Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7673
Hey har tenkt på og prøve å lage weed wax, har sett en del på youtube og de bruker sånn vector lighter gass http://i42.tinypic.com/v2wyev.jpg

En slik en, noe annet jeg kan bruke enn den vector gassen? De selges vell ikke i Norge?

Edit; admin får flytte tråden ommdet var feil seksjon
Sist endret av joacimz; 28. juni 2013 kl. 04:01.
Samme hvilken butangass du bruker, aceton funker også bra og er mindre jobb.
Sneakey
Trådstarter
Hva mener du med mindre jobb?
Du slipper stresset med trykkbeholdere.
Aceton fordamper, det gjør ikke krystallene.
ArbeidsledigProletar
Men alt dette er brannfarlig, veldig brannfarlig... Så hva enn du gjør, vær veldig forsiktig, ikke gøy å bli en del av statistikkene.
Utstyrsliste:
Glassflaske
Aceton (kan f.eks. kjøpes på biltema)
Fat eller glasspanne

Klipp weeden opp i småbiter
Legg det i en glassflaske
Ha dobbelt så mye aceton som weed i (det vil være et lag over weeden som er dobbelt så stort med aceton)
Skru på korken
Vent i 2 dager
Tøm det ut på et stort fat gjennom et kaffefilter
Legg fatet på en plassmed god ventilasjon (helst ute, og ikke på et lite rom som f.eks. ett bad) - INGEN ÅPNE FLAMMER
La det stå i 2 eller 3 dager mens acetonet "tørker bort"
??????
Profit

Det endelige produktet vil være veldig oljete og vanskelig å håndtere.
Sneakey
Trådstarter
Kan man bruke ronson? fant det i skapet
Sist endret av joacimz; 28. juni 2013 kl. 14:37.
Ja, du kan bruke hvilken som helst butangass.
Sitat av danseku Vis innlegg
Samme hvilken butangass du bruker, aceton funker også bra og er mindre jobb.
Vis hele sitatet...
Nei det er IKKE det samme! Butan som er produsert som lightergass blir tilsatt svovel for å lukte vondt, i tillegg inneholder det en del fett som skal sørge for å smøre lightere.
Den beste butanen for å lage BHO er enten den fra vector, eller den fra colibri, og den værste du kan bruke er den vi har her i norge, Ronson som kommer på gul flaske. Så jeg vil i såfall anbefale å importere butan fra utlandet med mindre du har tilgang på et lukket ektrasjons system. Da ville jeg i såfall kjøpt en tank med 100% ren n-butan.

Jeg ville i hvertfall ikke brukt aceton om jeg skulle laget olje, og i hvertfall ikke wax- for det er umulig å lage med aceton. Aceton er et polært løsemiddel som også løser opp næringssalter og klorofyll, noe som vil gjøre at oljen blir svart, brun eller grønn. Det er også masse vann i aceton, så man vil uansett sitte igjen med et dårlig produkt som er ekstremt seigt og klissete.

Kjøp deg et extraction tube av glass på ebay, og bruk 2-3 lag med kaffefilter og en 25 micron stålrist. Med dette kan du lage ekstremt god olje hjemme, så lenge du bruker hele buds (ikke grinda buds eller trim) og er nøye med temperaturen når du fordmper butanen. Kjøp deg et IR-thermometer og pass på at oljen aldri blir varmere enn 45°c, dette er veldig viktig for kvaliteten på sluttproduktet!
Svak varme ordner kliss / seighet. Blir litt mer flytende da

3ndgame's tips er dog hva jeg ville gått for
Sist endret av weedsuit; 30. juni 2013 kl. 01:59.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som hvet hvor man får tak i colibri?? mente jeg så et nettsted med 300ml bokser en gang men finner bare 90 ml bokser på nett.
Bestill på ebay, 3ndgame har rett, det er viktig å bruke rett butan, ikke "skitten" hvis du vil lage high grade BHO.

Mens du allerede er på ebay kan du jo likeså bestille alt utstyret du trenger for å lage det skikkelig, det kommer du ikke til å angre på

http://www.ebay.com/itm/BHO-butane-h...item2332db9a4e

http://www.ebay.com/itm/VECTOR-BUTAN...51177108046%26
Viss du skal kjøpe acetone anbefaler jeg og gå på apoteket, der har de 98% ren mener jeg.
Takk for tipset monoxid solid utstyr..ikke helt hva det skal brukes til men har fått problemer med flyfrakt på gass før så tror det blir kan bli vanskelig.fant tilslutt etter tips fra en kompis 300ml på en norsk side. https://sites.google.com/site/colibrinorge

Crazy bitch.. da må du i tilfellet ha resept men du finner 99% ren i sverige til en rimelig penge

beklager leste feil crazy bitch..men du vill ikke bruke aceton..det er tillsatt mye dritt!! du må ha ren sprit
Ikke bruk aceton eller alkohol. Bruk tilnærmet REN butan og se på videoer på youtube der de viser nøyaktig hvordan du skal gjøre det.

