Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 993
Bandet mitt, Prophetic, har nå lagt ut alle fem låtene som kommer på vår kommende utgivelse "Legacy of The Fallen" i februar på vår nettside.

Tre av dem er ute for gratis download, de to andre bare for gjennomlytting på det nåværende tidspunkt.

Ta en lytt og kom med feedback

Link: www.prophetic.no

Og med det samme;
Vi har gjort 12 spillejobber siden februar (bandet ble komplett da jeg starta i desember 2006), og har bare to igjen før vi tar en velfortjent (i våre øyne) juleferie.
Disse to går i Sokndal og Arendal, henholdsvis 7, og 15. desember.
MØT OPP!
Har bare hørt "This is my church, please play with matches" hittil. Bra gjennomført, sjangerriktig vokal. Enkelte interressante gitarriff, men virker av og til som den er litt ute av time. Dessuten syns jeg det blir en smule stressende trommespill, uten at jeg kan uttale meg noe nevneverdig om tromming. Spesielt i det partiet der det blir spilt på skarptromme på bakslagene.

Egentlig en veldig kul låt, med god variasjon og barsk vokal.

Skal høre resten av sangene i morgen, men er opptatt nå.

Keep up the good work!
Det var jævlig stilig.
Men eg personlig mener det ville vert litt mer "futt" med mer dobbelpedal.
Spesielt når vokalin blir hevet, blir litt slapt med helt vanlig tromming da.
Men ellers, konge

edit: Hadde også vert kult og lagt inn litt "normal" vokal innimellom.
Sist endret av Crimatix; 20. november 2007 kl. 23:55.
Dette var ikke så hæstgæli det.
Jævlig vanskelig sjanger å gjøre det stort innen da men.
Produksjonene har mye å gå på, særlig trommene.
Bortsett fra det er det bare å kjøre på og skrive masse låter og teste ut forskjellige arrangement til dere finner en eller flere låter som folk virkelig tilter på!

Edit: vær ekstremt forsiktig med cleanvokal. Da skal den være bra/veldig fengende melodi.
Sist endret av Aslevik; 21. november 2007 kl. 00:03.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
"Normal" vokal blir det nok lite av. Jeg kan ikke synge "normalt", og er ikke særlig fan av "normal" vokal blandet med vokal av min type.

Når det gjelder dobbeldus så har vi bevisst prøvd å tone litt ned på det. "Alle" har en tendens til å øse på med det, og da kan det ofte være litt kulere å finne fete grooves som funker uten. Trommisen har forøvrig en fortid i diverse black metalband, som f.eks. Gaahlskagg, Taake, Trelldom osv.
Sist endret av n5k; 21. november 2007 kl. 00:20.
1) Skuffet over at dere ikke har EP/Album for salg.
2) Skuffet over at jeg måtte inn i kildekoden for å piratkopiere de to siste låtene, sånn at jeg kan ha det på iPoden min.
3) Skuffet over at jeg ikke fikk med meg at dere var i Oslo nå nylig.

Utover det. Bra jobba!
Jeg vil ha mer! ... og så får du si ifra når dere kommer til Oslo igjen.
Yohoo, endelig. Jeg og kompisen min har gått rundt å digga på Prime Time Execution, nå kommer det fler sanger!

The Legacy <3.

Vil ha denne sangen på iPoden, gi meg link!!

Foresten var prime time execution VELDIG annderledes enn den jeg har, de dærræ "Excellent" greiene er ikke med, veldig mange andre ting er også forandret.
Sist endret av gitarhenrik; 27. november 2007 kl. 21:44.
Sikkerhetsklarert
Dette var tøft..
Alarmlyden på den ene låten, hvor er den ifra? Trodde med en gang det var cpu`n min som var blitt for varm jeg da den har HELT lik lyd
Sitat av Pjukern
Dette var tøft..
Alarmlyden på den ene låten, hvor er den ifra? Trodde med en gang det var cpu`n min som var blitt for varm jeg da den har HELT lik lyd
Vis hele sitatet...
Hæ hvilken alarm? er ikke no alarm på noen av sangenge
Det er sånn Golden Eye alarm-lyd i en av sangene=D
Hadde sansen for dette jah...
Ble etterhvert noe guffe på høytalerene her....

Kjærringa kom og smelte igjen døra, vet ikke om jeg forstyrret Grace anatomy, eller om hu ikke likte musikken..*ler*
samma f....

*edit*
Alarmen er fra Asus PC probe II
Sist endret av DeathByDigital; 27. november 2007 kl. 22:25. Grunn: se edit
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Nice var drit bra dette.

Må nokk laste ned de 3 øverste når jeg kommer hjem .

Synd jeg skal i militæret. Tror nokk jeg hadde komt vist ikke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Da var det tid for releaseparty med kick-ass metalshow!

For de under 18: L54 i Sandnes, torsdag 7. februar
For de voksne: Tribute i Sandnes, lørdag 9. februar

For de som vil kjøpe plata:

www.prophetic.no/shop
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hva er det neste dere gjør i Rogaland i tiden fremover?