Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 724
Heisann, vant nå nylig en fin sum på flaxlodd her om dagen og skal da spandere en ny pc på meg selv Gamle stasjonæren ble gitt vekk til en kamerat. Skal ikke bruke så fryktelig mye penger på denne pcen, og har satt av en fin budsjett på 16k.

Har surfet på nette og kom frem til denne setupen som var akkurat under 16k

http://gyazo.com/40b8b3789cbd578262e2c1501112ddf2

Har skjerm, tastatur, mus og en del harddisker fra før av, så flere av disse trengs ikke. Men det jeg lurer på er; "er denne lista godkjent, eller?"
Intel ssd? kjøp heller en samsung 840 pro. Mye mer ytelse for pengene.

Hva skal pc'n brukes til? Om vi snakker gaming, gå gjerne ned en 500-1000 i hovedkort, kjøp 4670k istedet for 4770k, og kjøp en GTX780.

Om du skal ha pc til 16k, kan du like gjerne spandere på det ett top tier skjermkort
Hvor mye vann du btw?
Trådstarter
3 0
Sitat av shd Vis innlegg
Intel ssd? kjøp heller en samsung 840 pro. Mye mer ytelse for pengene.

Hva skal pc'n brukes til? Om vi snakker gaming, gå gjerne ned en 500-1000 i hovedkort, kjøp 4670k istedet for 4770k, og kjøp en GTX780.

Om du skal ha pc til 16k, kan du like gjerne spandere på det ett top tier skjermkort
Vis hele sitatet...
Takk for tipse med SSD'en Har nå byttet ut Intel med Samsing 840 pro!

Bruksområdet mitt er vel for det meste å streame filmer og kanskje litte grann med gaming. Vet at jeg burde kanskje gå for en i5, men jeg holder meg heller til en i7. GTX 780 yter bare 10%++ bedre enn ett 770 kort og til mitt eget bruk så er jeg ikke akkurat så stor gamer idag. Så et 770 kort holder for det meste vil jeg tro.

Sitat av Labruzzo Vis innlegg
Hvor mye vann du btw?
Vis hele sitatet...
1mill på skrapelodd Disse ble delt på 5 i familien(muttern og fattern for 200k hver, mens søskene mine på 3 for 100k hver), så jeg sitter igjen med 300k tilgode som skal brukes på studielånet og leiligheten.