Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1936
Hei. Jeg har fiber hjemme men snoren klarte å få brudd. Get kommer å få fikser det men det tar litt tid. Jeg er en mann uten tålmodighet og vil imellomtid prøve å fikse det selv. Er det noe sted jeg kan få kjøpt en fibersnor? Altså dra å kjøpe, ikke bestille over nett.
PS: har sjekket rundt på mange butikker. Men lett å glemme noe. http://www.cablecom.no/Media/Cache/Images/3/9/WEB_Image%20FiberSnor%20SM%20Simplex%20SCA-SCA%2001%20m%20FF%20SC%20%20whitescapatch1285550416.Jpeg

https://imma.gr/70933x95c53
En link til i tilfelle den første ikke funker.
Sist endret av solaten; 2. mai 2018 kl. 03:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Limited edition
Moff's Avatar
Bare for å spørre; hvor er det bruddet er hen? Går ikke denne ledningen gjennom noen vegger og slike ting? Kan ikke helt se for meg at dette er en enkel oppgave å løse hvis du ikke har utstyr for å enten sveise eller koble på kabelhode for fiber. Og ikke minst vaske den.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Foss i Oslo har sikkert. Men med mindre det er konnektorer i begge ender, så får du ikkje gjort stort.
kan dessverre ikke gi deg svar på det du vil.. men

jeg anbefaler deg ikke å gjøre det selv, kan fort gjøre vondt verre og det blir dyrt. i verste fall så blir du fakturert 799 eller ingenting av get. men hvis du roter og fikler selv, mye dyrere..
En kabel kan da umulig gjøre så mye galt, eraser? Har du eksempler? Det eneste jeg kan komme på er støv i kontaktene kanskje?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En kabel kan da umulig gjøre så mye galt, eraser? Har du eksempler? Det eneste jeg kan komme på er støv i kontaktene kanskje?
Vis hele sitatet...
Så lenge det er snakk om ferdigterminert patchesnor så er einaste du må sjekke farge på konnektorer. Vanlige i ethernet er flate kontakter, med blå farge. På GPON-nett er det ofte vinkla kontakter, med GRØNN farge. APC er tekniske navnet på det. Forveklser en dei knuser en fort ferrulen, og det er svakt uheldig for integriteten.

Er det ikkje snakk om ferdigterminert snor er det relativt lite du får gjort uten spleiseutstyr.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En kabel kan da umulig gjøre så mye galt, eraser? Har du eksempler? Det eneste jeg kan komme på er støv i kontaktene kanskje?
Vis hele sitatet...
Ikke helt bra å koble en SC-PC mot en SC-APC feks, men de er tydelig fargekodet (blå og grønn) så det skal litt til å bomme der da.

Ellers er det ingenting man kan fucke opp så lenge man holder snoren ren, altså ikke ta av toppene på snoren før han skal koble den til.

Til TS: Du får ikke kjøpt i butikk, men stikk innom en bedrift som jobber med fiber så får du ordnet snor.

Lett å bli utålmodig når det er en så enkel feil. Vet ikke hvordan det er med Get, men flere levrandører har ganske lang ventetid på montør, pluss den klassiske:
«Vi kommer en gang mellom 08-16 torsdag eller fredag om to uker, ringer 5min før»