Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 13330
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Aww, takk Når jeg laget trådtittelen ble jeg faktisk litt usikker om jeg skulle skrive det eller ikke, men gjorde det likevel, var kanskje litt dumt siden så mange reagerte på det :/



PC-en burde kunne brukes til å spille alle(de fleste spill) og være rask, det er egentlig alt. Jeg kommer kanskje til å bruke den litt til skolearbeid, vanlig surfing.. men det er vel et selvfølge?
Vis hele sitatet...
Hvor mye lagringsplass kommer du til å bruke med det første? Vil 180GB holde til du klarer å skrape sammen 600 spenn for en HDD?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Dette er bare flaut watchman.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
du har fortsatt ikke kommet med noen begrunnelse for utsangnene dine, bare "slik er det" ikke hvorfor det er slik.
og jeg vet ikke hva denne testen sier jeg
http://www.tweaktown.com/reviews/506...ew/index1.html

"best value award"
Vis hele sitatet...
Google har du nok tilgang til, så jeg tipper du vet hvordan du bruker det og For en pc til 6k, er i5 oppsettet bedre.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Google har du nok tilgang til, så jeg tipper du vet hvordan du bruker det og For en pc til 6k, er i5 oppsettet bedre.
Vis hele sitatet...
jeg ba ikke om en kommentar om at jeg må google, jeg ber om at DU skal BEGRUNNE utsangnene dine.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg ba ikke om en kommentar om at jeg må google, jeg ber om at DU skal BEGRUNNE utsangnene dine.
Vis hele sitatet...
Det har jeg allerede gjort. Oppsettet til Claryn tilbake her gir et bedre utgangspunkt og kjører tyngre spill glattere. Dvs, bedre og raskere gaming pc.
Sitat av watchman Vis innlegg
Google har du nok tilgang til, så jeg tipper du vet hvordan du bruker det og For en pc til 6k, er i5 oppsettet bedre.
Vis hele sitatet...
Er det sånn du sier til læreren når du jobber med prosjekter også eller? "Nei altså, kildene får du finne selv, jeg bare viser det jeg vet jeg."
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Det har jeg allerede gjort. Oppsettet til Claryn tilbake her gir et bedre utgangspunkt og kjører tyngre spill glattere. Dvs, bedre og raskere gaming pc.
Vis hele sitatet...
nei det har du ikke, du har bare sagt, den er bedre fordi den er det, og den gir mer for pengene fordi 3570k er en bedre cpu.

du har ikke begrunna en forbanna dritt!!!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei det har du ikke, du har bare sagt, den er bedre fordi den er det, og den gir mer for pengene fordi 3570k er en bedre cpu.

du har ikke begrunna en forbanna dritt!!!
Vis hele sitatet...
Vil du ha en begrunnelse for at i5 er et bedre oppsett enn a10?

Sitat av Whisplash Vis innlegg
Er det sånn du sier til læreren når du jobber med prosjekter også eller? "Nei altså, kildene får du finne selv, jeg bare viser det jeg vet jeg."
Vis hele sitatet...
egentlig ikke, bare til frufsa, som tydligvis har litt peil
Sist endret av watchman; 27. desember 2012 kl. 20:56.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Vil du ha en begrunnelse for at i5 er et bedre oppsett enn a10?
Vis hele sitatet...
nei, jeg vil ha en begrunnelse om hvorfor den er bedre i DETTE oppsettet!
når TS vil ha en RASK pc, så er det rein idioti å ikke kjøpe SSD!

Sitat av watchman Vis innlegg
egentlig ikke, bare til frufsa, som tydligvis har litt peil
Vis hele sitatet...
nå er det du som påstår noe, så da er det du som får begrunne det, slik er verden.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei, jeg vil ha en begrunnelse om hvorfor den er bedre i DETTE oppsettet!
når TS vil ha en RASK pc, så er det rein idioti å ikke kjøpe SSD!


nå er det du som påstår noe, så da er det du som får begrunne det, slik er verden.
Vis hele sitatet...

