Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  520 58988
Sitat av ToreB Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Var ikkje så mye chems der da. Meir pyro-relate saker..

Edit: Oj, Czort ar der faktisk.

Men han selger pyro ting, så abre flaks

Fekk svar frå keten kor han seier at han er på ferie i fjellene.. og ikkje er på datan 24/7.

Blei litt forbanna, Har jo betalt mannen!

Pakken min låg klar, han stikker på ferie uten å si ifrå, og eg må vente lenge for han skal på uoffisiel tur
Sist endret av Fyllingz; 18. januar 2010 kl. 17:24.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Egentlig tror jeg ikke at han er i fjellene... Han har jo alltid en unnskyldning. Han må være det menneske jeg vet, som har opplevd mest på godt i vondt i livet sitt, av alle jeg vet
Når han ikke sendte pakka mi var det fordi det hadde skjedd en familitragedie..han er garantert IKKE på fjelltur :P
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Og når han ikke ville sende pakka til meg, var det pga han var veldig syk.
Sitat av ToreB Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så jo helt konge ut! Får legge inn en bestilling trur jeg.. Han typen på kjemishop svarer jo ikke på mail-.-!
Er det lovlig å bestille kaliumklorat fra den sida?
Ja, men neppe lovlig å sende den som vanlig post.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Dette mener jeg å ha sett på forumet tidligere. Er det noen som har prøvd Czorts hurtiglunte? Det står 10cm/s, og det jeg leste var at det burde være 10m/s eller så. Er lunta noe å satse på?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det finnes jo forskjellige hurtiglunter til forskjellige formål selvfølgelig. 10 cm/s kan være bra til å lunte sammen store mortarer. Fra den lunta igjen kan du ha den kjappeste ned til liften. Og en visco til den som går fra rør til rør.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ok, det høres fornuftig ut...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da har omsider Keten bestemt seg for å sende ordren! Man kan faktisk spore pakken fra Polen ved å bruke posten.no's trackingsystem.

Kjekt å se at sendingen gikk gjennom toll uten problemer:

Sendingen er sortert og videresendt 02.03.2010 16:52 0024 OSLO
Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering 02.03.2010 16:47 0024 OSLO
Sendingen er til importvurdering 02.03.2010 12:31 0024 OSLO
Sendingen er ankommet mottakerlandet 02.03.2010 12:31 0024 OSLO
Sendingen er sendt fra avsenderland 26.02.2010 13:39
Sendingen er sendt fra avsenderland 26.02.2010 13:36
Ankommet til eksportbehandling 26.02.2010 11:20
▼ ... over en uke senere ... ▼
Etter mye mas og styr har jeg (tro det eller ei) fått pakken min etter 8 måneder.
Utrolig..
Hadde egentlig gitt opp for en stund siden, men etter å ha sent et par utspekulerte mailer, svarte han meg plutselig en dag med bilde av pakken.
Jeg fikk også sporingsnummer.

Helt merkelig.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Rett og slett fantastisk! Verden trenger flere slike gode kundekonsulenter som Keten!
Er det noen av dere som har besøkt selve butikken?
Selv vurderer jeg å reise ned om en uke bare for gøy.
Jeg gikk lei av å vente, og sendte en klage via Paypals system. Da tok det en dag, og jeg fikk bilde av kvitteringen.....

Varene er nå kommet frem og var pakket overraskende bra! Litt cred skal han fyren få!
▼ ... over en måned senere ... ▼
hmm, han er ganske mystisk han der keten fyren.
Når det gjelder at man skal bestille noe, svarer han med en gang, men når man spør etter sporingsnummer og sånnt, svarer han ikke -.-

Blir litt irritert når han holder på sånnt. Noen andre som også opplever det sånn?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Om jeg skulle bestilt fra Keten, skulle jeg overtalt han til at jeg skal ha sporingsnummer før jeg sendte pengene, på grunn av hans dårlige rykte, og om ikke det hadde vært mulig, så hadde jeg bare sagt at da går jeg over til konkurentene. Vet ikke om det hadde gjort noe som helst, det sistnevnte, men han skal værtfall vite det. Så lenge folk har bedre alternativer går de til det.

