Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  266 21386
Her kan man diskutere alt om TG07. Tråden for seating finner man her.
#nFF.TG på EFNet er IRC-kanalen for TG diskusjon i år også.
Sist endret av voldern; 9. april 2007 kl. 16:25.
Der var herved TG billettene bestilt. Gleder meg allerede, skal bli deilig å få rette opp ratioen på norbits og torrentbytes. :P
Hvordan funker det egentlig:
Hvor rask linje har de?
Og er det sånn at folk sitter å laster ned 24/7?

Edit: Og bruker folk høytalere når de spiller?
Sist endret av TanteSpiker; 7. desember 2006 kl. 18:25.
Sitat av Grantax
Hvordan funker det egentlig:
Hvor rask linje har de?
Og er det sånn at folk sitter å laster ned 24/7?
Vis hele sitatet...
Jepp, er endel som laster 24/7, men nedlasting er litt oppskrytt, man finner det man vil ha, stapper disken full og tilbringer resten av tiden med å nyte TG.
I fjor hadde de 1gbit/s(gbyte/s, surrer alltid der), som ble økt til 1,5 pga veldig bra stabilitet og ingen problemer med nettet.
Høytalere blir brukt til alt, spesielt høy udugelig musikk, men det er endel av sjarmen.

Som martin sa, bilettene er herved bestilt, og jeg gleder meg også skikkelig. Blir hattrick på meg nå!
Sist endret av RayMonk; 7. desember 2006 kl. 18:03.
Sitat av Raymond
Jepp, er endel som laster 24/7, men nedlasting er litt oppskrytt, man finner det man vil ha, stapper disken full og tilbringer resten av tiden med å nyte TG.
I fjor hadde de 1gbit/s(gbyte/s, surrer alltid der), som ble økt til 1,5 pga veldig bra stabilitet og ingen problemer med nettet.
Høytalere blir brukt til alt, spesielt høy udugelig musikk, men det er endel av sjarmen.

Som martin sa, bilettene er herved bestilt, og jeg gleder meg også skikkelig. Blir hattrick på meg nå!
Vis hele sitatet...
Du må innrømme at du hata han som satt forann oss i år like mye som meg. Hater folk som setter på musikk og går.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Pøh.. Høy musikk er en del av hele greia..
Det _skal_ bråke på TG
Sitat av bakkus
Pøh.. Høy musikk er en del av hele greia..
Det _skal_ bråke på TG
Vis hele sitatet...
Bråket er ikke noe problem, men det at en person skal sette på musikken på full guffe for så å gå irriterer meg noe sinnsykt.
hei. tenkte jeg skulle ta turen til TG i år, er første turen, så jeg vet ikke helt hvordan billett bestillingen fungerer. Jeg gikk inn på partyticket.net, å stillte meg i kø, så nå står det at jeg er nr- 2660 i køen, må jeg bare vente til jeg kommer helt frem i køen så kan jeg kjøpe billetter?
Jepp, du må helt fram i køen, så får du bestille, det går fortere enn du tror.
høres bra ut, eneste problemet mitt er at jeg må finne ut om jeg faktisk kan, kommer midt oppi russe-revy øvingen, er det sånn at jeg har 72 timer fra jeg kommer helt frem i køen til jeg ikke lenger kan kjøpe billetter?
Sist endret av dvs; 7. desember 2006 kl. 19:18.
Ok folkens. Enten dere vil eller ikke så må vi finne på noen bøll i år. Utover det vanlige.

Syrebrilleløp blir det jo uansett. Som sagt, vi må finne på noe bøll, gjerne noe som ikke ender opp med "Vi har tatt inn maskinen din. Ta kontakt med security for å få denne tilbake".

Er det forresten noen frivillige som er lystne på å ta med web-kameraer, få til noen lunde overvåking av raden vår? Ble stjålet en del i fjor, jeg var en av dem som ble frastjålet stash :/
Ja, er no sånt. Lurer på om TG kræsjer litt med russetiden hos meg og, men er ikke så utrolig farlig, ett par ting kan jeg gå glipp av.
Sitat av dvs
høres bra ut, eneste problemet mitt er at jeg må finne ut om jeg faktisk kan, kommer midt oppi russe-revy øvingen, er det sånn at jeg har 72 timer fra jeg kommer helt frem i køen til jeg ikke lenger kan kjøpe billetter?
Vis hele sitatet...
Vist ikke du rekker det, stiller du deg bare opp igjen i køen..
Sist endret av Funotrait; 7. desember 2006 kl. 19:26.
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Sitat av JRP
Ok folkens. Enten dere vil eller ikke så må vi finne på noen bøll i år. Utover det vanlige.

