Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1007
Hei

Jeg skal bygge en ny gaming Pc. Den skal brukes til å spille MC, Total war: Rome 2 (når det kommer ut), battlefield 3 osv. Det hadde også vært fint om den kunne brukes til å redigere video.

Butsjettet er på ca. 9000 kr m/ oprativsystem

Dette er det jeg hadde tenkt:
i5 4670k - 1775 kr
ASUS GRYPHON Z87 - 1167 kr
CoolerMaster Hyper 212 Evo 251 kr


Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB - 475 kr
WD Caviar Green 1TB - 499 kr

Fractal Design Define Mini - 685 kr
XFX Core Edition 650W - 611 kr


Microsoft Windows 8 Nor OEM - 789 kr
Samsung SH-224BB - 179 kr

Jeg er ikke sikker på hvilket skjermkort jeg trenger, men har tenk på 660ti (760ti)

SUM: 6431 kr

Jeg skal også ha et tastatur (er ikke en del av budsjettet)
Ville valgt lp minne, modulær psu og ein noctura cpu kjølar. Når det kjem til tastatur vil eg anbefale steelseries v7 eller razer blackwidow.

Edit: ville også berre lasta ned w7 frå bukta.
Trådstarter
7 0
Takk for svar
Jeg endrer.psuen til xxx versonen som er modulær.
Tror jeg beholder kjøleren ettersom jeg ikke kommer å overclocke med en gang. Oppgraderer den senere når jeg har.mer penger.

Jeg må se litt mer på tastaturet.

Lurer forsatt på hva slags skjermkort jeg burde velge.

Vurderer også et corsair 350D
Hvorfor 212 evo med unlocked prosessor, kjør heller en h60/h80 og clock litt enkelt, blir mer bang for buck av det

og om du skal ha 212 evo, bør du kjøpe LP minne, som nevt over, dårlig med plass til vengeance under heatsinken :/

Når det kommer til tastatur, kjør mekanisk, og gjerne ikke blackwidow, da razer har ganske dårlig byggekvalitet jevnt over.
Vill heller anbefale filco, das keyboard eller en av de mekaniske fra qpad.

Hadde jeg vært deg hadde jeg lett litt på bukta etter OS, og heller brukt de pengene på en SSD, feks 840 fra samsung til ca 750 på komplett, 120GB. SSD er en STOR boost når det kommer til ytelse.
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Ville valgt lp minne, modulær psu og ein noctura cpu kjølar. Når det kjem til tastatur vil eg anbefale steelseries v7 eller razer blackwidow.

Edit: ville også berre lasta ned w7 frå bukta.
Vis hele sitatet...

Jeg vil fraråde deg om og kjøpe Razer produkter, da de etter min mening har en lei tendens til å gå i stykker. Har selv en mus som fungerer utmerket nå, og vil antageligvis fungere i ett halvt år til, men jeg har hatt en mus tidligere som fikk brudd i ledningen akkurat der ledningen går inn i musa. Det var ved normalt bruk.

En god venn av meg har selv ett razer headset der ledningen til mikrofon har gått i stykker på innsiden av klokkene. Samme karen har ett razer tastatur han ikke er fornøyd med, da han har forklart at det har en lei tendens til og plutselig leve sitt eget liv.
Sist endret av Oprah; 3. juni 2013 kl. 14:55. Grunn: Skrivefeil
Trådstarter
7 0
Ok takk for svar

Skal ikke kjøpe et razer keyboard
Kjøper en h60/80 og en ssd

Klemte også å si det i starten. Jeg har bygget en pc før, men den ble veldig bråkete. Det irriterer meg ettersom jeg ikke bruker head sett. Jeg har hørt at pumpen på h60/80 er veldig bråkete. Noen som vet om det er sant. Jeg vil helst ikke kunne høre Pcen

Ikke klemte men glemte*

I tilleg lurte jeg på om QPAD MK-50 er bra
Ja, det stemmer, pumpen kan gi fra seg litt lyd, dersom den gjør det du bruker en "spenningsadapter" som reduserer spenningen og deretter RPM til pumpen fra ca 4000 til 2000, og da blir den musestille.

Slike adaptere følger iallefall med dersom du kjøper vifter fra corsair, 120mm SP vifte passer utmerket til radiator også

Tror forøvrig ikke at dette gjelder pumpene på de nye utgavene av h60/h80 som du for kjøpt idag, så det går nok helt fint
Trådstarter
7 0
Også lurte jeg på hvilket skjermkort jeg burde velge

takk, shd

Tror jeg går med h60 - i et 350D

Jeg tror kanskje jeg skal gå med et gtx 770, men jeg er ikke sikker.

Noen som har noen tips?
Du må huske at det finnes strømforsyninger som kan klikke på grunn av det lave strømforbruket til Haswell. Det er bedre forklart i vedlagt artikkel. Tror dette er noe du vil vite før du bestiller.

http://www.hardware.no/artikler/diss...haswell/133922
Trådstarter
7 0
Takk for informasjonen

Takk for hjelpen. Bestiller i dag.

Dette er det jeg valgte:

Hassewell Gaming Pc

-----------------------------------
i5 4670k
Asus Gryphon Z87
Corsair Vengeance 8 GB 1600 Mhz

-----------------------------------

Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2 GB

-----------------------------------

CoolerMaster Thunder 600w
Corsair obsidian 350D

-----------------------------------

Seagate Barracuda 1TB 7200RPM
Sandisk Ekstreme 120 GB

-----------------------------------

Samsung SE-208DB/TSBS Black
TDK DVD+RW 4.7GB 4x 5-pack

-----------------------------------

QPad MK-50
TDK DVD 4.7 GB

-----------------------------------
Brutto: 8 681 ,-
Betaler nå: 5181 ,-
Netto: 1681 ,-
-----------------------------------

Venter med CPU kjøler, ettersom man ikke får en bra en til 329 kr...

Det siste er noe annet.