Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 990
Hei.

Jeg prøver å lage meg en blogg, der det er masse random reklamer på den.

Hvordan fjerne dem og sette opp egne man har lyst på
Hvordan er fremgangsmåten til dette?

Jeg er helt ny på dette så, kan så å si ingenting
Hvilken tjeneste bruker du for å lage bloggen? blogg.no etc.
Trådstarter
blogg.no ja
<?=getUserTitle()?>
Om du ønsker å starte en virkelig professionell blogg, så burde du ta en titt på Webhost, domene og WordPress
WordPress
Domener, enklest med internasjonale
Webhotell, Billigste ligger på 29kr/mnd for 1GB lagrinsplass. Kjøper du for et/to år så får du med gratis domene.

På den måten slipper du reklame
Trådstarter
Hei.

Jeg er som sagt helt ny på dette
hvor vanskelig er det egentlig,hvis man skal starte med noe av dette?
og hvor bra er dette i forhold til vanlig blogg.no blogg?

hvilken fordeler får man?

Men på den måten kan jeg også legge til reklame?

Jeg tenkte kanskje å bytte ut til noe jeg vil ha selv av reklame så

Hva er det man kan tjene på en blogg,er det viktigste å få flest mulig lesere?eller er det at folk trykker seg videre fra reklamene også?
<?=getUserTitle()?>
Selv er jeg ikke så inne på disse blogg greiene, men driver med webutvikling.
Fordelene du får er vell at du kan styre alt, legge inn plugins, f.eks reklame plugins.

Jeg har satt opp en eksempel blogg på http://gxdesign.tk/ der du kan se hvordan standar utseende på WordPress er.


Jeg hjelper deg gjærne med å sette opp en slik WordPress blogg om du ønsker det, men ta en liten google-runde om blogging med wordpress

Så send meg en PM om du finner ut av noe
Trådstarter
takker for svar

skal ta å sjekke ut dette litt jeg
er som sagt helt ny på dette
så vet ikke hva slags blogg type som er verdt å prøve en gang
og hva som faktisk kan gi flest lesere og hvordan eventuelt

så om noen vet det,så er det bare å rope ut!
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg har selv satt opp en nettside med wordpress og syntes dette var relativt enkelt. Jeg har litt erfaring, men alikevel syntes jeg dette kan de fleste klare. Itillegg til at de fleste webhoster har ganske bra support og er veldig flinke til å hjelpe med wordpress installering.
Jeg bruker servetheworld som host-leverandør.
De gjorde ALT for meg innstalerte wordpress og de registrerte domene for meg. Jeg betalte bare,,
Domene er med i prisen.
Anbefaler servetheworld.
Det er også veldig enkelt med wordpress
<?=getUserTitle()?>
Sitat av thomas23 Vis innlegg
Jeg bruker servetheworld som host-leverandør.
De gjorde ALT for meg innstalerte wordpress og de registrerte domene for meg. Jeg betalte bare,,
Domene er med i prisen.
Anbefaler servetheworld.
Det er også veldig enkelt med wordpress
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler ikke servetheworld, har hatt mye problemer med dem.
Treghet i server, MySQL databasen er nede, fikk ikke mail pga. tregheter i mailserver.
Fikk ikke pengene mine tilbake, fordi jeg ikke hadde en god nok grunn, selv om det ikke hadde gått 90dager
Trådstarter
takk for svar folkens

Men dere andre som driver litt med blogging.
Er det stor forskjell på hva man velger skal man klare å tjene/få mange lesere på dette?
Eller går det mest på hva man gjør ut av det.

Jeg har prøvd å finne litt ut rundt dette,men synes det ikke var så lett å finne gode svar på det
Spørs hva du går etter. Om du vil ha et norsk marked og ikke virke så utrolig seriøs, bruker du vel blogg.no, selvom det er en ganske dårlig platform. Internasjonalt/proffesjonelt bør du bruke Wordpress, da du kan fikse alt veldig enkelt og greit. Tilogmed tilgjengelig på norsk!
Slik fjerner du reklamen på blogg.no:

Steg 1: Finn ut hvor reklamen dukker opp. Etter hva jeg har sett, virker det som om de putter inn en boks etter den første posten på forsida, og under posten ved enkeltartikkelvisning.

Steg 2: Finn igjen disse stedene i malen. På forsida har du pr idag elementet <tag:entrylist> og ved enkeltartikkelvisning elementet <tag:entry> Slutt-taggen for de samme elementene ser sånn ut: </tag:entrylist> eller </tag:entry>

Steg 3: Pakk inn både start- og sluttag i et <div>-element (for enkeltartikkelvisning trenger du bare ta sluttaggen), på denne måten:
<div class="reklame-drit">
<tag:entry>
</div> <!-- slutt .reklame-drit -->

[...]

<div class="reklame-drit">
</tag:entry>
</div> <!-- slutt .reklame-drit -->

Steg 4: Legg til css-kode i stilskjemaet ditt for å gjemme elementene som inneholder reklame:
.reklame-drit {display:none;}
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anbefaler forresten blogspot.com framfor blogg.no, hvis du ikke velger å bruke wordpress eller annet eget system på webhotell. Mindre reklame på blogspot