Syrebrilleløp blir det jo uansett. Som sagt, vi må finne på noe bøll, gjerne noe som ikke ender opp med "Vi har tatt inn maskinen din. Ta kontakt med security for å få denne tilbake".

Er det forresten noen frivillige som er lystne på å ta med web-kameraer, få til noen lunde overvåking av raden vår? Ble stjålet en del i fjor, jeg var en av dem som ble frastjålet stash :/
Vis hele sitatet...
Jeg kan ta med meg syrebriller og muligens et web-kamera. Noe utover det vanlige må vi definitivt få til, men spørsmålet er hva..
Sitat av JRP
Ok folkens. Enten dere vil eller ikke så må vi finne på noen bøll i år. Utover det vanlige.

Syrebrilleløp blir det jo uansett. Som sagt, vi må finne på noe bøll, gjerne noe som ikke ender opp med "Vi har tatt inn maskinen din. Ta kontakt med security for å få denne tilbake".

Er det forresten noen frivillige som er lystne på å ta med web-kameraer, få til noen lunde overvåking av raden vår? Ble stjålet en del i fjor, jeg var en av dem som ble frastjålet stash :/
Vis hele sitatet...
Jeg fikk også frastjålet noe i fjor, bærbar harddisk. Ganske kjipt at folk går å stjeler hele tiden. Trikset er vel å ikke ha no særlig løse deler.
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Som regel er det jo alltid noen til stede på rekken som kan være litt våkne og passe på for de som er borte. Men da det skjedde tyveri på rekka var alle ute og spiste kebab.
det blir vel kabab i år også håper jeg?
Ble ikke frastjålet noe jeg i fjor
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg kan ta med 2webcameraer
Foresten: Hvordan er det med WC på TG, er det sånn berbar? stinker de?
Gleder meg synsykt
Sitat av Thoryllo
Jeg kan ta med 2webcameraer
Foresten: Hvordan er det med WC på TG, er det sånn berbar? stinker de?
Gleder meg synsykt
Vis hele sitatet...
Det er jo tross alt i en idrettshall, så er vanlige toaletter, jeg erfarte ingen stank på noen måte. De er veldig strenge på hygiene.
Det er også sånne "mini dusjer" der også .
Sitat av Swordfish
Det er også sånne "mini dusjer" der også .
Vis hele sitatet...
Mini og mini, som en vanlig gymsal dusj, jeg vil kalle det stort.
I år skal jeg óg komme meg nedover, og i så fall sitter jeg med (på fanget?) deg, voldern <3
Sist endret av Hedges; 7. desember 2006 kl. 22:52.
Jeg skal prøve å få tatt med meg en liten privat server som skal brukes internt i gjengen jeg drar med. Men jeg kan alltids få montert på webcam på den og overvåke den delen av rekka jeg ender opp på, ihvertfall.

Hadde vært bra med overvåking!

Jada, hygienen er helt grei den De vasker dassene OFTE. Det eneste problemet er at det er helt sinnsvakt mye kø, og man må regne med å stå en god stund hvis man må gjøre en nummer 2, pissinga går jo greit, hehe.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sto i den posten om en til jævelig svensk låt om at det hadde vert kult om nff rekka hadde høy musikk fordi det ikke var så mye musikk i fjor osv...
Har kanskje mulighet til å ta med det ene lydanlegge mitt: Bilde: http://www.ljudia.no/b/5358b.jpg
Det nederste elementet er et 12" basselement.
Hver høytaler er på 260w.
Kan kanskje få mulighet til å ta med dette settet opp på TG om dere vill eller?
Jeg stemmer for at nFF-rekka bryter TG-tradisjonen neste år, og spiller BRA musikk Dvs IKKE trancemøkk og boten Anna...

Bestillte billett i stad.
Viva, vi hoster opp nFF BF2 match? Husker jeg spilte mye med deg i fjor, på battlefield.no-serverne i allefall :P
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Ta med så mye anlegg dere klarer.

Sitat av Viva la Opium
Jeg stemmer for at nFF-rekka bryter TG-tradisjonen neste år, og spiller BRA musikk Dvs IKKE trancemøkk og boten Anna...
Vis hele sitatet...
Hehe, hva som er bra musikk er jo subjektivt. Jeg mener "TG-musikken" er med og former en del av stemningen.
Sitat av Thoryllo
Jeg kan ta med 2webcameraer
Foresten: Hvordan er det med WC på TG, er det sånn berbar? stinker de?
Gleder meg synsykt
Vis hele sitatet...
Herlig Gjør det. *skriver det opp*
Bare ikke gå på do når alle andre gjør det. Samme gjelder med dusjer.


