Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2373
De aller fleste butikker fester "rammer" rundt cder/dvder/spill osv. Inni denne rammen ligger det en liten metall-brikke som gjør at alarm-veggene ved utgangen av butikken begynner å pipe når den kommer i nærheten. Jeg har hørt snakk om at sølvfolie blokkerer dette, slik at man kan f.eks. kle innsiden av en pose med sølvfolie, fylle den med gromme ting og spasere ut av butikken. Funker dette? Noen som har erfaringer med det?

Ja, jeg vet dette er en fjortis-post.. Flame on.
ja, alimuniumsfolie VIL dekke dette men har ikke prøvd dette selv men jeg vet av noen som har prøvd og det virka, kan selvsagt ikke si at det virker overalt.
Jeg vil anta at det gaar med solvfolie. De fleste sendere funker hvertfall ikke hvis de er lagt i solvfolie. Putt en CD i en chipspose or prov aa spaser ut du

Btw, gaar der ann aa spasere ut uten at den greia piper hvis du pakker den godt nok inn i feks klaer?
og hva med blybelagt bag?
MacGyver: Klær funker definitivt ikke... Been there, done that. Fikk meg en liten joggetur en gang, ja..
Zpiff: Tror den bagen hadde blitt jævlig tung.. :P

En måte å gjøre det på er å ta med seg en knipe-tang eller saks inn i butikken. Klipp over den svakeste delen av rammen og vreng av resten. Funker fint hvis man kun skal ta et par ting. Gjem "ramme-liket" godt i butikken..
Sist endret av LakaBrent; 8. november 2002 kl. 16:53.
Har hørt noe slikt som at dette skal gå jeg og, men har aldri prøvd eller fått det bekreftet. Du kan jo teste det ut en plass du er sikker på at du slipper unna, selv om den piper, og ikke har tenkt å gå tilbake på en stund.
Er det nødvendig å bøffe CD'er når du bare kan laste ned musikken gratis på internett?
lakabrent: du kan da liksogodt klippe av kabelen til alarmen i samme slengen..

Zpiff: blybelagt bag blir nok tungt, men det finns jo spnne frysebagger med innlagt aluminium..

MacGyver: har også hørt at folie skal funke.. men nå har ikke jeg testet da jeg ikke bøffer i butikkene.

Trident: en orginal cd ser bedre ut i cd hylla en brente mp3 cd'er
Dette med alarmer og slikt... er det som regel alarm på f.eks. ps2-spill? Hvis ikke kunne man jo bare bøffa i de butikkene som er dumme nok til å ha cd'ene i coverene, hvis det i det hele tatt fins. Tenker på prisen, 1000 kr ++ for 2 spill er dyrt, og chipping av maskin er også dyrt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Finnes det i hele tatt butikker som har cd'er i covrene? til og med covrene er jo stempla med 'Ustilling' på enkelte butikker.
Altså, jeg vet jeg har postet om dette før og at det egentlig gjør meg like ille som dere, men for faen... det må da gå an. Han spør om det funker å pakke inn alarmene i sølvfolie, ikke om dere synes det er ok at han stjæler. Det er så jævelig off-topic og barnslig som det bare kan bli. Hvis dere er så hardt i mot det, overse det.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I fare for og kopiere Defekt; Hold dere on topic!
Dette er ikke en diskusjon hvor vidt stjeling er bra eller ikke.
Opprinnelig postet av Defekt
Han spør om det funker å pakke inn alarmene i sølvfolie, ikke om dere synes det er ok at han stjæler. Det er så jævelig off-topic og barnslig som det bare kan bli.
Vis hele sitatet...
helt enig.ingen har spurt om hva man synes om nasking før en eller annen idiot syntes det var "viktig" å nevne det.sånt ødelegger hele tråden.
de kan heller diskutere moral på VG-nett.
Opprinnelig postet av DanBanan
lakabrent: du kan da liksogodt klippe av kabelen til alarmen i samme slengen..
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du mente det seriøst, men tenkte bare jeg skulle nevne at alarmanlegg somregel har sabotasjesløyfer som oppdager når noen gjør noe slikt. Da kan du like så godt løpe ut av butikken med noen varer, så får du i hvertfall noe for bryet, siden alarmen går alikevel.

Offtopic fra meg og:
Er enig med Defekt og Ond^Sofa. Er lei av tråder der folk poster "bedre å ikke gjøre det...", når tråden handler om HVORDAN å gjøre det.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Vil nok tro at bly innlegg i en sekk er det som er sikrest,
siden bly stopper det meste av stråling.

