Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2301
http://www.youtube.com/watch?v=mR66C5B-shM

Dette høres litt rart ut men vi brukte nesten 4 måneder på å lage denna filmen.
Det er en rolig start, men spenning øker sakte i løpet av filmen.
Dette er også min første ordenlige film jeg har laget med vennene mine.
Programmer: Sony Vegas Pro 9 og Adobe after effects.

Hva syns dere om filmen?
Sist endret av RalphyEricsson; 4. oktober 2010 kl. 21:23.
Bra film Artig historie, bra fortalt og nokså godt filmet. Hvis det noe jeg må sette fingeren på, er det følgende:

2:17-2:45 Et bra eksempel på en vanlig feil mange som ikke har brukt stativ før gjør(correct me if wrong). Løsne litt på skruene, sånn at det blir mer flyt i bildet, istedenfor at det hakker. Men det er egentlig bare småpirk

Det andre er, at med så mye tid, kunne dere ha prøvd å lagd istand noe "ekte" filmblod (regner med at dette er et no-budget prosjekt), istedenfor å legge på digitalt, altfor lyst og urealistisk blod. Disse små detaljene er store for å få en film perfekt. Men som sagt;dette er bare småpirk
Enda en film om mobbing og skole massakre.
Likte slutten
Tusen takk! fint å se at dere likte filmen. som sagt dette er min første ordentlige film og jeg lærer av mine egene feil slik at det blir bedre neste gang
Du skulle ha pakka baggen før du tok på brillene.
Annoying orange is finally dead!
Sitat av ballestank Vis innlegg
Annoying orange is finally dead!
Vis hele sitatet...
haha den va bra
Kan ærligtalt ikke si jeg likte denne filmen.

Totalt sett så var den grett satt sammen, men innholdet var direkte fattig, sært og ulogisk.

Men, ved litt bedre manus neste gang, så klarer du nok å komme fram til et bedre produkt =)
Burde ha pillet av de orange tuppene på våpnene først.
Likte filmen, men var veldig lett å se hvor dere brukte di samme tingene om igjen..
Som ipoden han fikk til bursdag, er den samme som ble brukt senere regner jeg med? Ville anbefalt en annen metode og vise tiden på..

Og våpnene, jeg syntes ihvertfall det så ut som at hovedpersonen plutselig hadde kastet våpen til de som gjemte seg bak pulten, da disse lignet VELDIG..:P (er vel at våpnene skiller seg ut med oransje tupper som gjør at jeg føler di er det samme greine)
- Er også enig i det med å plukke av di oransje tuppene :P

Ellers syntes jeg det var bra gjort.. ser mange likhetstrekk som man gjør i ordentlig film, bare i litt mer amatør selvsagt
Sist endret av MrCryptical; 5. oktober 2010 kl. 21:20.
Tipper du lasta ned Action essentials
Litt dårlig bruk av dem, det kunne blitt gjort mye bedre. Skuespillingen var ikke akkurat på topp men sikkert grei nok og noen folk finner den nå iallefall underholdende i motsetning til meg.
ja jeg ny til Action essentials skal prøve å gjøre det bedre neste gang
OMG! Han i hovedrollen! Er det selveste Annoying Orange ?!?!???

Hehe, dere burde fjerne de oransje tuppene på våpenene.
Synest egenslig det er litt rart at dere fikk lov å lage den filmen på skolen :O Hva sa læreren?
haha, morsom film, ikke dårlig filmet til være amatørfilm eneste var at jeg fikk et jævlig flashback til ungdomskolen da jeg så klasserommet deres! ugh!
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
haha, morsom film, ikke dårlig filmet til være amatørfilm eneste var at jeg fikk et jævlig flashback til ungdomskolen da jeg så klasserommet deres! ugh!
Vis hele sitatet...
Make it double...
Tydeligvis standard skolefarger
Jeg syntes de som har kommet med krittikk hittil har kritisert feil ting; jeg likte nemlig både at det var iPod til tidtaking, stikkontakter til bomber, urealistisk blod og effekter og tydelig lekevåpen. Det gir den sjarm, og amatør blir den første filmen uansett. Bedre å da ta den helt ut med effekter, enn å leke hollywood og faile. Skuespillet kan man heller ikke si noe på, jeg har sett drøssevis av filmer, spesielt norske, med tusen ganger dårligere skuespill enn dette, og det er filmer med budsjett på mangfoldige millioner. Dette er laget på ungdomsskolen..

