Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2774
fra IT-avisen :

Lyse Energi i Rogaland tilbyr sine privatkunder bredbånd med 10 Mb ut og inn for 699 kroner måneden. Det kan være starten på en «kraftrevolusjon».

Lyse Energi kjørte et introduksjonstilbud på 10 Mbps for 450 kroner måneden. Resultatet ble at annet hvert hjem i selskapets nedlagsfelt var interessert. Nå får kundene 2 Mbps ut/inn for den prisen, mens 10 Mbps-tilbudet har gått opp med 250 kroner. Overfor ITavisen.no understrekes det at de nye prisene er reelle og langsiktige.
Vis hele sitatet...
jepp...noen heldige som bor i rogaland her? vurderer å flytte dit
ooh.. surt BKK bare har 4mbit her i Bergen.. :/
m|x, det er 10 Mbps altså 10x10mbit (100mbit) altså sykt kjapt ie enda verre for oss andre..
jeg gleder meg, men det tar jo et par år før det kommer for fullt.


Månedlige abonnementspriser for ulike produktsammensetninger:
· Internett Familie : kr. 449
· Internett Familie og telefoni : kr. 589
· Internett Familie og TV-basis : kr. 628
· Internett Familie, telefoni og TV-basis : kr. 768

· For Internett Ekspress : kr. 250 i tillegg - oppgraderes fra 2mbit til 10mbit
Better than thou.
Opprinnelig postet av Tical[FS]
m|x, det er 10 Mbps altså 10x10mbit (100mbit) altså sykt kjapt ie enda verre for oss andre..
Vis hele sitatet...
1byte = 8bit.
10Mbyteps = 80Mbitps

;]
Hvem hadde vel sagt nei til fiber rett i husveggen. Synd jeg aldri kommer til å få det, med mindre jeg flytter til Rogaland...
Carlo: 80Mbitps, 100Mbitps... whats the difference
Selv sitter jeg på mine lusne 380Kbitps
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Altså.. For å avklare en ting, 10Mbit = 1250kB/sec, ca 1 MegaByte i sekunder, sånn omtrent. Er vel okay nok det?
Jeg forbanner alle leieavtaler på 2 år til NGT!!!!!!!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sånn går det når du skal være gnien, og spare ekstra ører på lengre avtaler
rettelse, mix, det går jævli fort og ikke bare svinraskt
Opprinnelig postet av duxo
Jeg forbanner alle leieavtaler på 2 år til NGT!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Det tar jo minst 2 år før Lyse bygger ut hvor du bor da
nei, faen heller, nå pakker jeg kofferten og flytter til stavanger!! surfer nå under 1mbit,,, må sette speedlimit på ftpnedlastningen min for overhodet klare å surfe... *misunnelig*
Opprinnelig postet av cavey
nei, faen heller, nå pakker jeg kofferten og flytter til stavanger!! surfer nå under 1mbit,,, må sette speedlimit på ftpnedlastningen min for overhodet klare å surfe... *misunnelig*
Vis hele sitatet...

Hadde ikke du 8mbit en stund, og så 2mbit?
fikk 2mbit for plaster på såret noen måneder, fordi linja var nede i 2 uker en gang. vi fikk 8mbit i begynnelsen fordi support-gutta der borte synes synd på oss... men det ble fort oppdaget og regulert ned...

nå har vi ca 800kbit/s download... tragisk... skulle ønske bkk ikke bare tok borettslag...
Weeeee Får meg det når Telenor bindingen er over!
typpisk, har jo ikke det her nede i asker
Dalane Energi skal ha møte med Lyse om 1 måned, om de kan få bruke linjene deres til å legge fiber til Dalane. Så får jeg se om også jeg kanskje kan få det.
passer bra for meg det heheh.---
Jeg bor i Rogaland. Men der jeg bor kommer det sikkert ikke før om 100 år.
▼ ... over en måned senere ... ▼
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Gleder meg til dem kommer til meg, bor i Rogaland, men ikke akkuratt innenfor områdene de skal bygge ut først...
Har meldt meg på, men det tar sikkert laaang tid til de kommer til meg
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Frohike
ooh.. surt BKK bare har 4mbit her i Bergen.. :/
Vis hele sitatet...
BKK har 10mbit.
Jeg får lusne 704kbit fordi fattern nekter og skifte fra telenor.
Opprinnelig postet av duxo
Jeg forbanner alle leieavtaler på 2 år til NGT!!!!!!!
Vis hele sitatet...
det er ikke noe prob, du kan si opp, men må betale et mellom legg, hvor mye det er vet jeg ikke.. men kan jo ikek tenke meg at det er helt syke priser..
Opprinnelig postet av Cyber
det er ikke noe prob, du kan si opp, men må betale et mellom legg, hvor mye det er vet jeg ikke.. men kan jo ikek tenke meg at det er helt syke priser..
Vis hele sitatet...
kr. 1000 hvis du har telenor (tror jeg)
Om jeg forstod NGT sin policy rett, så må man betale differansen på det man betalte med 2 års kontrakt (eller 1 års kontrakt om det er tilfellet), og det man hadde betalt med "løpende kontrakt" i et eventuelt kontraktsbrudd.

Et eksempel med Bravo:

Løpende kontrakt: 498,- pr mnd
- 2 års kontrakt: 398,- pr mnd
= 100,-

Har du hatt en 2 års kontrakt i et år, og sier opp kontrakten, blir det da

12,- * 100,- = 1200,- å betale til NGT.


Sure penger, men alt for 10 mbit?
Trodde det var slik, men kan ha tatt feil.
Bor så og si midt i Stavanger, så håper på jeg får dette tilbudet snart
Altså. Noe i huet deres er galt når dere synes feks 800 kbs er tragisk. Jeg høres vel ut som en idiot i deres bortskjemte ører men det bryr meg ikke.
Opprinnelig postet av Gusto
BKK har 10mbit.
Vis hele sitatet...
det slutter de med over nyttår
kermit-: ja, for noen borskjemte drittunger! Jeg har 56k modem ffs!!
Opprinnelig postet av kermit-
Altså. Noe i huet deres er galt når dere synes feks 800 kbs er tragisk. Jeg høres vel ut som en idiot i deres bortskjemte ører men det bryr meg ikke.
Vis hele sitatet...
litt irritert fordi du bare også kansje har modem ? :P
Vi betaler bare rett over 300 for vår 10 mbit linje
Dere er bortskjemte! Jeg sitter på ISDN!!!!!!!
Kan ikke få ADSL, faen ta Telehor!