Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4622
Det hele startet en ettermiddag hvor jeg var rellativt utslitt etter en lang og slitsom uke. Jeg bestemte meg for å prøve noe nytt, og dette var da så klart weed-brownies. Jeg tenkte at her sitter jeg med en hekker med god hybridweed (sativa dominant), så hvorfor ikke ta en 8 gram oppi et brownie stykke? Vel, til slutt skulle dette vise seg å bli en opplevelse jeg sent kommer til å glemme.. Jeg startet med å grinde opp all weeden, for så å blande de i kokosfett og gna det godt inn i den allerede myke brownien. Ferdig blendet, tar jeg på en aluminiumsfolie over kakestykket, og setter den i ovnen hvor den får ligge i fred i noen timer på høy temperatur. Kvelden hadde endelig kommet, og jeg gledet meg til å prøve noe nytt! Så jeg satte meg ned i godsengen med musikken på, og ventet. Tilslutt sovnet jeg, og våknet et par timer senere. NÅ hadde weed-brownien kicket inn som fy! Hele kroppen min var i en tung, nærmest narkotisk rus, og jeg trippet som aldri før. For første gang gjennom alle disse årene jeg har røkt cannabis, så opplevde jeg ekte hallusinasjoner, både lyd og visuellt. Dette ble bare mer og mer inntenst, og lasergrønne geometriske felt, samt en aura av en gyllen orange/rosa ring dekket hele synsfeltet mitt. Dette er noe man vanligvis opplever på rene psykedeliske stoffer, men tydeligvis på cannabis og, bare i store nok doser. Jeg kunne høre stemmer i veggene, og figurer i pastellfarger åpenbarte seg forran meg. Jeg var i en annen planet virket det som. Tilslutt kom hjernen min på at jeg snart får besøk, og jeg løper inn på badet og legger meg flatt på gulvet. Utrolignok klarer jeg å få sendt en sms til vedkommende om at det passer dårlig i dag. Der ligger jeg da, med den mest utrolige trippen noensinne! Nyter alt som foregår, mens kroppen føles ut som den smelter ned i gulvet. Etterhvert begynner illusjonene å gi seg, og kroppen kommer til normalen igjen. Trippen varte totalt 16 timer, noe jeg synes er helt utrolig lenge for cannabis! Alt i alt, var dette en meget opplevelsesrik og verdifull tripp jeg alltid kommer til å huske
Wait, du spiste 8 gram weed samtidig? I ett og samme kakestykke? Wow.. What...Sjukt!
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Heheh, ja gjorde nok det, kanskje ikke det lureste å finne på, men var verdt det pga opplevelsene :-) grunnen til at jeg tok såpass mye var fordi jeg hadde en hekker (100 gr) liggende, og tenkte jeg skulle prøve å eksperimentere litt like så godt
Sitat av Jokern92 Vis innlegg
Heheh, ja gjorde nok det, kanskje ikke det lureste å finne på, men var verdt det pga opplevelsene :-) grunnen til at jeg tok såpass mye var fordi jeg hadde en hekker (100 gr) liggende, og tenkte jeg skulle prøve å eksperimentere litt like så godt
Vis hele sitatet...
Fantastisk! Kul historie også! Du ga meg noen idéer til høstferie-aktiviteter
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Takker for god feed back! Blir nok en opplevelsesrik høstferie for deg i år Vice! Men til alle andre, her er en liten advarsel: dette er en veldig kraftig dose, og det er slettes ikke alle som tåler en slik tur, det kan rett og slett bli formye for dem, men for de som har god erfaring med cannabis, og vet hva rusen kan gjøre mot deg, så er det jo lov å prøve
Jeg fikk min største hasj rus her om dagen på 0,5G med en kompis, det var brunt og begynte og boble
med engang lightern var borti.

Verden så ut som gummi, alt rørte på seg som etter du har sett de "hypnose" greiene på Youtube.
klarte nesten ikke komme meg på toget engang
Sitat av Jokern92 Vis innlegg
Takker for god feed back! Blir nok en opplevelsesrik høstferie for deg i år Vice! Men til alle andre, her er en liten advarsel: dette er en veldig kraftig dose, og det er slettes ikke alle som tåler en slik tur, det kan rett og slett bli formye for dem, men for de som har god erfaring med cannabis, og vet hva rusen kan gjøre mot deg, så er det jo lov å prøve
Vis hele sitatet...
Hvordan klarte du å ikke grønne ut er mitt spørsmål! Har ikke testet så mye forskjellig cannamat, men jeg har en tendens til å grønne ut med en gang jeg røyker for mye..

