Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2725
Er dette en god gamer-pc?

Den skal brukes til å spille : MC, Portal2, Garrys Mod, Civ5

Jeg kunne og så tenkte meg streaming litt

Jeg har Skjerm, Tastatur og Mus

http://www.prisguide.no/liste/139666

Er det noe jeg burde endre på?
Vet iallefal at I7 cpu er annbefalt for streaming, visst det er noe du setter ganske høyt burde du investere i det.

Til spill holder I5.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Vet iallefal at I7 cpu er annbefalt for streaming, visst det er noe du setter ganske høyt burde du investere i det.

Til spill holder I5.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Har du et budsjett på 10k?
Jeg ville kanskje invistert i en bedre CPU-kjøler (Noctua NH-D14?), kanskje bytte HK til Mpower hvis du skal overklokke en del (der hjelper det også med en bedre CPU-kjøler), kanskje bytte skjermkortet til et Radeon HD 7970?
Dette er ikke ting du må, men jeg vil anbefale å kjøpe en bedre kjøler høyest. 212 EVO er ikke dårlig, men den kjøler ikke like bra hvis du skal overklokke en del.
Å bytte skjermkort er egentlig ikke nødvendig, da 670 er veldig bra, men 7970 er hakket bedre
Sist endret av Hermzz; 5. april 2013 kl. 22:39.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Har du et budsjett på 10k?
Jeg ville kanskje invistert i en bedre CPU-kjøler (Noctua NH-D14?), kanskje bytte HK til Mpower hvis du skal overklokke en del (der hjelper det også med en bedre CPU-kjøler), kanskje bytte skjermkortet til et Radeon HD 7970?
Dette er ikke ting du må, men jeg vil anbefale å kjøpe en bedre kjøler høyest. 212 EVO er ikke dårlig, men den kjøler ikke like bra hvis du skal overklokke en del.
Å bytte skjermkort er egentlig ikke nødvendig, da 670 er veldig bra, men 7970 er hakket bedre
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke til å begynne med overclocking med det føsrte, med takk for svar
Sist endret av mafen; 5. april 2013 kl. 22:43.
Hvis du ikke skal overklokke, trenger du da en i5 3570k?
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Hvis du ikke skal overklokke, trenger du da en i5 3570k?
Vis hele sitatet...
Ja, hvorfor ikke, jeg sjekket mpower ut og byttet til det
Lista bør være ganske bra da, men når du sitter der om en måned og tenker "Faen! Kjøleren lar meg ikke klokke høyere! Jeg skulle kjøpt en _litt_ bedre kjøler". Du trenger ikke mer enn 8GB RAM, så hvis du bytter til 8GB, kan du bruke de pengene du sparer på å kjøpe Noctua NH-D14, den er ikke veldig dyr, men veldig bra
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Lista bør være ganske bra da, men når du sitter der om en måned og tenker "Faen! Kjøleren lar meg ikke klokke høyere! Jeg skulle kjøpt en _litt_ bedre kjøler". Du trenger ikke mer enn 8GB RAM, så hvis du bytter til 8GB, kan du bruke de pengene du sparer på å kjøpe Noctua NH-D14, den er ikke veldig dyr, men veldig bra
Vis hele sitatet...
Uten å ha sjekket, så har jeg på følelsen at Gmod bruker endel ram?
Det er jo ett spill der det skjer ganske mye.
Eneste spiller som har maxet ut mine 8gb er Minecraft med masse mods, så er ikke alltid det holder
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Lista bør være ganske bra da, men når du sitter der om en måned og tenker "Faen! Kjøleren lar meg ikke klokke høyere! Jeg skulle kjøpt en _litt_ bedre kjøler". Du trenger ikke mer enn 8GB RAM, så hvis du bytter til 8GB, kan du bruke de pengene du sparer på å kjøpe Noctua NH-D14, den er ikke veldig dyr, men veldig bra
Vis hele sitatet...
Takker for tips og kjølenern er endret til en Noctua NH-D14
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Skal du spille over flere skjermer?

hvis du ikke skal det er det vaste med et 4gb skjermkort, du vil forresten få dårligere ytelse på 4gb kortet en på 2gb kortet, så ikke kjøp 4gb om du virkelig har behov for det.

Jeg synets forresten det er tull med en maskin til 10k uten SSD!!

Eller, blir vel fort vekk 11-12k, når du luker ut lugubre nettbutikker, og slenger på frakt for hundre og ørten forskjellige butikker
Sist endret av Frufsa; 5. april 2013 kl. 23:05.
Da kan du bare få noen andre synspunker (jeg tror ikke jeg er helt på jordet her, dette er bra), så er du egentlig klar til å bestille
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Skal du spille over flere skjermer?

hvis du ikke skal det er det vaste med et 4gb skjermkort, du vil forresten få dårligere ytelse på 4gb kortet en på 2gb kortet, så ikke kjøp 4gb om du virkelig har behov for det.

