Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5297
To uker etter jeg hadde turet med 200 flein fikk jeg lyst til å eksperimentere litt med litt mindre doser.

Spiste ca 50-70 fleinsopper en kveld og satt på en film. Det varte og det rakk, ingen nevnverdige effekter. Muligens litt sterkere farger.
Misfornøyd som jeg var, sovnet jeg.

Midt på svarte natten våknet jeg brått. Magesekken vred seg i smerte og hodet føltes ut som en tikkende bombe!

En kraftig lyd av en hammer som slo på noe metall hamret inne i hodet mitt. Veldig raskt. Slik lå jeg i kanskje en halvtime. Til slutt klarte jeg å tenke klart. Jeg fikk panikk når jeg kjønte at denne hammeren var selve hjertet mitt. Jeg kastet av meg dynen og fikk kavet meg ut av sengen som var helt klissvåt av svette. Jeg var helt sikker på at jeg holdt på å få hjerteinfarkt.

Veien til badet var vanskelig. Koordinasjonen var dårlig og jeg måtte lene meg til veggene.
Synet var en blanding av tåke og svart/lilla farger. Jeg følte meg helt speeda og alt gikk gikk mye raskere enn vanlig.

På badet klarer jeg å finne toalettet og pisse ut jævelskapet i en ekstrem smerte. Svetten renner og jeg skjelver værre en gammel mann med parkinson.

"-Hva faen har jeg hatt i meg!", sier jeg til meg selv uttallige ganger.

Tankene svirrer 200 km/t mens jeg går til kjøkkenet i zombie-style. Jeg røsker tak i de største glassene jeg har i skapet og setter springen på fullt trykk.
Vann!! Roper jeg til meg selv mens jeg undrer meg over hvilken annen giftig sopp jeg har hatt i meg.
Jeg klarer å tømme i meg 3 store glass og vurderer om jeg skal tilkalle ambulanse.

Tankene flyver og jeg slenger meg i sengen som om det skal være de siste bevegelsene jeg gjør i levende tilstand.
Så lite kristen som jeg er til vanlig prøver jeg å komme på noe skjebnevers å servere til gud. Første mosebok, jesus maria og alle disiplene, tja...

Jeg gir meg og roper ut noe usammenhengende. I siste liten kom jeg på en post jeg hadde lest på shrommery (sopp forum) hvor noen anbefalte musikk på nedtur, bad trips eller hva jeg enn nå opplevde. Jeg fant fram iphonen og lette febrilsk etter en rolig sang.

"Bob Marley - Chances Are" endte jeg opp med.

"Chances are we're gonna leave now
Sorry for the victim now
Though my days are filled with sorrow
I see years of pride tommorrow

Chances, chances are some might not hold out
Chances are, hang on right now
Though-oh-oh-oh my-my days are filled with sorrow
I see years of pride tommorrow

Chances, chances are some might not hold out
Chances are, hang on right now
Chances are, oh chances, you're my chances
Chances are, hang on right now

Chances are, hang on right now

Deal with loneliness, I'll take some tear drops
Chances are we'll have to win
Chances are, hang on right now
Chances are, chances are..."

Lyricsene passet perfekt for situasjonen min.
Hørte denne sangen på repeat kanskje 10 ganger.

MEN så...
Alle smertene forsvant på mystisk vis og ble til det omvendte, REN EUFORI. Jeg kunne kjenne endorfinene og guds velsignelse strømme gjennom blodomløpet. Midt livs mareritt var ferdig og jeg kunne ikke gjøre annet enn å skrike ut i latter

Peace out
Nå snakker vi!!! høres enormt fælt ut, levde meg bra inn i det, med en herlig slutt ;-) Lurer på når jeg skal teste noe slikt.
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
18 5
Denne var ikke like morsom som den forrige. Det ble litt kort og var ikke "mye" som skjedde mer enn at det var en ganske kraftig trip hvor det da var bare "jævli". Ikke mye mer for meg og si. Ellers er du veldig flink og skrive de rapportene
Sitat av Bokmaal Vis innlegg
Denne var ikke like morsom som den forrige. Det ble litt kort og var ikke "mye" som skjedde mer enn at det var en ganske kraftig trip hvor det da var bare "jævli". Ikke mye mer for meg og si. Ellers er du veldig flink og skrive de rapportene
Vis hele sitatet...
Takk for god kritikk

Denne rapporten var egentlig ikke ment til å være så morsom eller positiv. Kanskje mer for å beskrive hvor forferdelig en fleinsopp tur kan bli

Kan skrive en rapport til om det ønskes!
Sist endret av Lacertosus; 29. oktober 2012 kl. 12:37.
Pjokk fra Norden.
Bokmaal's Avatar
18 5
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Takk for god kritikk

Denne rapporten var egentlig ikke ment til å være så morsom eller positiv. Kanskje mer for å beskrive hvor forferdelig en fleinsopp tur kan bli

Kan skrive en rapport til om det ønskes!
Vis hele sitatet...
Det forklarer jo litt da Men jeg synes du er veldig flink og skrive disse rapportene, forventer flere morsomme/seriøse rapporter fra deg
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Magekramper på Flein kan være en vond opplevelse! Har selv ligget våken en hel natt med smerter og lite eufori. Stod opp dagen derpå og begynte dagen med å besvime med hodet rett i kjøleskapet.
Sitat av Bokmaal Vis innlegg
Det forklarer jo litt da Men jeg synes du er veldig flink og skrive disse rapportene, forventer flere morsomme/seriøse rapporter fra deg
Vis hele sitatet...
Takker, det holder motivasjonen oppe til å skrive flere rapporter

Sitat av Lima Vis innlegg
Magekramper på Flein kan være en vond opplevelse! Har selv ligget våken en hel natt med smerter og lite eufori. Stod opp dagen derpå og begynte dagen med å besvime med hodet rett i kjøleskapet.
Vis hele sitatet...
Uff ja, har opplevd magekramper på flein flere ganger, dog ikke i nærheten så forferdelig som denne episoden. Har funnet ut at magesmerter blir betydelig mindre om jeg lager flein-te.

