Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 721
Heisann.
Vet ikke om dette bildet passer her, men jeg prøver allikevel. Har lysst på litt kritikk på det, og spesielt ris/ros på redigeringen.

NB! Bildet er laget mest for morroskyld!

http://www.home.no/gjoystdal7/dump/IMG_8928_thumbnail.jpg

Jeg har brukt programmet Paint.NET til å redigere. Jeg har også Photoshop CS3, men valgte å ikke bruke det.


Jeg vet ingenting om EXIF, men kan kopiere det som Jeffrey's Exif viewer har å si om saken.

Camera: Canon Digital IXUS 75
Lens: 5.8 - 17.4 mm
Exposure: Auto exposure, 1/4 sec, f/2.8, ISO 200
Flash: none
Focus: Single with a depth of field from about 5.9m to infinity
Date: September 30, 2008 7:33:15PM (timezone not specified)
File: 2,304 × 3,072 JPEG (7.1 megapixels)
3,816,609 bytes (3.6 megabytes) Image compression: 82%
Sist endret av zorro; 30. september 2008 kl. 23:51.
du ser det er redigert...
hva med og laste opp original bildet også så folk ser alt du har gjort ?
Sist endret av Incogn1to; 30. september 2008 kl. 23:49.
Sitat av Incogn1to
du ser det er redigert...
hva med og laste opp original bildet også så folk ser alt du har gjort ?
Vis hele sitatet...
Det er satt sammen av fem forskjellige bilder. Mener du at jeg skal laste opp alle sammen?
hva med hoved bildet som du begynte med...
det må da være det siden du har en hel stue som ser ganske lik ut med mine øyne såfall..
Sitat av Incogn1to
hva med hoved bildet som du begynte med...
det må da være det siden du har en hel stue som ser ganske lik ut med mine øyne såfall..
Vis hele sitatet...
Her er alle bildene jeg brukte. (Riktignok i litt mindre versjon enn dem jeg brukte.)

Det øverste bildet var det jeg begynte med, også er det videre nedover i den rekkefølgen jeg redigerte dem inn.
Hvis du har laget et bilde kun for morro skyld, hvorfor legge det ut her for kritikk.
Dette bildet viser verken "skills" eller hva du kan kameratekninsk på noen måte(hvis du kan no)
du har tatt 5 bilder og klippet/limet de opp på hverandre, ikke noe mer(hvis du har gjort mer, så si ifra)

anyways, sikkert morro for deg å lage, ikke for oss å se på
Sitat av Machintorsk
Hvis du har laget et bilde kun for morro skyld, hvorfor legge det ut her for kritikk.
Dette bildet viser verken "skills" eller hva du kan kameratekninsk på noen måte(hvis du kan no)
du har tatt 5 bilder og klippet/limet de opp på hverandre, ikke noe mer(hvis du har gjort mer, så si ifra)

anyways, sikkert morro for deg å lage, ikke for oss å se på
Vis hele sitatet...
Jeg er i en fase hvor jeg prøver å bli flinkere til å redigere, og ønsker derfor at dere kan fortelle om alle feil jeg har gjort - i hvert fall de groveste. Ja, dette er enkelt for dere, men et sted må jeg jo begynne.

Forresten, er det noen her som har noen gode Photoshop-tutorials liggende? Har funnet noen, men av veldig varierende kvalitet. Og ja, jeg snakker om enkle tutorials.
Sist endret av zorro; 1. oktober 2008 kl. 00:23.
Sitat av Machintorsk
greit nok det, men les dette først http://freakforum.nu/forum/showthrea...ight=les+dette
Vis hele sitatet...
Okei, du har et poeng.
Fant en tråd om Photoshop-tutorials her. Så jeg skal lese, lære, prøve og feile. Også kommer jeg tilbake om et år!

Edit: Steng, slett, forkast og fortreng gjerne denne tråden.
Sist endret av zorro; 1. oktober 2008 kl. 00:34.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av zorro
Edit: Steng, slett, forkast og fortreng gjerne denne tråden.
Vis hele sitatet...
Det hadde du nok likt. Bare vent!

Først så jeg ikke i det hele tatt at det var samme person 5 ganger. Det eneste man egentlig kan se det på er gitarfyr og sovefyr.

Føttene mangler skygge (bildet hvor man bare bruker føttene). For å unngå slikt: Sett layeropacity litt ned, så ser du forskjeller.

Det er ingen sammenheng mellom personene. I tillegg er det ganske rotete i rommet, dette forstyrrer.

Lyskildene er for sterke. Resten for svak.

(Kredds for exif.)