Og om han da hadde gått med på greia, og det hadde vært en større bestilling, vel da skulle jeg vært en god disipel av karma, og aldri sendt pengene
Vel, jeg har jo bestillt av han før også, så håper han er like god nå da :/
Jeg har faktisk fått feil sporingsnummer en gang etter å ha ventet lenge på pakken. Han hadde ikke sendt den når jeg fikk sporingsnummeret. Han skylte på at han hadde en annen kunde med samme navn, noe som er veldig usannsynlig.
kjedelig streiting
Kun meg som reagerer litt på molekylet Keten har som bakgrunn på reagent-siden? Passer liksom litt dårlig med det som står på forsiden om at han "forakter narkotika". Kan jo forklare at han er litt treig med å sende og
Sist endret av legalize_it; 20. april 2010 kl. 22:57.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Kun meg som reagerer litt på molekylet Keten har som bakgrunn på reagent-siden? Passer liksom litt dårlig med det som står på forsiden om at han "forakter narkotika". Kan jo forklare at han er litt treig med å sende og
Vis hele sitatet...
Vel... Gidder du å si hvilket stoff det er snakk om? Er kjapp med kjemi, men kjenner ikke igjen det molekylet...
kjedelig streiting
Ikke så lett å huske alle molekyler, ihvertfall ikke dette.
http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine

Etter å ha googla litt så ser jeg at man for å foredle morfin til heroin bruker Acetic anhydride(hakke peil på det norske ordet) som man igjen kan syntenisere ved å bruke ketene.
Sist endret av legalize_it; 20. april 2010 kl. 23:22.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg vet han har klagd på syke og døde familiemedlemmer før, men nå er det et lys og et kors og no' greier på forsiden hans. Noen som er kjappe i polsken som føler for å oversette?

EDIT: Glem det, logikken slo inn..
Sist endret av Ffojt; 20. april 2010 kl. 23:37.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Vel... Gidder du å si hvilket stoff det er snakk om? Er kjapp med kjemi, men kjenner ikke igjen det molekylet...
Vis hele sitatet...
Han selger jo dette!

Bla nedover "custom synthesis".

Jeg fant ut her at dette er Gossypol (engelsk),
eller: 7-[8-formyl-1,6,7-trihydroxy-3-methyl-5-(propan-2-yl)naphthalen-2-yl]-2,3,8-trihydroxy-6-methyl-4-(propan-2-yl)naphthalene-1-carbaldehyde

Wikipedia
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Gossypol ≠ morfin
kjedelig streiting
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Han selger jo dette!

Bla nedover "custom synthesis".

Jeg fant ut her at dette er Gossypol (engelsk),
eller: 7-[8-formyl-1,6,7-trihydroxy-3-methyl-5-(propan-2-yl)naphthalen-2-yl]-2,3,8-trihydroxy-6-methyl-4-(propan-2-yl)naphthalene-1-carbaldehyde

Wikipedia
Vis hele sitatet...
Shoot me if im wrong, men når man N og O 'en på slutten så kan da ikke det være noe annet enn Morfin?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen her som har bestilt fra han i det siste? (og fått varene sine)
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Noen her som har bestilt fra han i det siste? (og fått varene sine)
Vis hele sitatet...
Ja, tok 10 dagar. Men eg maste vertfall annakvar dag! (Det var 1-2 uke sidan.)

Heilt serriøst korfor bruker dokke ikkje Czort?
- Svarer uansett.
- Ekstremt billig.
- Veldig hyggelig.
- Han pakker kjemaakliene inn i andre ting enn zip-poser vist du vil det. (Fekk joden min i ein glas behaldar)
- Og han er ikkje keten

* Det er etter mi erfaring!
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Ja, tok 10 dagar. Men eg maste vertfall annakvar dag! (Det var 1-2 uke sidan.)

Heilt serriøst korfor bruker dokke ikkje Czort?
Vis hele sitatet...
Det samme kan man spørre deg?

Sitat av Fyllingz Vis innlegg

- Svarer uansett.
- Ekstremt billig.
- Veldig hyggelig.
- Han pakker kjemaakliene inn i andre ting enn zip-poser vist du vil det. (Fekk joden min i ein glas behaldar)
- Og han er ikkje keten

* Det er etter mi erfaring!
Vis hele sitatet...