Jeg synets forresten det er tull med en maskin til 10k uten SSD!!

Eller, blir vel fort vekk 11-12k, når du luker ut lugubre nettbutikker, og slenger på frakt for hundre og ørten forskjellige butikker
Vis hele sitatet...
Jeg skal se på det og takker for svar, kan du anbefale en ssd da og ett annet skjerm kort

Sitat av Hermzz Vis innlegg
Da kan du bare få noen andre synspunker (jeg tror ikke jeg er helt på jordet her, dette er bra), så er du egentlig klar til å bestille
Vis hele sitatet...
Ikke helt ennå jeg har ikke alle pengene, takk for hjelp
Sist endret av mafen; 5. april 2013 kl. 23:09.
Hvis du bestiller her må du jo betale en del frakt, da du kjøper fra forskjellige steder. Er ikke dette så farlig?

Er det lenge til du skal bestille?
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Hvis du bestiller her må du jo betale en del frakt, da du kjøper fra forskjellige steder. Er ikke dette så farlig?

Er det lenge til du skal bestille?
Vis hele sitatet...
Mai eller Juni og hva merer du med en del frakt
Sist endret av mafen; 5. april 2013 kl. 23:14.
Det han mener med en del frakt er det at det du har linket til ikke er en nettbutikk, men en guide som viser butikker som selger den og den varen til den og den prisen, så skulle du ha bestillt der, så hadde det blitt bestilling fra mange butikker = MASSE PENGER I FRAKT

Så finn deg en butikk som har alt det du vil ha som f.eks Dustin.no eller komplett.no og sett deg opp en handleliste.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av mafen Vis innlegg
Mai eller Juni og hva merer du med en del frakt
Vis hele sitatet...
da er det ikke vits å jobbe mer med lista, da den ikke er aktuell når du skal kjøpe uansett.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Det han mener med en del frakt er det at det du har linket til ikke er en nettbutikk, men en guide som viser butikker som selger den og den varen til den og den prisen, så skulle du ha bestillt der, så hadde det blitt bestilling fra mange butikker = MASSE PENGER I FRAKT

Så finn deg en butikk som har alt det du vil ha som f.eks Dustin.no eller komplett.no og sett deg opp en handleliste.
Vis hele sitatet...
Ok prisguide har denne fungsjonen

Kan dere anbefale et godt skjermkort på 2gb eller 3gb?
Jeg holder på å sette sammen en gamer selv, og har bestemt meg for Asus GTX680 2GB.
Sett litt på Raden HD 7950/7970 også, men blir nok GTX680 kortet. Får gode Benchmark resultater og har forstått at det ikke er minne som teller på GPUer, men snarere klokkehastighet.

Tenkte også på å kjøpe 4gb eller 3gb, men har skjønt at det i mitt tilfelle blir litt overkill. Mitt budsjett er på rundt 15k, og tror jeg skal bli fornøyd med det kortet.

Benchmark på GTX680 kortet.
Sist endret av viskelaer; 6. april 2013 kl. 01:25. Grunn: Skriveleif, og la til mer info
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Her er det en: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-AB3E3F350B30

Edit: glemte en ekstra kjøler og er usikker på psu.
Sist endret av HanDuck; 6. april 2013 kl. 11:07.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
da er det ikke vits å jobbe mer med lista, da den ikke er aktuell når du skal kjøpe uansett.
Vis hele sitatet...
Beste forslaget kom her. Bortkastet tid å bruke når kjøpet kanskje ikke skal gjøres før om ett par mnd.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av viskelaer Vis innlegg
Jeg holder på å sette sammen en gamer selv, og har bestemt meg for Asus GTX680 2GB.
Sett litt på Raden HD 7950/7970 også, men blir nok GTX680 kortet. Får gode Benchmark resultater og har forstått at det ikke er minne som teller på GPUer, men snarere klokkehastighet.

Tenkte også på å kjøpe 4gb eller 3gb, men har skjønt at det i mitt tilfelle blir litt overkill. Mitt budsjett er på rundt 15k, og tror jeg skal bli fornøyd med det kortet.

Benchmark på GTX680 kortet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Ville anbefale å gå for lukket vannkjøing fra Corsair for CPU'en. Gir enorm kjøleffekt og er forholdsvis lett å montere. JEg har selv en av de kraftigste noktua kjølerne med 2 12cm vifter og den gir ikke i nærheten av resultatene til Corsair sitt lukkede system.

