Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2633
Kjære Medfreakere!

Nå som sesongen nærmer seg har jeg og kamerat et rent teoretisk spørsmål. Hadde det vært mulig å brygge øl og tilsette spiss-fleinsopp for å på denne måten oppnå lureri på høyt nivå? hadde vært bra å ta med på fest...


Til datalagrepoliti: jeg har på ingen måte tenkt til å gjøre dette.
Ikke gi folk flein med mindre de samtykker, vær så snill.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke gi folk flein med mindre de samtykker, vær så snill.
Vis hele sitatet...
Ultraviktig! Men hørtes ut som en fiffig ide ellers.
Kanskje tørrhumle etter kok da
Etter du har kokt vørtern med bitter humle, smaks og aroma humle etc.
tilsetter du soppen ved avkjøling før du får silt av
???
Kjøl ned nytt øl i fryseren i om lag 2 timer.
Hell øl i en brusflaske i plastikk av ønsket størrelse.
Lag en pose slik at du kan trekke fleinen enkelt ut av flasken når du er ferdig.
Put posen i flasken(med ønsket mengde sopp i), skru på korken godt og sett flasken i vannbad.
Varm opp vannbadet, men ikke la det koke. Skal stå godt lunket i 15 minutter ca.
Sett flasken i kjøleskapet i rundt to dager(for å tvinge CO2'en inn i ølet igjen).
Sett flasken i frysen i to timer før du åpner den(slik at ikke for mye kullsyre slipper ut når den åpnes), drar ut fleinen og skrur korken på igjen.

Voila, du har nå lagd fleinøl uten å miste kullsyren Men, husk at dette virkelig ikke er noen å spøke med !
Sist endret av omba; 28. august 2013 kl. 23:03.
http://no.wikipedia.org/wiki/Psilocybin
veldig viktig og plukke soppen 3 -5 dager etter første frostnatt, husk at det kan være sopper som inneholder virkestoff som tilsvare opptil 50 ganger styrke av en sopp, desto lengre fra ekvator og høyere fra vannivå og tettere på fullmåne jo sterkere er soppen. soppen må også tørkes før den brukes. Ideen er kjempe bra den, jeg selv har blandet den med heimbrendt. Anbefales og tørke soppen for så og mikse den i honning før du tilsetter. Jeg leste her tidligere at anb. dose er 100 sopp, det er alt for mye for en person som ikke er garvet,hvis du regner med 25 sopp pr. liter øl så skal det gå bra og dosere.
Sitat av capitalH Vis innlegg
http://no.wikipedia.org/wiki/Psilocybin
veldig viktig og plukke soppen 3 -5 dager etter første frostnatt, husk at det kan være sopper som inneholder virkestoff som tilsvare opptil 50 ganger styrke av en sopp, desto lengre fra ekvator og høyere fra vannivå og tettere på fullmåne jo sterkere er soppen. soppen må også tørkes før den brukes. Ideen er kjempe bra den, jeg selv har blandet den med heimbrendt. Anbefales og tørke soppen for så og mikse den i honning før du tilsetter. Jeg leste her tidligere at anb. dose er 100 sopp, det er alt for mye for en person som ikke er garvet,hvis du regner med 25 sopp pr. liter øl så skal det gå bra og dosere.
Vis hele sitatet...
Øhhh.. Tror kanskje du har spist litt for mye sopp, for her var det mye svada!
Sitat av capitalH Vis innlegg
veldig viktig og plukke soppen 3 -5 dager etter første frostnatt,
Vis hele sitatet...
Det er ikke viktig i det hele tatt. Frostnatten markerer intet annet enn at soppsesongen går mot slutten.

Sitat av capitalH Vis innlegg
husk at det kan være sopper som inneholder virkestoff som tilsvare opptil 50 ganger styrke av en sopp.
Vis hele sitatet...
Dette er en myte. Det finns ingen registrerte funn av individer med slike konsentrasjoner av alkaloider. Nivåene varierer med noen brøkdeler av en prosent, ikke særlig mer.

Sitat av capitalH Vis innlegg
desto lengre fra ekvator og høyere fra vannivå og tettere på fullmåne jo sterkere er soppen.
Vis hele sitatet...
Nivået av alkaloider avhenger av vekstforhold som for eksempel tilgang på fosfor og nitrogen. Det har ingenting med fullmåne å gjøre.

Sitat av capitalH Vis innlegg
soppen må også tørkes før den brukes.
Vis hele sitatet...
Det må den aldeles ikke.
Synes alkohol ødelegger effekten av sopp.
Synes dette hørtes ut som en jævlig dum og uansvarlig idé (selv om du påstår at dette er et hypotetisk scenario), du vet aldri hvem som kan ende opp med å drikke dette. Hva om en person med ustabil psyke ender opp med å drikke dette og får en voldsom psykose?
Sist endret av Opteryx; 2. september 2013 kl. 14:31.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Som flere har sagt her allerede, det der er en livsfarlig plan som er meget lite gjennomtenkt..

Du kan se for deg noe sånt som dette tipper jeg: http://www.youtube.com/watch?v=exeGSn_lBwk

Du må aldri finne på noe så idiotisk som dette!!!

Flein og alkohol er ikke noe man burde blande i utgangspunktet, har selv hatt min eneste badtripp når jeg blanda de 2 stoffene..
Sist endret av ranman22; 3. september 2013 kl. 02:44.
Om du brygger ditt eget øl så kan du ta en sopp nedi hver ølflaske..akkurat som den den jævlige tequilaen med en mark i
Ikke sikkert det funker, men men.

Gratis forretningsidè: Brygg ditt eget øl, kall det viking berserkgang etc. Ha en totalt ugiftig/ufarlig/ikke halusinogen sopp nedi hver flaske - Selg det. Blir sikkert pop på kontinentet og får samme hypen som absinth selv om det bare et bullshit.