Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1092
Har i lenger tid kommet over forskjellige nettsider
med .gov ending som har suspekte og rart innhold.

f.eks http://www.whitehouse.gov/robots.txt.
Står ikke noe spessielt der nå, men før inneholdt den f.eks
"operation brainwahsing" etc. De innehold dog ingeting.

Et annet rart eksempel er denne http://www.ready.gov/.
Gjør deg klar for en krisesituasjon?
Pdf filer med små krise kort man kan klippe til å gi til ungene sine.
Hva man burde ha sitt "kit" etc. itilfelle en krisesituasjon.

Kommer ikke på fler nå i farten, men hvorfor legger USA ut slike ting?
Første eksempelet er jo bare direkte skremmendes og andre
eksempel er jo bare noe latterlige greier som er med å skape frykt blant folket. For min del lukter det zombie invasion...
Synes du virkelig det er ille å informere om slikt i et land der det stadig vekk er jordskjelv, oversvømmelse og tornadoer..?

Hvor er forresten det suspekte innholdet?
Sitat av OoM Vis innlegg
f.eks http://www.whitehouse.gov/robots.txt.
Står ikke noe spessielt der nå, men før inneholdt den f.eks
"operation brainwahsing" etc.
Vis hele sitatet...
He he he.

Du får kontakte nyhetsspeilet, som alle vet er den eneste aktøren som ukritisk fremstiller det norsk media ikke tør eller får lov til.
oom
mlm
oom's Avatar
Trådstarter
For gudsskyld ikke forstå meg feil her nå. Jeg prøver ikke å
lage til en konspirasjonsteori eller noe annet tull her nå. Jeg synes bare det er å dra det litt langt.
Ser den at det kan være smart pga. jordskjelv, oversmølle etc.
Men, er det virkelig nødvendig å dra den så langt som å lage til forskjellige kit's etc?

Det med robots.txt fila synes jeg bare er merkelig. Det er jo faktisk laget til med vilje. Så, Operation-facist-brainwashing, illuminati etc. må jo være noe, men hva er det jeg lurer på egentlig.
http://whitehouse.georgewbush.org/robots.txt
var det jeg mente forresten. Den lå på www.whitehouse.gov før, men ser ut til å blitt flyttet.
Herrefred. http://whitehouse.org/robots.txt du tenker på? .org er en satireside. I tillegg er det nok ikke så dumt at folk har utstyr klart i tilfelle uhell - det må selvsagt vurdere situasjonen litt avhengig av hvor du bor, men jeg tror mange New Orleans-innbyggere hadde likt å ha et sett klart.
Er du helt ko-ko?
Det er et .org-domene og det er bare en tulleside.

Forøvrig er de kitene geniale om man kommer opp i en krisesituasjon.
*Gisp*

Dette lukter konspirasjon lang vei. Søker man på "robots.txt disallow" i google får man nevnte side opp. Ser man resultatet under så er det en link som forklarer at:
DISALLOW: lines to disallow it from crawling certain parts of your site.
Vis hele sitatet...
Hvis det å være for åpenbar var målet, så scorer denne siden 10 av 10. Men her kan det heller virke som noen ikke helt har forstått robots.txt, og har trodd at dette kan brukes til å fjerne ord man ikke vil assosieres med siden? Jeg bare konspirerer litt.
Sitat av OoM Vis innlegg
...
Det med robots.txt fila synes jeg bare er merkelig. Det er jo faktisk laget til med vilje. Så, Operation-facist-brainwashing, illuminati etc. må jo være noe, men hva er det jeg lurer på egentlig.
http://whitehouse.georgewbush.org/robots.txt
var det jeg mente forresten. Den lå på www.whitehouse.gov før, men ser ut til å blitt flyttet.
Vis hele sitatet...
whitehouse.org er en kjent tulleside, som parodierer det ekte White House.

Det er lite sannsynlig at whitehouse.gov noensinne har hatt robots.txt filen fra .org. Og hvis de har det, så må det ha vært et godt forsøk på aprilsnarr eller noe slikt.

Når det gjelder ready.gov, så er dette en informasjonskampanje fra Department of Homeland Security. Enig med Goophy. USA er verdens største terrormål, som i tillegg har noen heftige naturkatastrofer - jevnlig. At man ønsker at befolkningen skal være best mulig rustet mot katastrofer, er en god investering i BNP.

