Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3188
Trenger en serie som ligner litt på criminal minds, hack:, numb3rs, og selvsagt litt som Fringe. help me please
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Bortsett fra hack: har jeg sett av de du nevner. Without a Trace (2002) kanskje?

"The cases of a [sic] FBI unit specializing in missing persons investigations."
Kan jo ikke glemme CSI.
Castle er ganske bra
Også bør du prøve The Walking Dead
Her følger et utvalg av de seriene jeg har kost meg mest med op igjennom/koser meg med. De fire siste på denne listen har jeg dog ikke sett enda.

Her kommer du garantert til å finne noe av interesse.

Kode

Enjoy!
[/quote]
Hva med The Mentalist? Det er en konge serie som følger etterforskere, og en såkalt cold reader.
Ny serie som heter Alcatraz. JJ Abrahams er producer. Anbefales
Jeg så ferdig den 7 sesongen av "The Shield" i går.
Den serien er virkelig til å anbefale om du liker spenning.
Ellers har jeg nå starta å se på "The Wire" som ikke har skuffa meg så langt.
The Wire og Oz er herlig. HBO leverer!
White Collar må være midt i blinken for deg! Serien er ikke så godt kjent, men er en av mine favoritter. Følger en FBI-gjeng som får hjelp av en proff kriminell til etterforskning.
Sist endret av Teddybe4r; 25. januar 2012 kl. 11:01.
Alcatraz!

Helt ny serie, og er dødsbra.
Handler om at de 63 fangene som satt der når det stengte plutselig dukker opp igjen rundt omkring i verden og kjør kriminalitet. Så skal de liksom "fange" dem igjen - om jeg har forstått det riktig.

Sikkert dårlig forklart, men..
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Alcatraz!

Helt ny serie, og er dødsbra.
Handler om at de 63 fangene som satt der når det stengte plutselig dukker opp igjen rundt omkring i verden og kjør kriminalitet. Så skal de liksom "fange" dem igjen - om jeg har forstått det riktig.

Sikkert dårlig forklart, men..
Vis hele sitatet...
Forklart bra nok til at jeg skal prøve ut den serien selv hehe
takker

Edit: Så nu først at den er ny, da venter jeg med den, sliter nok mentalt å vente på Walking Dead
Sist endret av justastonedhuman; 25. januar 2012 kl. 11:31.
Gjør som de 2 andre her, og anbefaler Alcatraz. Fikk litt Fringe feeling av det, til en liten grad.
Glemte forresten å ta med Generation Kill.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Alcatraz minner veldig om Fringe og Lost. Så om man liker disse seriene burde man definitivt se Alcatraz også.

Etter 3 episoder er jeg nå "hooked".
I <3 DMT
Trådstarter
Kan legge til at jeg absolutt ikke liker lost.
http://www.youtube.com/watch?v=n0nm-7jCAp4

Legger til en Promo til det tidligere innlegget mitt jeg. Viktig at du sjekker ut White Collar


Scenen som fikk meg hekta var når FBI-agenten og han kriminelle som samarbeider (Neal) var på sporet av en sak, men hadde ikke ransakningsordre til å gå inn i bygningen de visste det foregikk saker og ting i, så Neil satt opp til langt på natt å leste lovverk rundt det med ransakningsordre. Etterpå får vi se at Neal tar med seg nøklene å kjører til lagerbygningen alene å begynner å knipse bilder rett forran vaktene på utsiden. Da blir han tatt med inn i bygninga å blir sperret inn i et lite skuddsikkert rom hvor sjefen for virksomheten sitter inni, å får mulighet til å låse døra. Nå er FBI-agenten med en stor patrulje på full vei mot bygninga i og med at de har fått beskjed om at Neal's fotlenke er utenfor sin rekkevidde, å da har de lov til å storme inn i bygninga å bruke alt de får øye på underveis i pågripelsen av Neal som bevis i den andre saken de holdt på med.

Dette var slutten på Pilot'en, å har ikke klart å rive meg løs fra serien etter det. Bra skuespillere begge to også.
I tillegg er Neal så jævlig smart innen det han selv var kriminell i før, og gjør serien jævla underholdende.
Sist endret av Teddybe4r; 28. januar 2012 kl. 16:42.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Gjør som de 2 andre her, og anbefaler Alcatraz. Fikk litt Fringe feeling av det, til en liten grad.
Vis hele sitatet...
Jeg vil da gå mot strømmen og fraråde deg å se Alcatraz.

Om du er en person som meg, som bryr seg om detaljer og vil at showet skal være realistisk (Tenker ikke på sci-fi aspektet her) så vil du fort se logiske brister og andre billige løsninger i henhold til storylinen som fører til at jeg får et inntrykk av serien som lite troverdig og manuset virker veldig lite gjennomtenkt.
mentalist, lie to me (awesome!), white collar og leverage burde vere serier som passer ganske bra med de du har nemnt. muligens sherlock og som er sinnsykt bra. ^^ Ser på alcatraz, men liker det ikke spessielt godt enda.
Jeg vil anbefale House MD, The Wire og Oz.
I <3 DMT
Trådstarter
Har sett house, the wire, oz, the mentalist, og white collar virket interresant, men da jeg så traileren fikk jeg mer avsmak på det igjen.

skal gjerne også måles på lik linje som breaking bad...
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
The Walking Dead er helt klart en anbefaling! Meget bra serie.
Er du fan av spenning kan du ikke unngå å se på Sherlock, i mine øyne. Akkurat sett ferdig de to sesongene som har kommet ut, hver enkelt episode har vært fantastisk. En serie om Sherlock Holmes, bare i en modern setting. Veldig gode skuespillere og en meget godt skrevet serie som belønner de som følger ekstra godt med
Jeg driver med Californication nå. Det er en av de beste seriene jeg har sett.
Sopranos og er ett must. Alle som skal ha rett til å kalle seg tv fan burde ha sett den.

Weeds og er jævlig bra!
En lite omtalt, men rett og slett genial serie er Hustle på BBC.

Handler om et svindler-team som gir rike drittsekker det de fortjener hvor de lopper dem for store pengesummer gjennom utspekulert og omfattende svindel. De er nå inne i sin 8. sesong, men dessverre er det bare 6 episoder i hver sesong. Episodene er til gjengjeld 1 time lang og oser av kvalitet, og manuset er intet mindre enn genialt. Mange av episodene har fantastiske twister og man blir tatt på senga over handlingen i mange av episodene. Meget god underholdning, og har også en god dose humor.

Scorer også høyt på IMDB med sine 8,6 poeng i snitt, og er også en av mine soleklare favoritter.

http://www.imdb.com/title/tt0379632/
Sist endret av TigerJack; 28. januar 2012 kl. 20:10.
Nettopp begynt på 24! Sett dem før, men Jack Bauer er så heit og tøff at jeg bare mååå se! Skulle hatt det i HD..
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jeg driver med Californication nå. Det er en av de beste seriene jeg har sett.
Sopranos og er ett must. Alle som skal ha rett til å kalle seg tv fan burde ha sett den.

Weeds og er jævlig bra!
Vis hele sitatet...
Jeg driver også å ser på Californication. Ikke samme type serie ala breaking bad men fortsatt av glimerende kvalitet. Du kommer ikke til å bli skuffet. Weeds har jeg også sett og elsket den.

Eller synes jeg også The Sopranos var helt fantastisk, kanskje min favoritt serie etter The Wire. Kan også anbefale Mad Men.
Kan anbefale svenske Beck og Wallander, ikke helt i samme sjanger, og ikke helt "serie" , men er knall Weeds er priceless, men har man sett det en gang så er det liksom "ut sett"