Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6068
Noe som i det siste har fanget interessen min er nemlig el-sigaretter/vape pens. Dette er fordi flere av kompisene mine har slike leketøy både med og uten nikotin.
Og da slo det meg: å tilsette thc i denne e-juicen må jo være genialt. Man kan vape i public, og i motsetnig til vaporizere som er laget for å toke med så vekker det ikke noen oppmerksomhet blant foreldre eller hvem som helst andre egentlig.
Har jo selfølgelig lest en del om dette, men er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Om jeg skal bruke pg eller vg. Hver mye kush og hvor mye væske. SNakker jo da m å lage min egen e-liquid.
Sleng gjerne inn en anbefaling av en god e-sig eller deler til e-sig.
hilsen en spent freaker
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er gjort av mange før deg: man får kjøpt e-qiquid base, med og uten nikotin: Smakløs E-liquid som du selv kan blande smaker i. Det neste steget er å ekstrahere harpiksen fra cannabis eller hasj.

Butane extraction of hasj/cannabis - Instrukser for å ekstrahere oljen, BØR IKKE GJØRES INNE, BUTAN ER EKSTREMT BRANNFARLIG.

Så må du nesten prøve deg frem med konsentrasjonen som passer deg best, start smått og legg dråpevis til mer av ekstraktet om du føler at du ikke får nok.
Sist endret av Dodecha; 7. januar 2015 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta gjerne en titt på denne dokumentaren før du begynner å ekstrahere oljen.
Takk for svar.
Tenkte egentlig ikke å kjøpe så fryktelig stor kvanta med urt, og ut ifra det jeg har kjønt så trenger man vel endel plantemateriale for å lage BHO?
Er det isåfall mulig å lage cannabis infused e-juice av bare et par gram, la oss si 5-7g?
Usikker på om dette fungerer siden vi ikke har prøvd oljen enda, men vi kjøpte en så og si smakløs olje, dyttet oljen ned i en bag med ca 5g, og lot det ligge i sikkert 1 mnd. Det var en brun guffe til slutt. Vi ekstraherte oljen ved å bruke en hvitløkspresse med hjemmelaga filter.
Sist endret av KarmaBites; 7. januar 2015 kl. 14:37.
Bruk BHO og bland med PEG(Polyethylene Glycol), ikke PG eller VG. Bland BHO og PEG i en pyrex form på ca 40 grader. Ca 10% PEG er nok, avhengig av viskositeten på oljen.
Hvor mye BHO du vil få kommer an på hva du lager det av, men det er ikke umulig å få 0.5g av av 7g god bud.
ArbeidsledigProletar
Er det snakk helt vanlig olje eller skal det tukles noe med den før den brukes som e-cig? Om ikke så er det vel ikke stort annerledes enn en vanlig vaporizer?
så hvordan lager jeg BHO i liten skala?
Vet hvordan det lages i stor skala, men tviler på at oljen vil renne ned igjennom røret hvis ikke det er en god del??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har sett folk lage BHO med så lite som en 10 gram, prinsippet er det samme, bare bruk et mindre pvc rør for å ha plantematerialet i som du kjører butangassen igjennom.
Den minste BHO extractoren min får plass til ca 5g, og det skal ikke mer enn ca 50g/100ml butan til for å ekstrahere alt som er der.
Gpen kan vape buds ogsånt om man kjøper riktig type.
▼ ... noen uker senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Noen på verdensveven la ut en bilde for bilde guide om noen er interessert: Her.
Det er en ganske dårlig forklar guide, men det er ikke en juice til å bruke i "vanlige" ecigs, den er til å bruke med dripper atomizers.
Skal man lage en juice som kan fylles på tanken på en vanlig ecig så er det BHO/PHO/CO2-olje blandet med PEG som er veien å gå. Olje har veldig dårlig løselighet i VG/PG så man må bruke ganske store mengder VG/PG for å løse opp all oljen, så VG/PG juice vil være veldig lite potent i forhold til PEG juice.
PEG er veldig dyrt i forhold til VG/PG, men skal man lage en juice som man faktisk blir fjern av etter et trekk så er man nødt til å bruke PEG. Vil tørre å påstå at et trekk med PEG juice fungerer like godt som 20-30 med VG/PG.
Dette høres tungvint ut. Anbefaler en flight box vaporizer, den er litt større enn en fyrstikkeske. Du trenger ikke bruke røret, det har jeg knust for lengst. Du trenger bare å ta med et batteri og vapen, det tar mindre plass enn en snusboks. Kan vape hvor som helst lik som en e-sig.
Digital nomade
trippy's Avatar
Ikke bruk PVC til BHO ekstraksjon! Bruk enten glass eller stål. PVC reagerer kjemisk med butan og for å toppe det hele av så inneholder PVC: VCM (Vinyl Chloride Monomer) som er kjent for å forårsake leverkreft. Skal man først gjøre noe så gjør det skikkelig

Material Selected: PVC
Chemical
Compatibility
Butane C1-Fair
Explanation of Footnotes
1. Satisfactory to 72°F (22°C)
2. Satisfactory to 120°F (48°C)

Ratings -- Chemical Effect
A = Excellent.
B = Good -- Minor Effect,
slight corrosion or
discoloration.
C = Fair -- Moderate Effect,
not recommended for
continuous use. Softening,
loss of strength,
swelling may occur.
D = Severe Effect, not recommended for ANY use.
N/A = Information not
available.
Vis hele sitatet...
http://www.coleparmer.com/Chemical-Resistance

http://en.wikipedia.org/wiki/Vinyl_chloride
Sist endret av trippy; 29. januar 2015 kl. 21:53.
For en enkel og lett forklart guide til laging av thc-juice 'skjekk denne guiden'
Det er jo samme guiden som ble postet av Dodecha. Den som har laget den guiden har ikke peiling på hva han gjør og gjør egentlig ikke annet enn å ødelegge weeden sin. Det har ingenting for seg å dekarbolysere cannabis som ikke skal inntas oralt.
Han har til og med lagt ut den "guiden" uten å prøve det han laget. Jeg kan garantere at det ikke ble særlig potent.
Sist endret av 3ndgame; 30. januar 2015 kl. 00:18.
Sitat av 3ndgame Vis innlegg
Det er jo samme guiden som ble postet av Dodecha. Den som har laget den guiden har ikke peiling på hva han gjør og gjør egentlig ikke annet enn å ødelegge weeden sin. Det har ingenting for seg å dekarbolysere cannabis som ikke skal inntas oralt.
Han har til og med lagt ut den "guiden" uten å prøve det han laget. Jeg kan garantere at det ikke ble særlig potent.
Vis hele sitatet...
Oi, beklager! Jeg leste ikke igjennom tråden før jeg postet, leste bare TS sitt innlegg