Det jeg liker godt med filmen er manuset, ganske stereotypisk så det blir lett og lage, men likevel med morsomme vrier. Det er akkurat riktig antall karakterer, dere har ikke tatt med for mange. Dere kunne feks hatt en lærer i klasserommet på begynnelsen, men det hadde bare gjort det mer komplisert og ødelagt. Man skjønner det er en skole, og fungerer strålende uten! Filmingen er bortimot episk, hvertfall med tanke på at dette er første prosjekt! Spesielt utsnittene, skoen som går i vannet når han går til skolen, filminga ovenfra når han åpner pakka med appelsinen, filming av skoen som knuser appelsinen, for så at ansiktet hans er fortvila bak den når beinet blir fjernet, og ikke minst når han går ut døra, og "The Creepy Dude" har gjemt seg bak kartet! Her hadde det vært enda bedra om dere zooma ut når han gikk ut døra, så man så både kartet og døra, og hatt kameraet helt stille. Da hadde det kommet mer som en overraskelse, og sett penere ut også. Men idèen er kjempegod!

Så må jeg selvfølgelig komme med noe negativt også, eller ting dere kan jobbe med. For det første, å se speilbilde av kameraet er fy-fy, uansett hvor amatør filmen er. Dette skjer både i brillene flere ganger, og i iPoden på slutten. Det må dere tenke på seinere! Annen blooper jeg også la merke til, var at hovedrollen skiftet genser i løpet av en scene. Han har DC genser når han pakker guns og går ut døra hjemme, senere, i gangen etter skytinga, er den blitt til en WESC-genser. Dette er også en av de første tinga man bør passe på når man lager film. Dere unngår ganske mange cheesy-feller, men den når han løfter appelsinen på begynnelsen kunne dere også spart dere for. Det blir for forutsigbart, og man har sett det så altfor mange ganger før. Hvertfall med den hallelujahmusikken!

Jeg må ærlig innrømme at det ikke er noen god film jeg vil ha noe behov for å se flere ganger. Den er for amatørmessig til det, men det har endel med utstyret å gjøre, og ikke minst med erfaringen, det er sånt som kommer etterhvert. Men dere har virkelig noe å bygge på, for dere forteller historien på en god måte, dere har gode kamerautsnitt som både er beskrivende, morsomme og også noen ganger nesten nyskapende, og plottet har endel morsomme vrier. Stå på, jeg har virkelig troen på at dere kan lage noe kjempebra med litt mer trening. Det viktigste er å lage film, som dere gjør nå. Kommer det en utfordring som blod eller skudd, improviser, viktigere å bruke tiden på historiefortelling, gode opptak osv enn å skaffe griseblod og løskrutt og få det med i filmen i tillegg!
Jævla bra laga for å komme fra ungomskolen da! Ganske bra laga. Kan jo liksom ikke ha alt for mye med tanke på budsjett osv. Men som mange har sagt så ta av døm oransje greiene på våpna

Blodet som kom av folk når du skjøt dem var vel også kanskje litt dårlig, kunne kanskje tatt no teater blod, E.L?

Men alt i alt morsom og bra laga
Sist endret av Curver; 6. oktober 2010 kl. 21:56.
Sitat av Xzip Vis innlegg
Synest egenslig det er litt rart at dere fikk lov å lage den filmen på skolen :O Hva sa læreren?
Vis hele sitatet...
Vi hadde ingen problemer med å lage filmen, det eneste problemet vi fikk var på barneskolen der hvor man ikke har lovt å ta med leke våpen. Trur læren vårres hadde ingen problemer med filmingen. Siden dette var et skole prosjekt der alle i klassen ble delt opp i grupper og som oppgave å lage en kortfilm.

Dette er faktisk en "no busjett film"

Trur læreren ga oss 5/6 i karakter.
Sist endret av RalphyEricsson; 6. oktober 2010 kl. 23:07.
Eneste jeg stusset litt på var at elevene hadde våpen med seg på skolen. Ok, greit nokk at han hadde tatt faren sine våpen, men hvorfor hadde de han skulle ta pistoler? Og hvorfor var pultene lagt ned på forhånd som om de forventet det? Hadde vært bedre om de tippet pultene når han begynte å skyte.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Eneste jeg stusset litt på var at elevene hadde våpen med seg på skolen. Ok, greit nokk at han hadde tatt faren sine våpen, men hvorfor hadde de han skulle ta pistoler? Og hvorfor var pultene lagt ned på forhånd som om de forventet det? Hadde vært bedre om de tippet pultene når han begynte å skyte.
Vis hele sitatet...
ja om pultene... Det var en stor feil som burde ha blitt filmet på nytt.
Ser den igjen nå, og jeg irriterer meg ganske mye over det som finner sted på ca. 00.45. For et overdramatisert fake-sukk.. :O