Les postene mine. SSD gir ingen bedre ytelse i spill. ERGO, bruk MERE penger på en KRAFTIGERE CPU.
Sist endret av watchman; 27. desember 2012 kl. 21:00.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei, jeg vil ha en begrunnelse om hvorfor den er bedre i DETTE oppsettet!
når TS vil ha en RASK pc, så er det rein idioti å ikke kjøpe SSD!



nå er det du som påstår noe, så da er det du som får begrunne det, slik er verden.
Vis hele sitatet...
Bytt ut HDD og kjøp SSD istedet. Tydelig at hun ikke trenger så mye lagringsplass med en gang.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Les postene mine. SSD gir ingen bedre ytelse i spill. ERGO, bruk MERE penger på en KRAFTIGERE CPU.

Begrunnet, og vunnet
Vis hele sitatet...
nå har jeg ALDRI påstått SSD har noe å si i spill, og dette har jeg konstantert tidligere, men det har noe å si på hvor rask maskinen føles i en helhet!
Sitat av Claryn Vis innlegg
Last ned en fil fra TPB og brenn den på en CD eller en usb stick Null stress.
Vis hele sitatet...
Dette funker fett!

Gjort det sånn 100 ganger selv.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nå har jeg ALDRI påstått SSD har noe å si i spill, og dette har jeg konstantert tidligere, men det har noe å si på hvor rask maskinen føles i en helhet!
Vis hele sitatet...
Så derfor bruk heller noen oppsparte penger på en standard rimelig hdd med samme kapasitet som en ssd, og legg i litt på en i5 som er langt bedre til spill. Er jo en gaming oppsett trådstarter ønsket. Dermed vil det si at utifra pengene TS ønsker å bruke får hun/han mest krefter i i5 oppsettet.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Nå blir jeg litt usikker, hva burde jeg kjøpe?

Jeg tøye budsjettet litt btw
Sist endret av barbiegirl; 27. desember 2012 kl. 21:05.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Nå blir jeg litt usikker, hva burde jeg kjøpe?
Vis hele sitatet...
Trenger du mere enn 180GB i starten til du får skrapet sammen 500 spenn til en HDD? Isåfall, gå for lista mi, bare bytt ut HDD med en Intel 330 SSD 180GB.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Så derfor bruk heller noen oppsparte penger på en standard rimelig hdd med samme kapasitet som en ssd, og legg i litt på en i5 som er langt bedre til spill. Er jo en gaming oppsett trådstarter ønsket. Dermed vil det si at utifra pengene TS ønsker å bruke får hun/han mest krefter i i5 oppsettet.
Vis hele sitatet...
har du lest OP?

TS vil ha en RASK pc, og da blir det automatisk et must med ssd!
Hadde bare forumet vært like interessert i å gi et positivt svar når gutter spør om noe, for det er ingen hemmelighet at alle disse trådene blir fylt med kommentarer som viser til alle svar som tidligere er gitt. "OH THERE'S A GIRL ON THE INTERNET, LET'S STALK HER!"
jeg klarte det kunststykket å få med BÅDE hdd OG ssd OG 3570k, disse to/tre som har blitt lovpriset og kranglet om. jeg ville gått for dette oppsettet: http://i48.tinypic.com/2nrezoh.png
Sist endret av Ferner-Jensen; 27. desember 2012 kl. 21:13.
Vist en skall ha en budsjett pc er Frufsa sin den du får mest fra pengene utifra, hun sier også hun skall ha en skjerm som koster en 2000,- amd er kongen på budsjett siden du får mer ytelse ved hjelp av det intigrerte (eller kordan en skriver det) skjermkortet. og vist en tar det frufsa satt opp mot claryn sitt kan du bruke hodet og se hva en får mest for pengene av.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
har du lest OP?

