Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3995
Har en rekke fotoalbum på min Iphone 4S (IOS 5.1.1) , men får kun slettet bilder i telefonens eget album - "Kamerarull".
Hvordan går jeg fram for å slette de andre albumene, som tar veldig stor plass på telefonen?
prøv å koble den til itunes og gjør det derfra. Dette er en av grunnene til at jeg hater apple fordi alle deres filstemer på alle deres enheter er skikkelig crap og vanskeligere å bruke enn å koble en android telefon til pcen og ha tilgang til alle filene som om det var en vanlig windows mappa
Trådstarter
Har prøvd via ITunes, men ingen av bildemappene på telefonen kommer opp der.
Det jeg gjør når jeg skal slette bildene mine på Iphone 4 er å gjøre det fra iFile i mappa "var/mobile/Media/DCIM/100APPLE", men dette fungerer bare hvis du har en Jailbreaken iDings. Hvis du er villig til å jailbreake anbefaler jeg deg evasi0n sin.
Sist endret av DenNorskeste; 10. april 2013 kl. 21:25.
Trådstarter
Takk for tips fedderiko.
Inntil videre tviholder jeg på IOS 5.1.1, noe som umuliggjør bruk av evasi0n jailbreak (krever versj. 6).
Dette er for øvrig avanserte greier for en som egentlig er en novise på bruk av slike verktøy, og i utgangspunktet hadde jeg kanskje et flik av håp om at det fantes innstillinger på telefonen som jeg ikke kjente til.
Sitat av BetaCam Vis innlegg
Takk for tips fedderiko.
Inntil videre tviholder jeg på IOS 5.1.1, noe som umuliggjør bruk av evasi0n jailbreak (krever versj. 6).
Dette er for øvrig avanserte greier for en som egentlig er en novise på bruk av slike verktøy, og i utgangspunktet hadde jeg kanskje et flik av håp om at det fantes innstillinger på telefonen som jeg ikke kjente til.
Vis hele sitatet...
5.1.1 kan også jailbreakes...
Får du ikke noe "Edit" knapp på album siden?
Prøv dette:
On your iPhone, click on the Photos icon. Your albums will open.
Click "Done" in the upper righthand corner.
The "Edit" button will now appear in the upper righthand corner.
Click "Edit"
A little red circle with a horizontal white line appears to the left of the albums that you can delete. Click the circle, and then the Delete button to the right of the album.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Hei Burugla!
Har prøvd dette allerede. Klikker på "rediger", men det kommer ingen rød sirkel der man kan huke av for sletting.
Bruker som sagt IOS 5.1.1. Hvilken versjon har du?
Sitat av BetaCam Vis innlegg
Bruker som sagt IOS 5.1.1. Hvilken versjon har du?
Vis hele sitatet...
Sorry, bruker android nå..
Men husker godt at det gikk ann å lage og slette album fra iPhonen.

Er det snakk om album du har laget fra iTunes eller fra iPhonen? Om de er laget fra iTunes(ved å laste over bilder) så tror jeg det er en sperre på å få fjernet det fra telefonen. Har du krysset av for noen bilder i synkroniseringsmenyen i itunes?
Trådstarter
Etter intens googling fant jeg løsninga i form av programmet 4media Ipod to PC.

Lastes ned fra f.eks CNet.com. Programmet kommer med støtte opp til IOS 5.1, men ved installering oppdateres programvaren automatisk til å støtte senere versjoner.

Følgende metode fungerte perfekt:

1: Installer programmet på PCn
2: Plugg Iphone 4/4S til PC via USB
3: Klikk på mappa kalt Photos
4: Merk bildene som skal slettes
5: Klikk på den store X-knappen for å slette.
6. Ferdig. 4 gig bilder er historie. Og alt uten møkkaprogrammet Itunes

Programmet gir for øvrig full kontroll på kontakter, tekstmeldinger etc. Kommer til registrere meg som betalende bruker for fullt utbytte av funksjonene.
Sist endret av BetaCam; 10. april 2013 kl. 22:46.
Sitat av BetaCam Vis innlegg
Takk for tips fedderiko.
Inntil videre tviholder jeg på IOS 5.1.1, noe som umuliggjør bruk av evasi0n jailbreak (krever versj. 6).
Dette er for øvrig avanserte greier for en som egentlig er en novise på bruk av slike verktøy, og i utgangspunktet hadde jeg kanskje et flik av håp om at det fantes innstillinger på telefonen som jeg ikke kjente til.
Vis hele sitatet...
Hvorfo vil du ikke oppdatere til iOS 6.1.3
??
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Hvorfo vil du ikke oppdatere til iOS 6.1.3
??
Vis hele sitatet...
jeg kan ikke svare for han, men for meg var 5.1.1 det mest stabile siden 4.3.3...
Trådstarter
Jepp. Stabilitet er ordet.
Telefonen fungerer fint med 5.1.1, og slik vil jeg at det skal være.
Kolleger (ikke alle) som har oppgradert til versjon 6, og senere oppdateringer, opplever at telefonen er blitt litt "tregere".
Jeg har ikke sett behovet for oppgradering.
Sitat av BetaCam Vis innlegg
Jepp. Stabilitet er ordet.
Telefonen fungerer fint med 5.1.1, og slik vil jeg at det skal være.
Kolleger (ikke alle) som har oppgradert til versjon 6, og senere oppdateringer, opplever at telefonen er blitt litt "tregere".
Jeg har ikke sett behovet for oppgradering.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at min iPhone 4 med iOS 6.1.3 er litt treg på oppstart så synes jeg det går like raskt som i iOS 5.1.1
Sist endret av øyvind95; 11. april 2013 kl. 09:04.