Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 896
Hei. Jeg er ute etter kritikk på min nyeste låt.
Jeg vet den ikke kan sammenlignes med topp20 på VG men ønsker kritikk, og kanskje en pekepinne på hva som er positivt med låten.

Er under læringsfasen av produsering av musikk, og har nå nådd et punkt hvor jeg må gå bevist inn i en sjanger.

https://soundcloud.com/emil-pedersen-5/trykk-pa-play

Hør gjerne alle låtene på soundcloud og gi en samlet vurdering.

Takk på forhånd.
Sist endret av pedde; 9. oktober 2014 kl. 21:12.
Trykk På Play var litt for mye for min del,litt rotete lydbilde men er kun min mening da.Er potensiale der,kansje less is more på neste låt?Lykke til videre mann!
Mye bedre enn det jeg får til i FL studio, med tanke på lydkvaliteten. Men rent musikalsk er det veldig rotete, synes jeg da.
Trådstarter
19 3
Tusen takk for tilbakemeldinger. Dette vil hjelpe.
Tydelig at du har forbedringspotensiale. Tror låten jeg likte best var Reagan, men jeg hadde likt den mye bedre hvis du fjernet alt av voicesamples og erstattet det med en fengende hook. Mange av de andre låtene dine er veldig ufokuserte og rotete, man vet liksom ikke hva man skal følge med på. Prøv å bestem deg for ett eller to hovedelementer i låten og så bygg på de, istedenfor å bare pøse på med flere elementer. Kanskje les litt om musikkteori og, er noen veldig dissonante progresjoner i noen av sangene dine.

Liker den noe eksperimentelle stilen din, er alltid fett å se at folk prøver litt forskjellige ting istedenfor å tviholde på en sjanger. Du må bare lage mere greier, så blir det skikkelig kvalitet før eller senere.