TS vil ha en RASK pc, og da blir det automatisk et must med ssd!
Vis hele sitatet...
Les det som står ! "Gaming-pc til jente"

GAMING..
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
jeg klarte det kunststykket å få med BÅDE hdd OG ssd OG 3570k, disse to som har blitt lovpriset og kranglet om. jeg ville gått for dette oppsettet: http://i48.tinypic.com/2nrezoh.png
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp den SSD'en. Har den selv. Helt forferdelig. Veldig ustabil og yter ikke bra i det heletatt.
ssd vil likevell gjøre pcn raskere generelt.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
jeg klarte det kunststykket å få med BÅDE hdd OG ssd OG 3570k, disse to/tre som har blitt lovpriset og kranglet om. jeg ville gått for dette oppsettet: http://i48.tinypic.com/2nrezoh.png
Vis hele sitatet...
Så jeg burde ha både hdd og ssd?

Bokmerket den linken, takk
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ikke kjøp den SSD'en. Har den selv. Helt forferdelig. Veldig ustabil og yter ikke bra i det heletatt.
Vis hele sitatet...
Intel og Samsung er vel å anbefale mtp stabilitet, mener testene jeg har lest å vise. Godt kunststykke til 6k med begge deler, i tillegg i5
Im a girl too.

Girlpower!
↑ Dat randomnes.
Sist endret av Spørsmåltegn?; 27. desember 2012 kl. 21:16.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er forskjellen på en gaming-PC til gutt og en gaming-PC til ei jente? Hvorfor understreker du i overskriften at du er jente?
Vis hele sitatet...
Ser ut til at det funka rimelig bra, folk nøler ikke med å hjelpe.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Så jeg burde ha både hdd og ssd?

Bokmerket den linken, takk
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på om du trenger noe mere enn 180GB. Gjør du det?
3. gang jeg spør.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
jeg klarte det kunststykket å få med BÅDE hdd OG ssd OG 3570k, disse to/tre som har blitt lovpriset og kranglet om. jeg ville gått for dette oppsettet: http://i48.tinypic.com/2nrezoh.png
Vis hele sitatet...
dette er faktisk ikke så ille, bytt ssd, og gå ned til en 3570, da du ikke kan klokke på h77.

det å gå opp til et 2gb kort er heller ikke dumt mtp gpu.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Ser ut til at det funka rimelig bra, folk nøler ikke med å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Eller krangle .
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
↑ Dat randomnes.
Vis hele sitatet...
Just like your name!
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ikke kjøp den SSD'en. Har den selv. Helt forferdelig. Veldig ustabil og yter ikke bra i det heletatt.
Vis hele sitatet...
ok greit nok, du har sikkert rett. TS kan uansett kjøpe en ssd til 867 kr og være innenfor budsjettet. kanskje en intel 330 på 180 gb er et bedre valg, den er blitt anbefalt av LinusTechTips, dumt at jeg ikke valgte den på listen min første gang: http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Sitat av Smetown Vis innlegg
Just like your name!
Vis hele sitatet...
Damn right!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
dette er faktisk ikke så ille, bytt ssd, og gå ned til en 3570, da du ikke kan klokke på h77.

det å gå opp til et 2gb kort er heller ikke dumt mtp gpu.
Vis hele sitatet...
ja! 3570 er jo hele 150 kr billigere enn 3570k! bra tips. mer penger på gpu/ssd/whatever
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Trenger jo tastatur og mus også, men pc-en er viktigst for det er det jeg har minst peiling på. Blir vel å gå utover 7000 kr til slutt, da må jeg utsette kjøpet til neste måned.

