Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1562
jeg driver å skal lade et 36v batt li ion jeg bruker en rc lader som kun tar 6 celler av gangen. men jeg har flere ladere kan jeg koble lader nr2 der nr en slutter å på den måten få ladet hele pakken på likt ?

da kan jeg gi svaret selv til andre som måtte lure, det har virket fint i noen minutter, å ingenting tyder på at det skal gå galt hitil , altså det som som jeg har gjort er å å begynne på minus koblet pluss 5 celler bort , der kobler jeg minus fra lader 2 og + polen der ender på celle 10
Sist endret av skukketrure; 20. februar 2015 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, det er jo ikke noe problem å dele pakken opp. Men jeg antar at du har 10 celler på 36V, og så lader du opp 6 separat og så 4 separat mens de er koblet sammen. Det skulle gå dersom laderen takler 6 og 4 celler, og en lader har skilletrafo så de vil ikke virke inn på hverandre.

Dette blir imidlertid mye styr, det måtte da være mye bedre å kjøpe en lader på e-bay for 36V for Li-Ion. Batteriet du lader bør dessuten ha BMS. Det enkle er jo det beste, og dille med to ladere blir jo bare stress.

Jeg har en boks med batteri og lader i ett, og skal jeg lade bare plugger jeg i stikkontakten.