Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 27527
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, det suger ingenting ut. Det er rein svindel, og fungerer overhodet ikkje. Vil du teste? Brenn et lys på et fat. Gugga som blir påstått å komme fra øret dukker på magisk vis opp...

Hugs at trommehinna er *ekstremt* følsom for trykkforskjeller. Om noko begynte å suge ut materiale fra øregangen vil du garantert tru verden faller sammen rundt deg.

Les den engelske wikipediasida for litt meir kritisk blikk enn den norske greier å tilby.
Vis hele sitatet...
funker for min del, ikke bare litt guffe som kom ut første gangen jeg fikk ett slikt lys tredd inn i øret for og få ut ørevoks.

hva som skjer og hvorfor det skjer aner jeg ikke, men det funker.
hadde ca 50%hørsel(pga ørevoks) på høyre øret, og legen anbefalte og prøve ørelys, om det ikke funket skulle vi ta en øreskylling(en lat jævel av en lege som gjør alt for og slippe gjøre noe selv) og det fungerte med hell hos meg. kjører på med ørelys hver 3-4 mnd for og opprettholde hørselen, og det funker som sagt for min del.
har visst en hyperaktiv ørevoks produksjon)
om det ikke funker for 99.99999% av resten av Norge/verden aner jeg ikke, men anbefales av moi
Sist endret av svirrevapp; 22. november 2010 kl. 10:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av svirrevapp Vis innlegg
funker for min del, ikke bare litt guffe som kom ut første gangen jeg fikk ett slikt lys tredd inn i øret for og få ut ørevoks.
Vis hele sitatet...
Det er som sagt voks fra lyset. Trur du meg ikkje kan du jo prøve å brenne ett med tetta ende.
Sitat av svirrevapp Vis innlegg
hva som skjer og hvorfor det skjer aner jeg ikke, men det funker.
hadde ca 50%hørsel(pga ørevoks) på høyre øret, og legen anbefalte og prøve ørelys, om det ikke funket skulle vi ta en øreskylling(en lat jævel av en lege som gjør alt for og slippe gjøre noe selv) og det fungerte med hell hos meg. kjører på med ørelys hver 3-4 mnd for og opprettholde hørselen, og det funker som sagt for min del.
har visst en hyperaktiv ørevoks produksjon)
om det ikke funker for 99.99999% av resten av Norge/verden aner jeg ikke, men anbefales av moi
Vis hele sitatet...
Du skal ikkje undervurdere effekten av placebo. Det ville vere rimelig interessant å dokumentere det med bilder av ørekanalen før og etter behandling, men eg kan ikkje finne så veldig mange som har gjort det.
Sliter litt med dott i øret jeg også nå.

Det JEG gjør:

1. holder for nesen og blåser slik at du merker at det er som en plate som bøyer seg utover i det øret du har dott i.
2. Stikk fingeren din i øret som en propp MENS du har det "plata" bøys i øret (som en kort)
3. Hold den der i 1 min.

4. Du har nå fjernet dotten i ca. 15m - 6 t.

pleier selv og svelge hardt og gape som en idiot rett etterpå. Drønn klikk,ikk. Åpent igjen...
Dra til legen, startet slik med meg, og ble bare vondere og større "dott". Det viste seg å være infeksjon i øret. Du burde unngå q-tips, vann og andre ting i øret. Øredråper kan hjelpe hvis du har øre betennelse.
hadde dette for kun 3 dager siden (hørte så og si ikke en dritt på det øret).

Finnes noe du kan dryppe inn i øret for å "rense". Sov med det en natt. (fåes sikkert på apoteket).
Dette er hvis du har masse drit inni der - Bruk ikke Q-tips da.

Er det trykk (pressure), så utligner du trykket som f.eks nevnt ovenfor.

EVT lege! (som sagt).. You never know..
Sist endret av Jazzy Fizzle; 25. november 2010 kl. 09:54.
Jeg og sliter ofte med det samme. Men jeg gikk til øre-nese-hals lege, hvor han tok et tynt rør inn i øret mitt og "støvsugde" ut alt voksen. Var litt vondt, men har hørt så bra før!