Sitat av Raymond
Jeg fikk også frastjålet noe i fjor, bærbar harddisk. Ganske kjipt at folk går å stjeler hele tiden. Trikset er vel å ikke ha no særlig løse deler.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk også frastjålet en ekstern hd. Men tyven hade ikke peil, sto to ved siden av hverandre, to disker, og vedkomne stjal den billigste og dårligste.


Sitat av Dark
Jeg skal prøve å få tatt med meg en liten privat server som skal brukes internt i gjengen jeg drar med. Men jeg kan alltids få montert på webcam på den og overvåke den delen av rekka jeg ender opp på, ihvertfall.

Hadde vært bra med overvåking!
Vis hele sitatet...
Enig, litt kontroll. Fint om du kunne ta med den servern.
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
En annen ting jeg kom på, sist gang hadde vi jo med projektor(er) men vi hadde helt glemt av lerret. Skulle vi fått ordnet med projektor(er) og lerret som vi kan henge opp denne gangen? Er vel nok med et relativt stort hvitt laken og noe forsvarlig vi kan henge det opp i som lerret?

Selv har jeg dessverre ikke noen projektor til rådighet. Men jeg kan se om jeg ikke finner et plain hvitt laken, om ikke noen kommer på noe smartere eller har ett ordentlig de vil ta med.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hva tenkte du å vise på projektoren?
Har en projektor ståenes men tror ikke jeg får den med men skal jeg ta med lydanlegg eller:
Sto i den posten om en til jævelig svensk låt om at det hadde vert kult om nff rekka hadde høy musikk fordi det ikke var så mye musikk i fjor osv...
Har kanskje mulighet til å ta med det ene lydanlegge mitt: Bilde: http://www.ljudia.no/b/5358b.jpg
Det nederste elementet er et 12" basselement.
Hver høytaler er på 260w.
Kan kanskje få mulighet til å ta med dette settet opp på TG om dere vill eller?
Vis hele sitatet...
Jeg har igrunnen ganske lyst til å dra, men lurer på hvordan det er med skyss. Jeg er bare 16, så kjøring er utelukket. Kan hende jeg kan skaffe skyss, men er det noen som vet hvordan det er med tog/buss? Bor i Arendal.
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Sitat av hedning*
Kan hende jeg kan skaffe skyss, men er det noen som vet hvordan det er med tog/buss? Bor i Arendal.
Vis hele sitatet...
Om du ikke skaffer skyss går det garantert tog, du kan sjekke ut ruter osv på nsb.no. Så koster det ca ~150 for taxi fra togbanen og inn til vikingeskipet, er dere flere som drar blir det ikke så mye på hver. Er dere heldige kan det hende noen på nFF rekka over 18 kan hente kun for bensinpenger.
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg opprettet en wiki-side for TG07 på doomtech.net, her legges det til informasjon vi kommer frem til. Alle som har noe konstruktivt å bidra med setter jeg pris på at endrer siden, direktelink finner man her. For å se eksempler på hva man kan legge til kan man se på artikkelen fra 2006 her.

Her kan dere se en liste over seatingen som oppdateres kontinuerlig, vennligst ikke rediger denne: http://doomtech.net/wiki/index.php?t...g_2007_seating. Om noen har noen kommentarer, ønsker om endringer, eller noe annet vennligst ta dette i diskusjonstråden.
Jeg kan bidra med en proskjektor dersom noen vokter den med hagle og livet sitt.
Webcam på hver ende av raden tror jeg nok vi må ha. Så jo bare hva som hendte i fjor..

Noe fancy og spesielt hadde også vært kult å fått opp på rekka, noe som representerer nFF, på ein måda. Vi hadde jo plenty usaklige ideer i fjor, hvor ble det av dem?
Tror forresten ikke at ideen om å bygge en to-etasjers rad med senger på toppen slår an til crew.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Epinosa
Noe fancy og spesielt hadde også vært kult å fått opp på rekka, noe som representerer nFF, på ein måda. Vi hadde jo plenty usaklige ideer i fjor, hvor ble det av dem?
Vis hele sitatet...
Nå som wikisiden er oppe og diskusjonstråden er i full gang kommer det nok til å dukke opp litt ting.

Husk at ingen idéer er for ville/usaklige/usannsynlige folkens!
Sitat av Epinosa
Tror forresten ikke at ideen om å bygge en to-etasjers rad med senger på toppen slår an til crew.
Vis hele sitatet...
*plystre* Du tror ikke jeg får det til i år heller altså?
Satan heller, jeg driter i tanken om å være crew. Jeg bestiller me billett!