*Jogge ut og prøve*
Opprinnelig postet av Acidous
Vil nok tro at bly innlegg i en sekk er det som er sikrest,
siden bly stopper det meste av stråling.
Vis hele sitatet...
Det lager jo en del umiddelbare problemer, siden
a) det er vanskelig å rappe ting og legge dem i sekken umerket
b) sekken vil se JÆVELIG mistenkelig ut
c) vanskelig å skaffe nok passende blyplater
d) dersom alt går galt er det ikke lett å stikke av med 50 kg sekk
Det du og kan gjøre er å bare ha en hettegenser eller noe, så legger du cden eller whaterever i nakken, også sørger du for at du er høyere enn alarm-veggene.
Man trenger ikke ha tykke blyplater. F.eks den platen du holder under haken når tannlegen tar bilder av tennene dine er ikke så veldig tung at det gjør noe. Sekk er nok litt dumt, men en vanlig handlepose kledd med lette blyplater på sidene, og sølvfolie ellers i den kan nok funke ganske bra?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av duxo
Det du og kan gjøre er å bare ha en hettegenser eller noe, så legger du cden eller whaterever i nakken, også sørger du for at du er høyere enn alarm-veggene.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke. Jeg var på en dagligvarebutikk for en stund siden, og da var det en sucker der som gikk med strak arm (oppover) med noen varer i og beinet gjennom 'alarmveggene'. Det ulte allikevel.
Jeg tror egentlig ikke sølv folie funker.. Det vi brukte å gjøre var å knekek av driten..

Vist det står opp en sånn tapp som dem bruker for å ta av alarm ramma, så er det samme som dem hadde der vi brukte å ta.. Alt men gjør er å sette CD'en oppned i holderen.. og knekke nedover.. Det kommer _litt_ lyd fra knekket, så vær forsiktig.. Etter du har knekt av den driten glir CD'n lett ut av ramma..

Scha
Mener å huske at jeg leste om en dame som hadde stjelt masse greier ved å ha sølvpapir inlegg i vesken sin... Men, det er lenge siden, så jeg kan ikke si noe sikkert.
Sølvpapirgreia funker fint det, men ihvertfall i jernia-butikkene har de som jobber der fått beskjed om å holde utkikk etter folk med frysebager osv... trikset er godt kjent med andre ord.

Derimot, så funker det også hvis dere "brekker" alarmbrikken, som ofte er en liten hvit greie, ca 1-2 mm tykk, 5-6 mm høy, og et par-tre cm bred, gjerne med en "strekkode" på, for at den ikke skal se fullt så obvious ut. Evt har vi også hatt dem i svart, til steder der det vil funke bedre å gjemme en inni.

Skal ikke begynne for mye med moralske ting og tang her nå, men vil bare ha sagt at de fleste som har jobba en stund i butikk også veit hva de skal se etter generelt - dvs oppførsel osv, så dere er advart.
Som nevnt før så er det nesten ingen butikker som har cd/dvd/spill i coverne!! dermed blir det så lite vits i å stikke av med dette..

Men det som dere kan gjøre er å lage en ting som tar av alarmene på klær ol... man tar bare en liten magnet fra en høytaler, denne skal fungere helt fint...
Opprinnelig postet av wwwking
Som nevnt før så er det nesten ingen butikker som har cd/dvd/spill i coverne!! dermed blir det så lite vits i å stikke av med dette..
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle butikkene bruke tusenvis av kroner på å beskytte tomme covere? Selvfølgelig er det ting i coverene som har rammer rundt seg. Ingen hadde giddet å stresse med å knekke av alarmer og herje på for å få med seg et tomt cover. Jeg trodde nesten det sa seg selv...
Sist endret av LakaBrent; 12. november 2002 kl. 00:53.
Vel her ibyen er ALLE coverne tomme ivertfall...
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Finnes det i hele tatt butikker som har cd'er i covrene? til og med covrene er jo stempla med 'Ustilling' på enkelte butikker.
Vis hele sitatet...
jeg vet at elkjøp har cder og spill i coverene, men de har sånn plast ramme rundt seg. og hvis du skulle være så heldig og kunne få åpna den uten at alarmen går, er det alarm bak på prislappen og.

fant ut det da jeg klistra en prislapp på manjakken... han blei huka på vei ut..
Expert på hamar har cd'ene i covrene + at de ikke har tyverialarm. Dette gjelder dataspill cd'er, kanskje musikk også
Opprinnelig postet av -LakaBrent-
De aller fleste butikker fester "rammer" rundt cder/dvder/spill osv. Inni denne rammen ligger det en liten metall-brikke som gjør at alarm-veggene ved utgangen av butikken begynner å pipe når den kommer i nærheten. Jeg har hørt snakk om at sølvfolie blokkerer dette, slik at man kan f.eks. kle innsiden av en pose med sølvfolie, fylle den med gromme ting og spasere ut av butikken. Funker dette? Noen som har erfaringer med det?

Ja, jeg vet dette er en fjortis-post.. Flame on.
Vis hele sitatet...


Kjenner noen som hadde tatt en sekk som de har lagt sølvfolie inn i..., de for inn i en kless butikk og fylte den stapp full med klær og shit...., samme gjorde de inne i en databutikk eller noe lignende.. Så d med sølvfolie virker som bære f...