjøre, er det vanlig/uvanlig og er det noen hun kan tenkes å
være misfornøyd med, at du ikke gjør nok spesielle eller romantiske ting for henne?

Ikke for å legge press på deg, men alt står eller faller på dette. Du komme opp med noe bra
Legg ut noen skinnfeller, tenn 200 stearinlys, drikk rødvin, hør på vinden/se på stjernene.
Kona de kommer til å DIGGE detta. Bare hold kjeft om det med kompisene dine, fordi du kommer garantert til å bli skammobba til tidenes morgen.

Mine to ører.
Hadde jeg vært kona di og din plan for date night var å rote til stua med halve senga også se film vært svært lite inspirerende. Samme med se på film i bilen eller ute eller hvorsomhelst egentlig. Det virker for meg som ren latskap. For slikt kan dere jo gjøre hver eneste kveld etter at barna har lagt seg. Film er ikke date night med mindre dere begge er i overkant film-nerds og har en real storfilm dere har ventet kjempelenge på.

Skinnfell og 200 stearinlys og slikt det blir også veldig "hollywood" og kunstig. Du har alt unger med dama, du trenger ikke stille med 200 talgelys.

Hva liker dama?
Sist endret av _abc_; 1. september 2023 kl. 22:52.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
200 stearinlys og slikt det blir også veldig "hollywood" og kunstig.
Vis hele sitatet...
eller skogbrann
Hehe, er ikke det fint? Hun vil tydeligvis ha noe spesielt.
Lage noe god mat sammen synes vi ikke er så morsomt og hyggelig som jeg har inntrykk av at flere par setter pris på og hygger seg med..
Vis hele sitatet...
Naturligvis, for din kone lager kanskje mat stort sett hver eneste dag til dere og barna? Men hva om du faktisk lagde et godt måltid mat, helt uten å pese kona etter hjelp eller bli hjelpløs på kjøkkenet? Dekke opp et koselig bord med duk, fint dekketøy, levende lys og vin og evt noe bra bakgrunnsmusikk? Så er det daten. Hun kommer til et ferdig dekket bord, får servert god mat og drikke og dere prater sammen og nyter stunden og hverandre, vinen og roen.

Bowling, og filmkveld? Du er jo alt i buksa på kona, dere har barn og da er det vel naturlig å skru opp date-kveld fra et tenåringsstadiet og inn i voksenlivet?
Sist endret av _abc_; 2. september 2023 kl. 21:32.
Ingen muligheter for barnepass og ei hotellnatt i nærmeste by? OVERmadrass på stuegulvet faktisk hahaha, hva med å overraske henne med ti cheese, uten løk og sylteagurk?
Synts det er fint å lage et bål i skuringen. Blir alltid god stemning
Er det i dag som er den store dagen eller?

Sitat av chris183 Vis innlegg
Synts det er fint å lage et bål i skuringen.
Vis hele sitatet...
Nei det må du ikke finne på.
Det skal aldri lages i bål skuringen.
Gammelt ordtak.
Sist endret av vindaloo; 3. september 2023 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det i dag som er den store dagen eller?


Nei det må du ikke finne på.
Det skal aldri lages i bål skuringen.
Gammelt ordtak.
Vis hele sitatet...
Må nesten bare korrigere her, for den korrekte ordlyden skal være:

Det skal aldri brennes bål i skuringen.

Lage er greit, men ikke brenne.
Ja, har du kjøpt Europris stearinlys? Kan jo smelle på med mer enn 200.
Kjør på med teppe og vin nede ved havet. Sørg for å ha varme klær �� Ta gjerne med et ostefat, med druer og enkel spekemat. Ellers likte jeg ideen med teltet☺️
Det er vel rimelig å anta at en date med score i området bra til over all forventning
ville resultert i en oppdatering?