Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5806
For rundt to måneder tok en liten sprekk i laptopen og "eksploderte" når jeg åpnet skjermen. I løpet av den siste månenden førte dette til at mer og mer av plastikken rundt festet til skjermen datt av, helt til skjermen ikke lenger klarte å holde seg oppreist.

Dette har blitt værre og værre, helt til ingen av festene til skjermen funket lenger, og skjermen bare hang igjen i ledninger. Nå har ledningene løsnet. Laptopen funker fortsatt, og er koblet til en skjerm med HDMI. Laptopen sliter også med overoppheting.

At jeg har latt dette gå så langt er jo min skyld, men det heter vel idiotforsikring av en grunn
Det er jo også en relativt dyr forsikring. Så, er det noen muligheter for ny laptop her? Eller iallefall fiks av denne?
Jeg må si jeg ikke har noen erfaring med dette, men jeg går ut ifra at det enkleste vil være å ta kontakt med Elkjøp og høre med dem.
Når broren min kjøpte Pc på Siba kjøpte pappa med en idiotforsikring til 1800kr. Så nå kan han bare pælme Pc'en i gulvet og få ny Pc/pengene tilbake.
Virker som en lur ting å gjøre en måned før forsikringa går ut :P
Sist endret av Mkvarner; 29. februar 2012 kl. 19:42.
Trådstarter
34 4
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Når broren min kjøpte Pc på Siba kjøpte pappa med en idiotforsikring til 1800kr. Så nå kan han bare pælme Pc'en i gulvet og få ny Pc/pengene tilbake.
Virker som en lur ting å gjøre en måned før forsikringa går ut :P
Vis hele sitatet...
Jeg har fått ny PC på idiotforsikring før, da jeg mistet laptopen ned en steintrapp. Jeg måtte krangle meg til en PC som var like bra som den forrige jeg hadde, og det tok 6 mnd, siden de glemte at de skulle reparere pcn min, så den ble stående på butikk selv etter klage. Da jeg endelig fikk ny PC, kræsjet hovedkortet etter en uke. Etter litt krangling fikk jeg gratisk idiotforsikring på denne pcn også
En tommelfingerregel er vell at den dekker skader som skjer plutselig, ikke gradvis.

Den dekker altså å miste pcen i bakken og skjermen går i stykker, men hvis du ikke har en god forklaring på hvordan det skjedde kan forsikringsselskapet bli vriene

Les denne tråden du: http://freak.no/forum/showthread.php?t=213866
Sist endret av Membranplan; 29. februar 2012 kl. 20:27.
Kort fortalt, den dekker alt du ikke gjør med vilje
Si at du var på ferie i utlandet (trenger ikke være langt, sverige holder) og skada PCen der (bestem selv), derfor kunne du ikke bytte den før nå, el. noe sånt.
Trådstarter
34 4
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Si at du var på ferie i utlandet (trenger ikke være langt, sverige holder) og skada PCen der (bestem selv), derfor kunne du ikke bytte den før nå, el. noe sånt.
Vis hele sitatet...
Andre som har noen lure historier jeg kan komme med? Er dårlig å lyge, så helst noe enkelt :P
mista pcen i bakken, skjermen eksploderte.
Trådstarter
34 4
Sitat av LowRider Vis innlegg
mista pcen i bakken, skjermen eksploderte.
Vis hele sitatet...
Vel, skjermen ser fin ut, gjør forsovet laptopen og, bare at det er noen ledninger som stikker ut der skjermen var festet :P
The Nerdrager
Sitat av Kadadj Vis innlegg
Vel, skjermen ser fin ut, gjør forsovet laptopen og, bare at det er noen ledninger som stikker ut der skjermen var festet :P
Vis hele sitatet...
Er dette en HP bærbar? If so, tviler jeg ikke ett sekund på at de gir deg ny PC. Da de fleste HP maskiner har dårlig oppbygning og får fysiske skader på mange av modellene sine veldig lett.
Trådstarter
34 4
Sitat av Rediver Vis innlegg
Er dette en HP bærbar? If so, tviler jeg ikke ett sekund på at de gir deg ny PC. Da de fleste HP maskiner har dårlig oppbygning og får fysiske skader på mange av modellene sine veldig lett.
Vis hele sitatet...
Nei, en MSI, men de har lignende oppbygning, der skjermen er festet på to små "stolper" som går ned i laptopen.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Kadadj Vis innlegg
Nei, en MSI, men de har lignende oppbygning, der skjermen er festet på to små "stolper" som går ned i laptopen.
Vis hele sitatet...
Bor du/har du en lengre betong trapp eller lignende i nærheten? Kast pcn alt du eier og makter ned der, evt utenfor rekkverket så den faller fine 10 meter ish.
Du skulle jo bare på kafee og surfe Så mistet du den. eller lignende Da ser den nok MYE værre ut enn det den gjør nå :P

