Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1470
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg går på AAP og har gjort det i nesten 5 år Sal ikke det bare være for 4 år? Jeg har søkt om uføretrygd. Jeg har så vondt i bena at jeg nesten ike kan gå, og selv NAV mener det er vanskelig å finne jobb til meg da jeg ike har noen utdanning i sittende yrker. Så da lurer jeg på hvor lenge an jeg gå på AAP? Hva skjer når AAP avsluttes? Vil jeg da bli innvilget uføretrygd, eller må jeg bare prøve å finne en jobb? Har jeg fått forlenget AAP fordi NAV ikke vet hva de skal gjøre med meg? Jeg er forresten lite fornøyd med veilederen min. Jeg har vært uten aktivitetsplan i snart et halvt år, resultatet er at forsikringsselskapet mitt har sluttet å utbetale ompensasjon, ca. 500 pr mnd. Så er det det orket med å sende inn meldekort hele tiden. Oey. Det var dagens oppgulp. Sola skinner her i Oslo, så ha en god dag videre. Ps. Mangler det "k"-er så sliter jeg med tastaturet mitt.
Det heter seg det at en som hovedregel ikke får AAP i mer enn 4 år, men unntak finnes jo da så klart. Så en kan gå lenger på AAP enn 4 år.
Hva som er saken i ditt tilfelle er det ingen her som kan si egentlig. Det er så individuelt. Det vil være mye bedre å henvende seg hos NAV med disse spørsmålene du har i og med at de faktisk har mulighet til å svare deg, ut i fra hvilken situasjon du befinner deg i.

En liten ting på slutten her. Selv om du ikke har utdanning eller synes det er ork å sende inn meldekort vil ikke si det samme som at du "kvalifiserer" til uføretrygd, men det kan jo være andre ting som kan gjøre at en "kvalifiserer".

Var det ikke i Finland det var for noen år siden tro? En som ble nektet uføretrygd kappet av seg foten og slang den i vedovnen. Han hadde jo håpet uføretrygd men fikk beskjed at han fortsatt kunne arbeide. Det må ha vært litt surt?
Du kan f.eks høre om NAV kan dekke lastebil & YSK for deg, så er du nok tilbake i jobb fort Men da må du faktisk plassere sjåførkortet ditt i en leser i kjøretøyet! Kanskje det er for mye ork for deg?

Slutt med holdningen om at uføretrygd er løsningen, og finn jobber du kan gjøre! Omskolering, tilrettelegging og innsats!
Rart at du ikke har aktivitetsplan. Trodde det var et krav for å få aap som ytelse.
Sitat av reklame Vis innlegg
Rart at du ikke har aktivitetsplan. Trodde det var et krav for å få aap som ytelse.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan virke merkelig når en først tenker over det. Selv ble jeg ganske så overrasket at jeg kunne gå på AAP over lenger tid (år) uten å høre noe fra NAV i det hele tatt. Skjønner ikke at det skal være mulig..
NAV har ikke kontroll..på alt? Hehe, vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg om den biten så en får fylle ut ordvalget selv etter hva som er passende...
Skjønner ikke helt problemet.. du har vondt i beina?.. vel kan fortsatt jobbe.. mange jobber du ikke trenger å bruke beina , når aap går ut må du vel over på sosialen.. å bli trygda pga beina bare høres veldig rart ut