Enig i alt det du sier utenom pakkingen hans.
Det er jo Czort som pakker ting i zip-lock- poser!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det samme kan man spørre deg?
Vis hele sitatet...
før Czort hadde opna så hadde eg kjøpt litt med keten. Pakken blei retunert fordi den hadde blitt smesha (Fekk bilete som bevis). Eg bad han om å sende pakken på nytt. (Og no har eg det.)

Eg gadd ikkje å begynne å styre med å få tilbake penger og slikt bare fordi Czort hadde opna...


Sitat av NitroFis Vis innlegg
Enig i alt det du sier utenom pakkingen hans.
Det er jo Czort som pakker ting i zip-lock- poser!
Vis hele sitatet...
Sa eg at det ikkje var han? :P
Meinte vertfall at Czort kunne gjer unntak vist det var virkelig nødvendig, å ha noko anna en ziplock-posar. Som sagt fekk eg joden min i ein glass behaldar
Bestillte av han den 14. April, og han har enda ikke sendt varene.
Jeg maser hver dag, men han svarer meg ikke. Jeg fikk ett sporingsnummer, men det virket ikke.
Blir ganske irritert når han holder på sånn.
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Bestillte av han den 14. April, og han har enda ikke sendt varene.
Jeg maser hver dag, men han svarer meg ikke. Jeg fikk ett sporingsnummer, men det virket ikke.
Blir ganske irritert når han holder på sånn.
Vis hele sitatet...
Si at du vurderer å gå til politiet? :P

Du må mase endå meir...
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Si at du vurderer å gå til politiet? :P

Du må mase endå meir...
Vis hele sitatet...
Neinei :P
Men har sagt det til paypal, men han svarer ikke der heller
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Heilt serriøst korfor bruker dokke ikkje Czort?
Vis hele sitatet...
Vel.. Keten har et utrolig mye større utvalg. Czort har ikke mer obskure kjemikalier brukt i f.eks. organisk kjemi. Sjeldne grunnstoffer. Natrium, kalium, rødt fosfor, løsemidler, syrer osv osv.
Jeg la inn en klage hos paypal for mine egne varer - og etterhvert fikk han ut fingeren og sendte pakken.

I etterkant har jeg fått mail fra han der han tilbyr meg varer som skal sendes samme dag. Selv med godvilje skjønner jeg ikke helt hva som er problemet til denne karen. For jeg tror faktisk IKKE at han ønsker å svindle folk, men snarere at han er en ustrukturert fyr.

Uansett har jeg egentlig gitt opp Keten som en seriøs leverandør siden alle ser ut til å oppleve det samme: Nemlig at man får god service helt til man har betalt varene. Deretter er det radiostillhet - med masse sure mail før man får pakken sin flere måneder senere...
▼ ... noen uker senere ... ▼
kjedelig streiting
Ser at keten har slutta å sende med posten til Norge, å nå bruker GLS. Noen som har erfaringer med han etter det? Virker jo som om han prøver å skylde litt på Posten for at ting har gått så treigt. Ser også at det står noe om 8 dager der, men det er vel bare garantien fra GLS.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ser at keten har slutta å sende med posten til Norge, å nå bruker GLS. Noen som har erfaringer med han etter det? Virker jo som om han prøver å skylde litt på Posten for at ting har gått så treigt. Ser også at det står noe om 8 dager der, men det er vel bare garantien fra GLS.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen erfaringer med GLS. Men 50 kg for 180 pln er jo rimelig, da..

Jeg gjetter at det fremdeles er en drøy prosess å få varene fra han. Det er vel ikke akkurat speditøren som har vært skyld i forsinkelsene fra denne karen....

Nå sjekket jeg opp GLS norge, og vel....Kanskje ikke lystig lesning?

http://blog.kak.net/2006/07/12/gebyr...rdisk-express/

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle466515.ece

Begge er gamle artikler.
Sist endret av Pyroverkeri; 21. juni 2010 kl. 10:30.
han vil ikke send med posten, siden tollen åpner alle pakkene hans, derfor skiftet han til GLS, de som har bestillt av han i Norge får pengene tilbake.
De som har bestillt får ikke pengene tilbake med det samme siden Paypal accounten hans er sperret.
Very Important Pyrotechnician
Sitat av kulii11 Vis innlegg
han vil ikke send med posten, siden tollen åpner alle pakkene hans
Vis hele sitatet...
Det gjorde de ikke før... Alt var bedre før
En ting er sikkert, og det er at det det begynner å bli få argumenter for å fremdeles handle hos Keten. En ting er at han har en frynsete leveringspresisjon som strekker seg flere år tilbake.