Ouch.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Har funnet ut at magesmerter blir betydelig mindre om jeg lager flein-te.

Ouch.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer for meg også. Har hatt vanvittige magekramper på flein, men om du lager den som te blir det faktisk mye mildere.
De negative effektene du beskriver kommer av at rått
soppmateriale i utgangspunktet kan være problematisk
å fordøye. Er det tørket sopp i tillegg som ikke er blitt
rehydrert på forhånd i f.eks. te, vil denne prosessen
foregå i magen. Altså - soppen eser ut i magen samtidig
som alkaloidene begynner å passere blodbarrieren i
hjernen. Ikke idéelt.

Vil du unngå disse opplevelsene, lager du te på soppen
i flere omganger og kaster selve soppen etterpå, evt.
kan du kjøre "lemon tek" - dvs. la knust tørket sopp
sitte i ferskpresset sitronsaft i en 30-40 minutter før
du filtrerer brygget og drikker.

Utover dette vil jeg gjenta Terence McKennas klare
oppfordring til psykonauter om å ikke forandre planen
når man først har bestemt seg. Når soppen er inntatt
bør man forholde seg til det.

Slik som du beskriver det lyder det som om du ble
tatt på sengen bokstavelig talt.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
De negative effektene du beskriver kommer av at rått
soppmateriale i utgangspunktet kan være problematisk
å fordøye. Er det tørket sopp i tillegg som ikke er blitt
rehydrert på forhånd i f.eks. te, vil denne prosessen
foregå i magen. Altså - soppen eser ut i magen samtidig
som alkaloidene begynner å passere blodbarrieren i
hjernen. Ikke idéelt.

Vil du unngå disse opplevelsene, lager du te på soppen
i flere omganger og kaster selve soppen etterpå, evt.
kan du kjøre "lemon tek" - dvs. la knust tørket sopp
sitte i ferskpresset sitronsaft i en 30-40 minutter før
du filtrerer brygget og drikker.

Utover dette vil jeg gjenta Terence McKennas klare
oppfordring til psykonauter om å ikke forandre planen
når man først har bestemt seg. Når soppen er inntatt
bør man forholde seg til det.

Slik som du beskriver det lyder det som om du ble
tatt på sengen bokstavelig talt.
Vis hele sitatet...
Takk!

Soppene jeg spiste var ikke tørr, nok så ferskt.
Skal holde meg mest til å lage te av de i fremtiden, virker som om ikke magen min tåler fleinsopp så godt.
Skriv mer rapporter ;-)
Sitat av frontman Vis innlegg
Skriv mer rapporter ;-)
Vis hele sitatet...
Har ikke noen spesielle flere fleintripper å skrive rapport fra, var bare de to som jeg husker best. Eller jo, kom på en nå, hvor jeg faktisk kjørte bil når jeg trodde nedturen var over (men ikke var det). Kanskje jeg kan skrive om den trippen.

Husker også en "trip" jeg hadde på rød fluesopp og muskatt (uhh, ja ).
Når jeg først nevnte McKenna, tenkte jeg på dette med å
spise større doser og trippe i et mørkt rom. Har egentlig
aldri kommet til akkurat det punktet, da jeg helst liker meg
utendørs på sopp. Skulle vært kjekt å lese en slik rapport.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Når jeg først nevnte McKenna, tenkte jeg på dette med å
spise større doser og trippe i et mørkt rom. Har egentlig
aldri kommet til akkurat det punktet, da jeg helst liker meg
utendørs på sopp. Skulle vært kjekt å lese en slik rapport.
Vis hele sitatet...
Har turet litt i mørket under dyna. Sovnet, men hadde noen syke drømmer og visuals når jeg våknet om natten igjen.
Sist endret av Lacertosus; 29. oktober 2012 kl. 21:55.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Har turet litt i mørket under dyna. Sovnet, men hadde noen syke drømmer og visuals når jeg våknet om natten igjen.
Vis hele sitatet...
Hehe, men kanskje ikke på 5+ gram cubensis? Tenkte heltedosemessig, men
du har jo 200 flein under beltet så det er kanskje ikke all verdens...
Hvor mye "rus" får du av en sopp generelt? Ingenting?
Sist endret av Magnisx; 30. oktober 2012 kl. 08:52.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hvor mye "rus" får du av en sopp generelt? Ingenting?
Vis hele sitatet...
Det er forskjellig hver gang. Rusen kommer ikke alltid av seg selv, det er mer noe du må jobbe for å få.

Det er vel mer en opplevelse enn en rus. Ikke på samme måte som svært vanedannende stoffer som sentralstimulerende og opiater.

På sopp forsterkes følelsene. Som oftest man blir gladere og mer likegyldig. Mer eller mindre energi. Alt virker mer fasinerende. Man kan oppnå kraftig eufori, både psykisk og fysisk.

For meg virker sopp også som en kraftig smertelindrende, selv om det ikke har noe anestetisk virkning. Dissosiativ kan man vel kalle det, hodet er splittet fra kroppen.
Sist endret av Lacertosus; 30. oktober 2012 kl. 09:04.