Dersom Norge var spesielt utsatt for det tilsvarende, er jeg sikker på at vi ville ha sett lignende informasjonskampanjer fra Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap.

Edit: Man må ikke bruke 10-12 minutter på å svare på et innlegg på nFF. Da har det kommet mange i forkjøpet.
Sist endret av capidog; 7. september 2009 kl. 00:37.
oom
mlm
oom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Er du helt ko-ko?
Vis hele sitatet...
Først og fremst vil jeg ha meg frabedt å bli kalt "ko-ko" og andre ting.

Sitat av Goophy Vis innlegg
Det er et .org-domene og det er bare en tulleside.
Vis hele sitatet...
Nå sjekket ikke jeg ut whitehouse.org sida noe mer en at den hadde "robots.txt" fila jeg var ute etter liggendes.
Det jeg vil frem til var at www.whitehouse.org hadde suspekte emner i robots.txt. Om det var en 1. April spøk fra en IT ansvarlig med for mye dødtid kan jeg ikke si. Men, at det lå noe andre suspekte navn der før, kan jeg nesten banne på.

Sitat av Goophy Vis innlegg
Forøvrig er de kitene geniale om man kommer opp i en krisesituasjon.
Vis hele sitatet...
I mine øyner ligger den sida der å er mer til skremsel en hva den hjelper folk i krisesituasjoner. At den kan være genial for noen av de få som setter seg ned å printer ut alt dette, skriver og fikser det til sier jeg ikke imot.
Sitat av OoM Vis innlegg
Det jeg vil frem til var at www.whitehouse.org hadde suspekte emner i robots.txt. Om det var en 1. April spøk fra en IT ansvarlig med for mye dødtid kan jeg ikke si. Men, at det lå noe andre suspekte navn der før, kan jeg nesten banne på.
Vis hele sitatet...
whitehouse.ORG, georgewbush.ORG osv. er bare tøysesider laget av noen moroklumper for å lure slike som deg. Selvfølgelig ligger det flust av "skremmende" tull der.

At du ser på veiledning til hva en skal gjøre i krisesituasjoner som skremsel må jeg bare si er svært synd.
oom
mlm
oom's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
whitehouse.ORG, georgewbush.ORG osv. er bare tøysesider laget av noen moroklumper for å lure slike som deg. Selvfølgelig ligger det flust av "skremmende" tull der.

At du ser på veiledning til hva en skal gjøre i krisesituasjoner som skremsel må jeg bare si er svært synd.
Vis hele sitatet...
Flott du kommer med anngrep når jeg spørr spørsmål.
Jeg beklager at jeg har forstyrret tiden din med dumme spørsmål som bare
"ko-ko"'er som meg kan komme med.

Forøvrig synes jeg det er rart at sånne som deg kommer med spydige tilbakemeldinger etter trådet som "Høflighet på nFF" hvor alle var enige.
Samtidig må jeg få påpeke at denne typen anngrep på medlemer er noe som går igjen på nFF fortiden. Jeg liker det ikke.

Beklager for en svært offtopic post, men måtte bare lufte litt.
Sitat av OoM Vis innlegg
Flott du kommer med anngrep når jeg spørr spørsmål.
Vis hele sitatet...
Det var ingen spørsmål i din nest siste post og du valgte glatt å overse postene som forklarte at du hadde rotet deg langt vekk fra sider knyttet til de amerikanske myndigheter.

Selv synes jeg det er svært synd altfor mange skal hyle om konspirasjonsteorier og skremselspropaganda med en kildekritikk enhver 5-åring ville ledd av.

Enkelte trenger å høre ting, du bør si takk.
Ko-ko var kanskje en smule barnslig, men jeg syns virkelig ikke dette faller under definisjonen som angrep. Han sier jo bare slik det er. Fort gjort å ta ting veldig personlig

Sitat av Goophy Vis innlegg
Selv synes jeg det er svært synd altfor mange skal hyle om konspirasjonsteorier og skremselspropaganda med en kildekritikk enhver 5-åring ville ledd av.

Enkelte trenger å høre ting, du bør si takk.
Vis hele sitatet...
Skal sies at det går ann å ha en høflig tone uansett hvor dumt man måtte synes andres meninger er.