Men dessverre tror jeg at overgangen til det nye fraktselskapet bare forverrer en allerede håpløs leveringstid. GLS ser i tillegg ut til å ha sine egne regler for tollbehandling.

For å toppe det hele har Paypal sperret kontoen hans, som gjør det litt mere komplisert å legge inn en klage og få refundert pengene..

Kan ikke noen dra nedover og riste litt fornuft i denne karen?
Vi skulle nesten reist ned en hel gjeng fra WIP å konfrontert han på en litt kjølig måte. Det er da tross alt ikke såå langt til polen Krakow han holder til? hehe..
Sist endret av KulaKanon; 22. juni 2010 kl. 02:09.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Tror ikke han hadde blitt så skremt om det sto en haug med tenåringer på trappa hans.
Sier ikke at det bare er tenåringer her, men majoriteten er vel rundt der, og hvem hadde giddet å dratt å gjort noe slikt? Tenåringene!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det hadde nå allikevel vært interessant om to litt røslige pyroteknikere kunne stikke innom og ta seg en prat...
Noen som har bestilt noe etter han har fått et nytt firma å sende med?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er diskutert litt angående czort før i denne posten så jeg poster dette her;

Et lite spørsmål om czort/-nå likurg, som jeg er litt usikker på som jeg hadde satt pris på å
fått bekreftet av de med erfaring fra czort,
Jeg regner med at du bare får konto-nr av han å betaler på samme måte som du ville gjort med en vanelig regning i nettbanken?
Har jeg forstått det rett? på forhånd takk
Sist endret av Bowman; 13. august 2010 kl. 00:58.
Sitat av Bowman Vis innlegg
Er diskutert litt angående czort før i denne posten så jeg poster dette her;

Et lite spørsmål om czort/-nå likurg, som jeg er litt usikker på som jeg hadde satt pris på å
fått bekreftet av de med erfaring fra czort,
Jeg regner med at du bare får konto-nr av han å betaler på samme måte som du ville gjort med en vanelig regning i nettbanken?
Har jeg forstått det rett? på forhånd takk
Vis hele sitatet...
Du får vite;

IBAN/Konto nr.
Fullt namn
adresse
postested
land
Swiftadresse
bankkode

Og ekstra.


Kilde: Gammal regning
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Du får vite;

IBAN/Konto nr.
Fullt namn
adresse
postested
land
Swiftadresse
bankkode

Og ekstra.


Kilde: Gammal regning
Vis hele sitatet...
Var ikke helt det jeg tenkte på, men takk.

det jeg tenkte på er; når du får konto-nr av han, betaler du det sånn som du betaler regninger tilvanelig i nettbanken?
Sist endret av Bowman; 14. august 2010 kl. 01:30.
Sitat av Bowman Vis innlegg
Var ikke helt det jeg tenkte på, men takk.

det jeg tenkte på er; når du får konto-nr av han, betaler du det sånn som du betaler regninger tilvanelig i nettbanken?
Vis hele sitatet...
Du bare overfører pengene via nettbanken, du får desverre ingen beviser på at du har kjøpt noko med han. Untatt epostane(?).

Håper eg svarte rett her ;O

Så ja, sirka det same opplegget som ei regning.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har bestilt noe av keten i det siste? Skal bestille noe greier snart å han har jo litt bedre utvalg enn feks likurg. Men tar det flere mnd så gidder jeg ikke.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Noen som har bestilt noe av keten i det siste? Skal bestille noe greier snart å han har jo litt bedre utvalg enn feks likurg. Men tar det flere mnd så gidder jeg ikke.
Vis hele sitatet...

Vet ikke om det er så lurt, jeg bestilte jo den 14. April, han sa han hadde sendt varene, men det hadde han ikke.
Maste om og om igjen og tilslutt, den 16. August, fikk jeg noen av tingene jeg bestilte og penger for det han ikke hadde sendt med.

så det tok 4 måneder før jeg fikk (noe) av tingene jeg bestilte.