Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1032
Hei. Jeg lurer på hvor mye det koster og "hvor" det er mest lønnsomt å fikse en generelt "ødelagt" mobil, som f.eks S7 edge, s8, s9 osv? Enten det er knust skjerm, ødelagt batteri, dårlig høyttaler/mikrofon.


Feks. ifølge denne siden: https://www.mytrendyphone.no/shop/sa...-169698s1.html så kan jeg sende inn telefonen, og de kan fikse, som i mitt tilfelle er en ødelagt høyttaler på samsung s8.

Men er dette mer lønnsomt enn å sende den til f.eks elkjøp, hvor jeg kjøpte mobilen?

Noen som har god erfaring med å fikse mobiler billigst mulig som kunne hjulpet?
Glapp min Oneplus 6 og i forsøket på å fange den i luften så gruste jeg den i betonggulvet. Knust skjerm, bakglass og kameraglass. Kostet litt over 1200 kroner å få det reparert, med frakt. Telefonen ble sendt til og fra Polen på rundt 4 dager. Eneste minus var at jeg måtte hente telefonen på postkontor i Sverige, siden de ikke hadde noe system for moms om jeg skulle hentet den i Norge.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Glapp min Oneplus 6 og i forsøket på å fange den i luften så gruste jeg den i betonggulvet. Knust skjerm, bakglass og kameraglass. Kostet litt over 1200 kroner å få det reparert, med frakt. Telefonen ble sendt til og fra Polen på rundt 4 dager. Eneste minus var at jeg måtte hente telefonen på postkontor i Sverige, siden de ikke hadde noe system for moms om jeg skulle hentet den i Norge.
Vis hele sitatet...
Veldig hjelpsomt hvis du kunne sagt hvilken tjeneste du benyttet? Hørtes utrolig billig ut.
Benyttet Oneplus sin reparasjonstjeneste. Fikk shipping label som jeg printet og leverte mobilen på nærmeste butikk som hadde pickup-point for UPS.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Glapp min Oneplus 6 og i forsøket på å fange den i luften så gruste jeg den i betonggulvet. Knust skjerm, bakglass og kameraglass. Kostet litt over 1200 kroner å få det reparert, med frakt. Telefonen ble sendt til og fra Polen på rundt 4 dager. Eneste minus var at jeg måtte hente telefonen på postkontor i Sverige, siden de ikke hadde noe system for moms om jeg skulle hentet den i Norge.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes jo utrolig billig ut for disse skadene!

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Benyttet Oneplus sin reparasjonstjeneste. Fikk shipping label som jeg printet og leverte mobilen på nærmeste butikk som hadde pickup-point for UPS.
Vis hele sitatet...
Så du brukte altså en "sertifisert" verksted, med andre ord. Så dersom man drar til private verksteder så er det sjangs for at dette kan bli billigere igjen?
Sist endret av random512377; 27. september 2020 kl. 10:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Eneste minus var at jeg måtte hente telefonen på postkontor i Sverige, siden de ikke hadde noe system for moms om jeg skulle hentet den i Norge.
Vis hele sitatet...
Høres lite profesjonelt og ganske suspekt ut...
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Høres lite profesjonelt og ganske suspekt ut...
Vis hele sitatet...
Opplevde det som svært profesjonelt. Innenfor EU er MVA mye enklere, derfor mange nettbutikker kun sender ting innenfor EU. Oneplus selger telefoner direkte innenfor EU, men ikke Norge. Egentlig er ikke servicen deres tilgjengelig utenfor landene de selger direkte til, men det var ikke noe problem om jeg hentet telefonen i Sverige og sendte den inn fra Norge.

Bilde av kvitteringen https://i.imgur.com/D36w3EQ.png