Kanskje det er vanskeligere å grønne når man spiser det? Nikotin og røyk er hvertfall en faktor som ikke er innblandet, da jeg kan bli småkvalm av det.
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Hahah, kjenner meg igjen der! God bruning kan fort få verden til å rundt ! Tenker meg det var litt av en opplevelse! Er egentlig ganske fasinerende å vite at denne planten kan gjøre så utrolig mye med psyken din, alt etter hvor mye og hvor bra kvalitet det er! Fra å være en mildt beroligende substans, til å kunne bli en fullverdig psykedelika nesten
Sitat av Marr Vis innlegg
Hvordan klarte du å ikke grønne ut er mitt spørsmål! Har ikke testet så mye forskjellig cannamat, men jeg har en tendens til å grønne ut med en gang jeg røyker for mye..

Kanskje det er vanskeligere å grønne når man spiser det? Nikotin og røyk er hvertfall en faktor som ikke er innblandet, da jeg kan bli småkvalm av det.
Vis hele sitatet...
Røyker du ofte?

For jeg husker i Starten av min røyke-periode, så grønna jeg veldig fort.
Nå grønner jeg som regel aldri, med mindre det er alkohol (sprit) inn i bildet.

Edit: har røyka i litt over 1 år, nesten vær dag.
utenom oppholdet på 6mnd jeg ikke har regna med.
Sist endret av iSkurk; 27. september 2012 kl. 02:12.
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Marr: har nok mye med inntaksmetoden vil jeg tro. Har og den leie tendensen til å grønne som fy om jeg tar noen trekk for mye, men med mat har det liksom aldri vært tilstede. Har null peil på hvorfor det ikke skjer med cannamat på meg
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Røyker du ofte?

For jeg husker i Starten av min røyke-periode, så grønna jeg veldig fort.
Nå grønner jeg som regel aldri, med mindre det er alkohol (sprit) inn i bildet.
Vis hele sitatet...
Røyker som oftest bare i helgene, så det blir ikke veldig mye. Jeg har også merket at etter perioder uten røyking så har jeg grønnet ut veldig fort. I det siste så har faktisk alkohol og pot fungert sammen, noe det ikke gjorde i det heletatt før.

Kjenner jeg gleder meg til å mekke en god brownie nå!
Sist endret av Marr; 27. september 2012 kl. 02:16.
Sitat av Jokern92 Vis innlegg
Marr: har nok mye med inntaksmetoden vil jeg tro. Har og den leie tendensen til å grønne som fy om jeg tar noen trekk for mye, men med mat har det liksom aldri vært tilstede. Har null peil på hvorfor det ikke skjer med cannamat på meg
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg spiser alltid en godt måltid før jeg tar en joint.
Det skal visst minske skjangsen for og grønne veldig mye!

Sitat av Jokern92 Vis innlegg
Hahah, kjenner meg igjen der! God bruning kan fort få verden til å rundt ! Tenker meg det var litt av en opplevelse! Er egentlig ganske fasinerende å vite at denne planten kan gjøre så utrolig mye med psyken din, alt etter hvor mye og hvor bra kvalitet det er! Fra å være en mildt beroligende substans, til å kunne bli en fullverdig psykedelika nesten
Vis hele sitatet...
Ja, helt syk og morsom opplevelse, første gangen jeg har fått tak i så bra brunt før
Sist endret av iSkurk; 27. september 2012 kl. 02:17.
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Jeg har i hvertfall lettest for å grønne når jeg vaporizerer for mye. Virker som det punktet som egentlig burde si stopp, er ikke tilstede når du vaporizerer

[quote=iSkurk;2711646]Hmm, jeg spiser alltid en godt måltid før jeg tar en joint.
Det skal visst minske skjangsen for og grønne veldig mye!



Du sier noe der! Kanskje det har med blodsukkerverdiene å gjøre? Husker ihvertfall jeg har blitt anbefalt det av en av personalet på en coffeshop i amster i fjor
[quote=Jokern92;2711648]Jeg har i hvertfall lettest for å grønne når jeg vaporizerer for mye. Virker som det punktet som egentlig burde si stopp, er ikke tilstede når du vaporizerer

Sitat av iSkurk Vis innlegg
Hmm, jeg spiser alltid en godt måltid før jeg tar en joint.
Det skal visst minske skjangsen for og grønne veldig mye!



Du sier noe der! Kanskje det har med blodsukkerverdiene å gjøre? Husker ihvertfall jeg har blitt anbefalt det av en av personalet på en coffeshop i amster i fjor
Vis hele sitatet...