Da har dere faenmeg med å gjøre det kult i år!
Sitat av Golder
Satan heller, jeg driter i tanken om å være crew. Jeg bestiller me billett!
Vis hele sitatet...
nintendooo...WEEEEEEEE!
Sitat av Golder
Satan heller, jeg driter i tanken om å være crew. Jeg bestiller me billett!

Da har dere faenmeg med å gjøre det kult i år!
Vis hele sitatet...
Hihi, jeg har gjort akkurat det samme.

Hvem tar med badehetter? *ser på Golder*
Badehetter kan kjøpes i hamar sentrum på rimi.
Hmm...noe spesiel aldersgrense for ogg være med på TG07?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nei, men er du under 15 må du ha skriftelig tilatelse fra foreldre!
Ahh...det skulle da ikke være så vansklig:P
Hmm...skal kansje være med...trenger bare litt låser og stålkabler så jeg kan låse alt jeg har fast i skrivebordet...
Sist endret av kakebak; 9. desember 2006 kl. 12:52. Grunn: skrivelefi
Bra du joiner oss, Golder!

Så må vi huske at det vi tar med må være skikkelig satt opp og slikt, så ikke det blir sure miner fra crew. Kjipt å ha med noe ultrafancy, så må det bli tatt ned fordi at det kan være en hindring om det blir brann elns.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hva med å lage en STOR påskekylling?!?! Altså: Noen lager en stor ramme av ståltråd også tar alle med gult pappir eller gult silkepappir som vi limer eller binner på ståltråd rammen så får vi e stor Påskekylling som sikkert kan vere 1 til 2meter høy, som vi enten kan heise opp eller la stå på bakken. Hvis dere liker ideen så har jeg (Thoryllo) ingen ting imot av å lage denne ståltråd-rammen har nok ståltråd hjemme

Thoryllo
Karravolin
voldern's Avatar
Trådstarter
Godt forslag Thoryllo. Det hadde vært jævlig kult å mekke noe stort med en ramme av ståltråd, trenger nødvendigvis ikke å være en påskekylling. Om noen ikke kommer på noe "kulere" å mekke, så er jo påskekylling kurant det også. Super Mario er kanskje litt for vanskelig å lage? Det er jo et point at det må være relativt enkelt å bøye til.
God idé Thoryllo, nå mangler vi bare fjott og fjær.
(noen som jobber i en putefabrikk?)
Hva med å gjemme et webkamera inni kyllingen?
Så tror tyvene at vi har tatt ned overvåkingskameraet mens det egentlig skjuler seg i kyllingen.
Eller prosjektoren, det lyset et bilde ut av nebbet til kyllingen.
Kan ta med en 2-3 m lang vgakabel(skal måle den en dag) og sånt skjøtestykke til den.(så man kan feste to vgakabler til hverandre)
Tar kanskje med meg vannhøytaleren, og skal bygge noen hodetelefoner inn i et hørselsvern slik at jeg kan høre på det jeg vil uforstyrret når dere starter lydkrigen deres.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jo takker, plopper stadig opp ideer i det lille hode mitt!
Det med prosjektor i kyllingen eller en annen figur hadde vært fett.
Forresten har jeg en 10meter vgakabel jeg kan ta med, men har ikke skjøtestykket så den for du ta med Henriken. Kom gjerne med ideer om hvordan figur vi kan lage og/eller hva vi kan ha inni den.

Har forresten ikke fått svar på om jeg skal ha med meg et stort lyd anlegg hvis jeg får plass:
Sto i den posten om en til jævelig svensk låt om at det hadde vert kult om nff rekka hadde høy musikk fordi det ikke var så mye musikk i fjor osv...
Har kanskje mulighet til å ta med det ene lydanlegge mitt: Bilde: http://www.ljudia.no/b/5358b.jpg
Det nederste elementet er et 12" basselement.
Hver høytaler er på 260w.
Kan kanskje få mulighet til å ta med dette settet opp på TG om dere vill eller?
Vis hele sitatet...
Thoryllo
Jeg bare lurte... Skal dit for første gang i år og er ganske nærme nr 1. i køen. Men jeg lurer på hvordan bilettene egentlig funker... Hvordan betaler man? Når betaler man? Åssen gjør man det med bilettene når man kommer frem etc. ? Har søkt litt på partyticket og på gathering.org, men stod ikkeno om betaling noen steder... Noen som vet?