Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1981
Heisan! jeg ble for 5 uker siden tatt av politiet, og etter mye om å men, så ble det til legevakten for blod og urinprøve. jeg fikk beholde lappen, da urinprøven slo lite ut på benzo. men saken er den at jeg tok 1 25mg sobril 02.00 natt til søndag,og blodprøve ble tatt 19.00 søndagskveld. hva kan jeg forvente meg i straff? håper noen kan hjelpe meg svar,har enda ikke hørt noe fra politiet.
Hovedregelen er at du skal vente 8 timer med å kjøre etter inntak av sobril, du er jo godt innafor den fristen. Sobril har kort halveringstid ift andre typer benzo.Men en annen sak er jo om du får det utskrevet av lege eller om du har kjøpt det illegalt. Har du ikke resept blir det ansett som misbruk og da ryker lappen kjapt. Men på en annen side aner jeg ikke hvor mye ressurser politiet gidder å bruke på å undersøke dette så lenge du er innafor lovlige verdier.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Nei nei og ikke si når du tok de sist. I så fall si noen dager før.
huff,synes bare det er rart det er 5 uker siden,og jeg har ikke hørt noe,og fikk fortsette å kjøre. lurer på om hva promillen egentli var 15-16 timer senere etter inntak av 1 25 mg sobril,når jeg ble tatt blodprøve av.

Sist endret av sonofsam1; 27. september 2020 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis de lot deg kjøre så går det nåkk greit. Jeg ble tatt 12timer etter inntak av 2mg rivotril, og det ble regnet ut aakurat over oromillegrensen. Sobril er mye mye snillere.
Okey! Håper du har rett Alf.. huff