Det viktigste er at den funker til surfing, litt skolearbeid(excel, word), er RASK(veldig viktig!) og at den kan spille alle slags spill Så på det Frufsa satte opp, men er det noe mer til de kriteriene over?
mus og tastatur? vil anbefale steeleries sterk på den fronten, hvertfall på mus og matte.
Sist endret av Spørsmåltegn?; 27. desember 2012 kl. 21:21.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Ser ut til at det funka rimelig bra, folk nøler ikke med å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Hjelper lite med 40 handlelister, hu må jo blir mer forvirra enn hjulpen
Bedre å la de mest kvalifiserte ta seg av den biten, de "vanlige" som ellers hjelper til, selv om det er ei høne som spør
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
ja! 3570 er jo hele 150 kr billigere enn 3570k! bra tips. mer penger på gpu/ssd/whatever
Vis hele sitatet...
hva er vitsen med å betale 150kr for noe man ikke får bruk uansett?
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kommer helt ann på om du trenger noe mere enn 180GB. Gjør du det?
3. gang jeg spør.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke.. burde jeg ha det? Hva syns du, kommer jeg til å angre hvis jeg ikke kjøper det? :O
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Trenger jo tastatur og mus også, men pc-en er viktigst for det er det jeg har minst peiling på. Blir vel å gå utover 7000 kr til slutt, da må jeg utsette kjøpet til neste måned.

Det viktigste er at den funker til surfing, litt skolearbeid(excel, word), er RASK(veldig viktig!) og at den kan spille alle slags spill Så på det Frufsa satte opp, men er det noe mer til de kriteriene over?
Vis hele sitatet...
Gå heller med Ferner sin liste. Bare endre til i5 3570 og Intel 330 120gb istedet for Agility SSD
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
mus og tastatur? vil anbefale steeleries sterk på den fronten, hvertfall på mus og matte.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Ser skikkelig kule ut
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hva er vitsen med å betale 150kr for noe man ikke får bruk uansett?
Vis hele sitatet...
ikke noe vits det. men det samme kan jeg si til deg om ditt valg av ram på første side, 2400mhz, wtf


anyway, til TS, jeg ville absolutt valgt både ssd og hdd. er så sykt irriterende at jeg går tom for plass på ssd'en min, og må installere spill på den sykt treige hdd'en min. jeg ser at jeg valgte feil ssd på den listen jeg la ut, velg heller intel 330 med 180gb.
Herregud, TS skal jo ikke akkurat fly til mars.
Ferner-Jensen: skall love deg at vist det er en rask pc hun vil ha er rask ram viktig, sitter med 1330mhz nå og holder på og få anfall.
Sist endret av Spørsmåltegn?; 27. desember 2012 kl. 21:26.
ok TS, lagde en ny liste, som alle har bidratt på. under 6000 INKLUSIV FRAKT! http://i48.tinypic.com/1fvmgy.png
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
ikke noe vits det. men det samme kan jeg si til deg om ditt valg av ram på første side, 2400mhz, wtf
Vis hele sitatet...
valget av ram har jeg ingen problem med å forsvare
http://hexus.net/tech/reviews/cpu/46...er-ram/?page=3
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Ferner-Jensen: skall love deg at vist det er en rask pc hun vil ha er rask ram viktig, sitter med 1330mhz nå og holder på og få anfall.
Vis hele sitatet...
Særlig at du merker noe forskjell på 1330Mhz og 1600Mhz + på RAM i Planetside 2 og hvor raskt OS'et loader..

Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
ok TS, lagde en ny liste, som alle har bidratt på. under 6000 INKLUSIV FRAKT! http://i48.tinypic.com/1fvmgy.png
Vis hele sitatet...
TS; Gå for denne!
Sitat av Claryn Vis innlegg
Særlig at du merker noe forskjell på 1330Mhz og 1600Mhz + på RAM i Planetside 2 og hvor raskt OS'et loader..



TS; Gå for denne!
Vis hele sitatet...
Nå var det 2400mhz og 1330mhz det var snakk om og en rask pc sånn generelt.
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Nå var det 2400mhz og 1330mhz det var snakk om og en rask pc sånn generelt.
Vis hele sitatet...
1600Mhz+

Tviler fortsatt på at du merker noe forskjell. Jeg bruker jo knapt opp mine 8GB RAM under load, da merker du nok ikke store forskjellen på hastigheten til RAM'en heller.