Ville også anbefale mye raskere minne. 2400mhz er veien å gå etter min mening.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Silverpipe Vis innlegg
Ville anbefale å gå for lukket vannkjøing fra Corsair for CPU'en. Gir enorm kjøleffekt og er forholdsvis lett å montere. JEg har selv en av de kraftigste noktua kjølerne med 2 12cm vifter og den gir ikke i nærheten av resultatene til Corsair sitt lukkede system.

Ville også anbefale mye raskere minne. 2400mhz er veien å gå etter min mening.
Vis hele sitatet...
Er vannkjøling nok eller må man ha en viftekjøler også?
Sitat av mafen Vis innlegg
Er vannkjøling nok eller må man ha en viftekjøler også?
Vis hele sitatet...
Du erstatter vannkjøleren med luftkjøleren.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av freeaak Vis innlegg
Du erstatter vannkjøleren med luftkjøleren.
Vis hele sitatet...
Så da trenger jeg ingen vifte og takk for svar
Sitat av mafen Vis innlegg
Så da trenger jeg ingen vifte og takk for svar
Vis hele sitatet...
Jo, du trenger vifte på radiatoren.
En typisk ferdig vannkjøler består av 2 hoveddeler, radiator og pumpe/vannblokk.
Vannet blir varmet opp av varmen fra prosessoren din, imens den blir sirkulert rundt opp til radiatoren der viftene kjøler ned radiatoren.

http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2012/11/corsair_hydro_h100i_01.jpg

Vifter følger med vannkjøleren, men om du vil bytte til noen stillere og bedre kan jeg anbefale Noctua NF-F12 på det sterkeste.
Sist endret av freeaak; 6. april 2013 kl. 17:15.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av freeaak Vis innlegg
Jo, du trenger vifte på radiatoren.
En typisk ferdig vannkjøler består av 2 hoveddeler, radiator og pumpe/vannblokk.
Vannet blir varmet opp av varmen fra prosessoren din, imens den blir sirkulert rundt opp til radiatoren der viftene kjøler ned radiatoren.

http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2012/11/corsair_hydro_h100i_01.jpg

Vifter følger med vannkjøleren, men om du vil bytte til noen stillere og bedre kan jeg anbefale Noctua NF-F12 på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Går det ann å bruke denne isteden
Sitat av mafen Vis innlegg
Går det ann å bruke denne isteden
Vis hele sitatet...
Ja, men om du har råd anbefaler jeg å gå opp 300-400kr og kjøpe H100i istedenfor
Ellers yter H60 bra nok om du ikke er ute etter de høyeste overklokkene. (Noe du kanskje gjør når PC'en begynner å bli utdatert :P )

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769177
Sist endret av freeaak; 6. april 2013 kl. 18:25.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av freeaak Vis innlegg
Ja, men om du har råd anbefaler jeg å gå opp 300-400kr og kjøpe H100i istedenfor
Ellers yter H60 bra nok om du ikke er ute etter de høyeste overklokkene. (Noe du kanskje gjør når PC'en begynner å bli utdatert :P )

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769177
Vis hele sitatet...
Kan jeg ikke bare bruke en valing vifte som denne , er litt redd for lekkasjer og støynivå
Sist endret av mafen; 6. april 2013 kl. 18:48.
Sitat av mafen Vis innlegg
Kan jeg ikke bare bruke en valing vifte som denne , er litt redd for lekkasjer og støynivå
Vis hele sitatet...
Joda den vil funke fint den også
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Uten å ha sjekket, så har jeg på følelsen at Gmod bruker endel ram?
Det er jo ett spill der det skjer ganske mye.
Eneste spiller som har maxet ut mine 8gb er Minecraft med masse mods, så er ikke alltid det holder
Vis hele sitatet...
Når jeg spiller mc er det som regel med over 60 mods og takker for svar

Sitat av freeaak Vis innlegg
Joda den vil funke fint den også
Vis hele sitatet...
Takker for svar

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Her er det en: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-AB3E3F350B30

Edit: glemte en ekstra kjøler og er usikker på psu.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med denne handlelisten

Kan dere anbefale et godt hovedkort uten om det jeg allerede har langt til
▼ ... over en måned senere ... ▼
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Hva er man må se på når man ser etter et nytt skjermkort
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av mafen Vis innlegg
Hva er man må se på når man ser etter et nytt skjermkort
Vis hele sitatet...
Ingen ting?, Uten om omtale og tester
Sist endret av mafen; 2. juni 2013 kl. 17:33.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av mafen Vis innlegg
Ingen ting?, Uten om omtale og tester
Vis hele sitatet...
Ikke sant, man må se på strømforbruk, kanskje prisen også.
Sist endret av Freddy_fred5; 2. juni 2013 kl. 17:40.