Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1163
Hei og hå!

Jeg kom over en linux-distro med navn Elementary OS, med både et elegant og brukervennlig grensesnitt. Men jeg har store problemer med å installere systemet.

Jeg har laget meg USB-bootsticks i både UNetbootin og PenDriveLinux, etter og ha formatert USB-pennen til FAT32-filsystem. Uansett hva jeg gjør oppstår det samme problemet i BIOS når jeg booter fra USB-pennen, meldingen som kommer er "no operating system found". Jeg har installert utallige distroer på denne maskinen og dette problemet har aldri oppstått. MD5sum er også identisk med MD5sum fra sourceforge. Har fulgt den offesielle how-to`en til punkt og prikke, men skjønner ikke hvor problemet ligger.

Noen innspill?
http://stevenwestwell.wordpress.com/...ble-usb-drive/
Jeg pleier og unngå slike utilities, gjør slik som det står i guiden. Åpne .ISOen din i feks 7zip og kopier innholdet til minnepinnen.