Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 573
Da var tiden inne for å gå til innkjøp av ny PC/MAC - og problemstillingen er spesifikasjonene, ettersom min kunnskap er ganske flat på dette feltet.

Jeg tenkte å kjøpe noe som opprettholder farten og ikke henger, eller enda verre; krasjer, selv etter dagevis med tunge program-økter.

Jeg vil ha en som duger til produksjon - klipping av film, musikk, spill (gjerne spill som kommer til neste år, og), generell bruk, etc - og som gjerne klarer alt samtidig, ikke begynner å henge, og ikke minst må den være stillegående.

Planen var å kjøpe en data som holder hvertfall 2 år uten å virke "sliten" og utdatert, ettersom verden utvikler seg.

Så da er spørsmålet mitt: Hva burde jeg minimum ha på de forskjellige ytelsene, for at den skal takle slikt bruk?

Kom gjerne med spesifikke forslag.
Og ja, prisen vil ha noe og si. Helst så langt under 8K som mulig :3

På forhånd takk.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
8 tusen var veldig lite for å ikke virke "sliten" og utdatert.
Slik jeg merker det, virker aldri en mac IKKE sliten og utdatert. Bruker mac hver dag på skolen og vi fikk inn de nye slim iMacene og de er også veldig trege. Men laptoppen min som fortsatt kjører en annengenerasjon i7 og gtx 540 grafikk så holder den seg oppe på det meste idag. Apple gir så lite hardware for pengene at de kommer til å bli fort utdatert. Mac pro 2012 kjører jo fortsatt en 5770 tro jeg og det er et eldgammelt kort(en venn kjøpte en mac pro til 37000,- og eneste han tenker på er ram og 2 xeons). Der har pc en fordel fordi vi kan istedenfor å bruke 2 prosessorer(som vi kan), kan vi kjøre flere grafikkkort og bruke cuda teknologien i programvare fra Adobe osv til å kutte ned på rendering tid osv.

Men om du skal ha en bra maskin som ikke skal bli utdatert ville jeg satt en budsjett på kanskje 13000 og så bygger du en egen pc. Om du skulle kjøpt en mac ville du mest sannsynlig åtte kjøpe en laptop med Intel intergrert grafikk.