Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1448
Hei, så jeg er egentlig kun på jakt etter noen bærbare datamaskiner, som kjører windows 7 eller 8 like bra som Apple Macbook Pro 15" retina kjører OS X.
Jeg ønsker SSD, 8+ GB Ram, Høy oppløsning, god bygg konstruksjon (lignende mac kvalitet), og generelt en kjempegod allround løsning som kjører Windows.
Noen tips?
Vet også lite om hvordan det er å kjøre Windows på en Macbook så om noen har erfaring, let me know!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Mtp. Det med Windows på en Mac: for meg var MBPen min den beste windowslaptoppen jeg har brukt. Men for å råde deg til en ny laptop vil vi gjerne vite prisområde, samt bruket.
Det går i programmering og enkelte spill....
Men vil ha en laptop med smart løsninger og som varer.... noe av grunnen til at jeg vurderer Macbook pro 15 inch retina...
Tanken er rundt om 15-20'000,-
IBM / Lenovo har generelt god byggekvalitet, samt tåler en støkk.
Ettersom du vil bruke 15-20.000, tenker jeg å gå for maks pris på en Lenovolaptop på Komplett.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=779175
Hvor god laptopen er i forhold til pris får du dømme selv.

Vil du ha bevis på at Lenovo generelt tåler mye?
http://www.youtube.com/watch?v=mZ5A_GxjUoo
Razer blade? Er kanskje litt stress i å få den til norge, men det er garantert det nærmaste du kjem.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Razer blade? Er kanskje litt stress i å få den til norge, men det er garantert det nærmaste du kjem.
Vis hele sitatet...
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL NEI.

Kjøp en rMBP og fiks windows på den, men vent til haswell kommer.
Sitat av FatMan Vis innlegg
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL NEI.

Kjøp en rMBP og fiks windows på den, men vent til haswell kommer.
Vis hele sitatet...
Kvalitete messig jo. Samt at det er ganske heftig hardware inni der, kontra det apple leverer...

Touchpaden på balde kan nokk diskukterast, ganske gimicky, men så er touchpadden på mac heilt ræva håpløs i windows.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
HP Elitebook, tåler det meste shitkids kan utsette de for.
Vell, rMBP gir sykt mye for en god pris faktisk.
Vil si lignende byggkvalitet som Lenovo...
MEEN
for 20,000 får jeg 16gb og 512gb SSD samt sykt heftig skjerm oppløsning... alla, Macbook Pro Retina er faktisk ikke så dyr for kvaliteten og hardwaren du får
Siden du synes Mac er så fryktelig bra i forhold til prisen, så kjøper du deg en Mac...
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Siden du synes Mac er så fryktelig bra i forhold til prisen, så kjøper du deg en Mac...
Vis hele sitatet...
Vell fra andre maskiner jeg ser på komplett så virker mac som det beste, men håper noen visste om billigere alternativer som faktisk er av lik byggkvalitet
Men ser ut som det blir Mac, takk for hjelpen folkens, kp
Det kommer sannsynligvis nye modeller i løpet av juni med haswell, så du gjørt lurt å i vente litt
Unlicensed Surgeon
Jeg har selv en Asus 500VZ som snart kommer i ny moddel.

Jeg har hatt mange laptoper, i mange prisklasser men dette er uten tvil den beste jeg har hatt! På både ytelse, og design synes jeg den er helt perfekt!

Nyeste moddelen ligger til ca 16 000kr hos Komplett.
Skal vente og researche litt før jeg kjøper, bare for å vite at jeg ikke kjøper og plutselig skjer noen endringer
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Skal vente og researche litt før jeg kjøper, bare for å vite at jeg ikke kjøper og plutselig skjer noen endringer
Vis hele sitatet...
Ny maskinvare kommer hver uke/måned, store endringer omtrent en gang hvert halve eller hele år.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
HP Elitebook, tåler det meste shitkids kan utsette de for.
Vis hele sitatet...
Bullshit.

Skolepcer er elitebooks, de er søppel. Har byttet skjerm en gang, den er knekt en gang til. Byttet batteri 1 gang, det er forsatt ganske elendig, 6 cells. Er generelt så ræv at jeg har lyst å bruke øks på den.

Dette var bare meg. Kan nevne at de fleste, imo. 10% i hvertfall som har hatt problemer. Batteriproblemer og treghetsproblemer med tanke på ødelagt batteri etc. er det vanligste problemet.
Sist endret av uaexed; 3. juni 2013 kl. 01:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Bullshit.

Skolepcer er elitebooks, de er søppel. Har byttet skjerm en gang, den er knekt en gang til. Byttet batteri 1 gang, det er forsatt ganske elendig, 6 cells. Er generelt så ræv at jeg har lyst å bruke øks på den.

Dette var bare meg. Kan nevne at de fleste, imo. 10% i hvertfall som har hatt problemer. Batteriproblemer og treghetsproblemer med tanke på ødelagt batteri etc. er det vanligste problemet.
Vis hele sitatet...
Hvilke modeller snakker vi da?

Jeg har aldri sett en skole som bruker elitebook, probook derimot.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilke modeller snakker vi da?

Jeg har aldri sett en skole som bruker elitebook, probook derimot.
Vis hele sitatet...
Det har du faktisk rett it. Atter en gang tar jeg feil i kveld. På tide å legge seg.
Tror denne Asus pcen er et veldig godt valg.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777733
Infoen på komplett er litt lite utfyllende men her er samme maskin på produsentens hjemmeside.
http://www.asus.no/Notebooks/Multime...specifications

Den har ikke SSD men det kan man kjøpe i tillegg og fremdeles få PCen til en hyggelig pris.

Har veldig gode erfaringer med Asus sine maskiner av denne typen. Etter mitt bruk har jeg skiftet de ut etter 2år. Dette er høres kanskje lite ut, men man må huske på at prisen på disse maskinene er relativt lav.