Sant det du sier med Vaporizer, kjenner heller ikke noe stopp der før det skjer


jeg vet ikke grunnen, jeg vet værtfall at det minsker skjangsene for min egen del.
Tydeligvis stor forskjell på toleranse her, jeg ble slått i bakken, kunne ikke gå, fikk kraftige CEV's og heftige fysiske smerter av 0.1 tørr marokk.
Sist endret av Lyra; 27. september 2012 kl. 03:24.
Jeg hadde grønnet til helskotten av 8 gram. Jeg har aldri grønnet av å spise, men da har jeg ikke spist mere enn et gram (MAKS). Det kan være man får større toleranse når man spiser.
Hahahhaha, lo høyt da jeg leste dette.
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Kanskje det med at jeg ikke grønnet i den grad kan ha mye med at jeg sov de første timene etter at jeg hadde spist brownien? Kan være og at biotilgjengeligheten i mage/tarm var redusert på en eller annen måte. Ikke vet jeg. Jeg kan i hvertfall si dere at dette var en utrolig kraftig rus, og man blir totalt satt ut. Vil på ingen måte anbefale andre en såpass stor dose, med mindre de ønsker å oppleve cannabis i et helt nytt perspektiv.
Sitat av Jokern92 Vis innlegg
Kanskje det med at jeg ikke grønnet i den grad kan ha mye med at jeg sov de første timene etter at jeg hadde spist brownien? Kan være og at biotilgjengeligheten i mage/tarm var redusert på en eller annen måte. Ikke vet jeg. Jeg kan i hvertfall si dere at dette var en utrolig kraftig rus, og man blir totalt satt ut. Vil på ingen måte anbefale andre en såpass stor dose, med mindre de ønsker å oppleve cannabis i et helt nytt perspektiv.
Vis hele sitatet...
Røsker lommeboka en god del også!
Hørtes for sykt ut til å være sant nesten :P

Skulle skrevet litt mer om hva du opplevet, gjorde på de 16 timene. Men morsom lesing uansett! =)
Skjønner ikke hvordan man kan spise 8 gram cannabis!
Jeg syntes det var sykt når jeg røykte 1gram med skikkelig bra brunt. Men 8g?

Synes det er gøy å være dritt skev men å trippe baller i 16 timer høres virkelig ikke ut som noe hyggelig opplevelse.
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Sitat av happy violence Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan man kan spise 8 gram cannabis!
Jeg syntes det var sykt når jeg røykte 1gram med skikkelig bra brunt. Men 8g?

Synes det er gøy å være dritt skev men å trippe baller i 16 timer høres virkelig ikke ut som noe hyggelig opplevelse.
Vis hele sitatet...
For å være ærlig var det ganske hardt å få det ned, da alt var i en og samme browniestykke. ikke den beste smaken akkurat.. Må si at det var ikke en akkurat behagelig opplevelse i den forstand, slik man får av å fyre seg en jonas, men det var en opplevelse jeg ikke angrer på. I løpet av de 16 timene rusen varte, fikk jeg et helt nytt perspektiv på hvordan psyken vår er, og jeg utviklet en dypere innsikt og respekt ovenfor cannabis, både på godt og vondt. Det som fikk meg til å prøve en slik stor dose, var rett og slett nysgerighet. Jeg ville utforske hva en slik mengde ville gi av effekter. men får å si det slik: jeg kommer ikke til å prøve meg på en slik stor dose igjen, nå holder jeg meg kun til helt ordinære doser

Sitat av fth Vis innlegg
Hørtes for sykt ut til å være sant nesten :P

Skulle skrevet litt mer om hva du opplevet, gjorde på de 16 timene. Men morsom lesing uansett! =)
Vis hele sitatet...
I disse 16 timene havnet jeg i en slags transetilstand, eller delerium, og mye av opplevelsen er desverre ganske tåkelagt. Er så klart ikke veldig bra for hukommelsen å gjennomgå en slik kraftig dose. Har prøvd å formulere det jeg husker så godt jeg kan, og om jeg kommer på mer med tiden, kommer det så klart en oppdatering
Fikk litt lyst å prøve selv
8 gram er vel på størrelse, hvis ikke større enn muffins. Hvor stort brownies-stykke hadde du? smakte det ren cannabis eller? :P
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
8 gram er vel på størrelse, hvis ikke større enn muffins. Hvor stort brownies-stykke hadde du? smakte det ren cannabis eller? :P
Vis hele sitatet...
Brownie'en var på størrelse med en stor manns knyttneve, litt større, og hadde en form som en stor, ujevn klump etter at jeg hadde knadd inn cannabisen. Cannabis får en litt annen smak når det varmebehandles i kokosfett og brownie, men denne smaken var klart den mest dominerende. for å si det slik, måtte ha en god del smakssterk brus ved siden av for å skylle det ned

Ps: hvis man skal lage noe lignende, og bruker aluminiumsfolie rundt matvaren for å forhindre at noe av virkestoffene fordamper ut i ovnen, er det lurt å gjerne slikke/skrape aliuminiumsfolien etter at du har tatt den av brownien/matvaren. Dette fordi mye av stoffene til cannabisen har klistret seg fast til denne.