Sitat av monoxide Vis innlegg
Ikke bruk aceton eller alkohol. Bruk tilnærmet REN butan og se på videoer på youtube der de viser nøyaktig hvordan du skal gjøre det.
Vis hele sitatet...
Ikke helt hva det skal brukes til? Hva har du tenkt å bruke det til da ?

Vacumpurging av BHO for å få wax eller moonrocks etter som jeg har forstått
Skal brukes til vapeorizer og da er det hvertfall like viktig!! Ingen som ønsker alle de syke stoffene som er tillsatt den gassen på det norske markedet i seg men han siktet nok til det som kalles iso extraction og da blir det vanskelig med gass og det er varmen du bruker som avgjør.. ikke vacum det er for og fjerne gass men må også være super produkt for og få rocks
Sitat av bull_87 Vis innlegg
Takk for tipset monoxid solid utstyr..ikke helt hva det skal brukes til men har fått problemer med flyfrakt på gass før så tror det blir kan bli vanskelig.fant tilslutt etter tips fra en kompis 300ml på en norsk side. https://sites.google.com/site/colibrinorge

Crazy bitch.. da må du i tilfellet ha resept men du finner 99% ren i sverige til en rimelig penge

beklager leste feil crazy bitch..men du vill ikke bruke aceton..det er tillsatt mye dritt!! du må ha ren sprit
Vis hele sitatet...
Ja men bedre med apotek aceton enn og kjøpe det på jernia,biltema osv f.eks.

Du trenger ikke resept, kan kjøpes online også : http://www.apotekdirekte.no/products/aceton-naf-100ml
Sist endret av Crazy_Bitch; 3. desember 2013 kl. 23:15.
Sitat av bull_87 Vis innlegg
Skal brukes til vapeorizer og da er det hvertfall like viktig!! Ingen som ønsker alle de syke stoffene som er tillsatt den gassen på det norske markedet i seg men han siktet nok til det som kalles iso extraction og da blir det vanskelig med gass og det er varmen du bruker som avgjør.. ikke vacum det er for og fjerne gass men må også være super produkt for og få rocks
Vis hele sitatet...
Man kan bruke vakum til å fordampe både aceton, isopropanol og vann, så det brukes også når man skal lage god QWISO, ikke bare BHO.

Om du skal lage "rock budder", så det ikke være høy kvalitet på budsa.
Hvor stabil/viskøs oljen blir kommer først og fremst ann på hvilken strain oljen lages av, ikke kvaliteten. Noen strains gir veldig stabil olje som lett blir til rock budder, shatter o.l. (f.eks Northern Lights), mens andre strains egner seg bedre til å lage andre typer konsentrater av, f.eks wax eller honeycomb.

Temperaturen når man purger har også veldig mye å si på hvordan sluttprodukt man ender opp med. Temperaturen spiller inn på både konsistens, smak og farge. Høy temperatur gir mørk olje med vond smak, men oljen blir veldig fort stabil. Lavere temperaturer gir mye mer, og mye bedre smak i tillegg til lysere farge. Men det må også ligge noen timer/døgn ekstra i vakumkammeret for å få det til å bli like stabilt.
den gassen som selges på clas ohlson er av meget høy kvalitet og det er merket med "near zero impurity" med lavt innhold av merkaptaner og annen drit ..
jeg har brukt den i mange år og du må ALDRI finne på å bruke ronson----
finner ikke gassen på sidene dems , men de har den i butikken -- må bare spørre
Har brukt den til chlas olson før men som nevnt ikke funnrt dem på lenge men har også lest meg fram til at vanlig zero impurities inneholder ca 500 dårlige partikler pr million mens colibri som er reneste har 6 pr million men har allerede fått pakken min med colibri så alt er bra her;-)
Sitat av bull_87 Vis innlegg
Har brukt den til chlas olson før men som nevnt ikke funnrt dem på lenge men har også lest meg fram til at vanlig zero impurities inneholder ca 500 dårlige partikler pr million mens colibri som er reneste har 6 pr million men har allerede fått pakken min med colibri så alt er bra her;-)
Vis hele sitatet...
"Near zero impurities" betyr bare at butanen har mindre enn 15ppm urenheter før svovel blir tilsatt, hva disse urenhetene faktisk er vet man ikke. Så butan merket med "near zero impurities" er ikke nødvendigvis bra å lage BHO av.

Colibri har akkurat 15ppm, men colibri har et bra blandingsforhold mellom isobutan, n-butan og propan som gir bra olje med mye terpener og lite bismak. Newport inneholder enda litt mer propan enn Colibri og skal visst ekstrahere mer terpener. Den inneholder også kun 3.5ppm urenheter, men jeg har ikke testet den selv og vet ikke hvordan den er i forhold til colibri.

Den "reneste" butanen man får tak i på flaske er Lucienne med 1.4ppm, men den har jeg heller aldri prøvd.

Les mer om butan og urenheter her.
3ndgame du har hvertfall funnet fram til de rette sidene;-) liker engasjementet ditt her!! Mange flinke folk der ute..tipper du har gjort deg opp noen erfaringer du og. ha en fortsatt god kveld