har en MSI selv, og den koker over, 1-2 mnd gammel xD
Tror ikke det blir noe problem å få ny PC / reparasjon for dette, du burde kanskje lese gjennom betingelsene for forikringen slik at du kan vri historien litt mer din vei. Idiotforsikring har somregel egenandel på skjermskader forresten, 500-1000kr.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Bor du/har du en lengre betong trapp eller lignende i nærheten? Kast pcn alt du eier og makter ned der, evt utenfor rekkverket så den faller fine 10 meter ish.
Du skulle jo bare på kafee og surfe Så mistet du den. eller lignende Da ser den nok MYE værre ut enn det den gjør nå :P

har en MSI selv, og den koker over, 1-2 mnd gammel xD
Vis hele sitatet...
skru opp og sjekk viften.
Jepp, dette dekkes av trygghetsforsikringen du kjøpte med.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av juzz Vis innlegg
skru opp og sjekk viften.
Vis hele sitatet...
Sender den inn, for ny til at jeg gidder å bryte noen garanti. håper den brenner opp, så kan jeg få den "nye" modellen, siden min har gått ut av sortemanget
Trådstarter
34 4
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Sender den inn, for ny til at jeg gidder å bryte noen garanti. håper den brenner opp, så kan jeg få den "nye" modellen, siden min har gått ut av sortemanget
Vis hele sitatet...
Se om du får deg et annet merke. Greit nok at den kjører overraskende tunge spill, men den klarer ikke å avkjøle seg i det heletatt. MSI'en min har flere ganger gått opp i 110 celsius før den har skrudd seg av. Nå skrur den seg av etter noen få min med film.

Hvor kan man lese trygghetsavtalen? Har lett på nettsiden deres, og elkjop.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tja, tror den nye versjonen er bedre. ser slik ut i følge mange andre. jeg har aldri vært oppe i slike temperaturer. Under diverse tester har jeg klart å klemme den opp i 90 grader med OC på GPU og CPU

Edit: her http://www.elkjop.no/cms/s-c0asGQVpG...rygghetsavtale

Er en link til høyre med avtale i .PDF
Sist endret av CHillZoNE; 1. mars 2012 kl. 11:30.
Hva er egentlig idiotforsikring??? Lol, lættis fikk jeg når jeg så topic. Sorry hvis det er nuub spørsmål btw..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hva er egentlig idiotforsikring??? Lol, lættis fikk jeg når jeg så topic. Sorry hvis det er nuub spørsmål btw..
Vis hele sitatet...
Forsikring for idioter. Dvs. At nesten alt du gjør er dekket av forsikringen (feks. Miste varen ned en trapp)
Trådstarter
34 4
"Erstatning gis ikke ved:
6.1 Skade som ikke påvirker varens brukbarhet, f. eks. riper og sprekker. Skade som
består i eller kommer av slitasje, bruk, aldring, forandring i farge, form eller belegg,
eller forsømt vedlikehold."
Hvis jeg sier at skjermfestet "eksploderte" pga en sprekk i plastikken, og at resten skjedde på to uker, vil det da bli behandlet som forsømt vedlikehold?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Det letteste for deg er å bare kaste den ned en trapp eller helle kaffe på den.
Er den bare litt ødelagt, blir den vel sendt inn på reperasjon istedet for at du får ny maskin.

Kjenner en som jobber på Elkjøp som sier at de aldri har nekta noen med idiotforsikring ny PC, hvis den er ødelagt pga kaffe.
Sist endret av Screwdriver; 1. mars 2012 kl. 15:09.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg henger på "mistet ned 3 etasjer - betong gulv" ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor skal du dra inn forsikringa?

Om laptopen sprekker som følge av normal bruk så er det ei reklamasjonssak, der du har eit veldig klart definert lovverk å forhalde deg til.
Trådstarter
34 4
Litt for sent med kaffe når skjermen ikke sitter på laptopen engang Og nei, kan ikke herpe den med vilje, forsikringa sitter på mora mi, pga at jeg er under 18. Virker som jeg bare får dra ned til elkjøp for å sjekke.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Du kan jo være "uheldig" miste den ned en stygg trapp? SKjønner virkelig ikke problemet her lenger xD
Trådstarter
34 4
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Du kan jo være "uheldig" miste den ned en stygg trapp? SKjønner virkelig ikke problemet her lenger xD
Vis hele sitatet...
Gjorde det med den forrige laptopen, fant en steintrapp, måtte kaste pcn ca. 4 ganger ned trappa, for at den skulle i det hele tatt slutte å funke. Tar laptopen med til elkjop i morra, så får jeg se om jeg får ny.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Solid sak.. dyttet ene laptopen min ned fra bordet i CS rage, og den døde xD

Dog en dritt av en skolepc...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Solid sak.. dyttet ene laptopen min ned fra bordet i CS rage, og den døde xD

Dog en dritt av en skolepc...
Vis hele sitatet...
Sjøl har jeg mistet en LG laptop i gulvet... Det ble merke... I gulvet...
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Uheldig jeg da... Men jeg har en probook (som jeg prater varmt om over hele forumet her, og nå igjen :P )
som ble kastet i gulvet an en kompis, og den lever utmerket enda