Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 22645
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Det verste er folka som blokkerer ledige plasser. Skjer hele tia. Jævla drittstøvler.
Vis hele sitatet...
Og ikke minst de som står med sekken mot deg når du sitter mot midtgangen og hver gang det kommer en sving får du hele sekken i tryne. Ble såpass forbanna en gang at jeg dytta han til helvete nedover midtgangen.
Sitat av fth Vis innlegg
Og ikke minst de som står med sekken mot deg når du sitter mot midtgangen og hver gang det kommer en sving får du hele sekken i tryne. Ble såpass forbanna en gang at jeg dytta han til helvete nedover midtgangen.
Vis hele sitatet...
Hvem tror du lagde mest kvalm den bussturen? Du, eller mr.sekk?
Jeg føler meg alltid ille når jeg sitter i buss, jeg er så lang at det kun er få plasser i bussen der jeg får plass til beina.

så jeg tvinges til å sitte med beina vendt skrått slik at jeg sperrer for det andre setet... skulle likt å ha et klistremerke på de plassene der jeg kan sitte "for lange personer"
Med min misantropiske innstilling, så vil jeg helst ikke ha andre enn meg selv i mitt nærvær.
Jeg missliker når folk som:

Er for feite eller lukter ille, setter seg ved siden av meg. Resten av folket må gjerne sette seg ved siden av meg, så fremt jeg ikke har med bagen min, som i og for seg fortjener et eget sete, og egner seg dårlig på fanget mitt.
Noe av det jeg personlig synes er verst er (unnskyld uttrykket) negere. De lukter alltid mistenkelig rart.
Sitat av Poison Vis innlegg
Noe av det jeg personlig synes er verst er (unnskyld uttrykket) negere. De lukter alltid mistenkelig rart.
Vis hele sitatet...
Har du sittet med ei 74 år gammel enke som har brukt samme godlukt i 60 år? Lurer på hvor mange parfymeflasker det går i året på de skrøpelige kroppene...
Sitat av Catnip Vis innlegg
Jeg ser ganske ofte at folk velger å stå heller enn å sette seg ved siden av en ukjent (Buss nr 5 i Trondheim), med mindre bussen er vannvittig full. DET synes jeg er vannvittig, og hvis jeg kommer på og ser folk stå selv om det er ledige seter, rister jeg på hodet og dumper elegant ned i et mykt sete mens resten står og klamrer seg til håndtak og stenger. Folk, ass.


Man setter seg naturligvis innerst om man sitter alene, og setter sekk/ veske på fanget når bussen fyller seg opp. Noe annet er uhøflig.
Vis hele sitatet...
Det er mange ganger jeg blir stående i en full buss når en ledig plass dukker opp foran meg. Jeg lar være, ikke fordi jeg er redd for ukjente. Men jeg føler det er mange som trenger den plassen mer enn det jeg gjør. Jeg er ung, og klarer fint og stå i bussen
Sitat av Poison Vis innlegg
Noe av det jeg personlig synes er verst er (unnskyld uttrykket) negere. De lukter alltid mistenkelig rart.
Vis hele sitatet...
slapp av brosjan, det er bare weed ass

det er nok arabere og slikt du mener, de lukter hest
Sist endret av Spirituell; 9. november 2011 kl. 17:42.
Folk er da virkelig ikke beskjedne på bussen?

http://www.youtube.com/watch?v=FZm8BZBDFIE

http://www.youtube.com/watch?v=uRMjfyJeQzk
Sist endret av stagg; 9. november 2011 kl. 17:51.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Poison og Spirituell: Dere er overrasket over at folk fra etniske grupper som stammer fra andre steder enn deres egne har annen type egenkroppslukt? Og når dere ikke har vokst opp med folk med disse typer kroppslukt rundt dere?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Poison og Spirituell: Dere er overrasket over at folk fra etniske grupper som stammer fra andre steder enn deres egne har annen type egenkroppslukt? Og når dere ikke har vokst opp med folk med disse typer kroppslukt rundt dere?
Vis hele sitatet...
Kan du vise til hvor vi sa vi ble overrasket?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Virket som om dere ikke helt visste hvorfor de «lukter rart» (:
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Læreren min sa en gang: "Grunnen til at nordmenn kan telle er fordi vi tar heisen" - Hva gjør du når du står i heisen med en eller flere fremmede personer? Jeg tør vedde på at du teller etasjene eller stirrer på skoene dine/ser på mobilen. Altså unngår all kontakt. Litt artig i grunn, prøv å si hei til en eller anna i heisen en gang, sansyneligvis vil du se at dette har h*n LITE lyst til å gjøre i heisen! Det handler om intimgrenser, får vi folk for nært på blir vi stresset, noen ganger agressive. Det er vell sånn vi er.
Vis hele sitatet...
Pleier og hviske "Aaaaawkwaaaard" i en høy tone hver gang jeg er i heisen med en fremmed som ser ned i gulvet. Komiske resultater ja!
Er litt sånn som liker å sitte ved siden av andre på bussen og si hei og kanskej slå ann en prat.
Som feks i dag hvor jeg venta på bussen så kom det en kar som jeg merket ville snakke med meg, humøret blir bedre av det faktisk.
Liker å si hei når jeg møter folk på gata også, alltid hyggelig og få et lite hei og et smil tilbake.
Mine "regler på buss:

Går selv på skole i en annen kommune, så bussturen er rundt 25 min hver vei. Til skolen er det nesten aldri fullt på bussen, og jeg setter meg some regel en eller annen plass i den opphøyde delen bak i bussen, alltid intill vinduet på (min) høyre side. Sekken setter jeg i setet ved siden av meg, som sakt på grunn av at de er ikke så mange folk på denne bussen om morgenen, samt jeg vil jo ha litt beinplass og sekken min er såpass stor at jeg må dytte den skikkelig godt for å få plass mellom beina mine og sete foran. Er bare av og till mot slutten av turen at bussen begynner å fylles opp, så blir det stappfullt tar jeg så klart sekken ned fra sete og ned på gulvet.

Fra skolen er det alltid flere folk (som skal hjem fra skole, jobb etc) på bussen, og da blir det ofte førstemann til mølla. Ikke særlig mye dytting etter som jeg alltid gå inn bak mens de fleste foretrekker foran, hvor det. Ved å gå inn bak kommer jeg som regel først til de ledige setene, setter meg inntill vinduet som vanlig og hører på musikk. Denne bussen tømmes og jo nærmere vi kommer siste holdeplass.

Er bussen full på vei hjem går jeg alltid bort til noen og spør "Kan jeg sitte her?" hvor de fleste nikker eller sier ja. Spør nesten alltid for å ikke være frekk eller påtrengende. Ser jeg da et dobbeltsete som blir ledig så sitter jeg som regel fortsatt på siden av den andre personen, helt til vedkommende skal av. Hender jeg hopper over til et annet sete hvis personen er illeluktende. Har skjedd et par ganger, spesielt med røykere.

Hopper så av når bussen ankommer sentrum og springer til neste buss som går forbi huset mitt, i stedet for å gå i 20 min. Etter som bussen jeg tar fra skolen nesten alltid er sein rekker jeg min nesten buss på hengende håret, og etter som denne går gjennom den største bydelen i kommunen så er det alltid massevis av folk. Dette betyr at så og si alle dobbeltsetene er tatt, og det er noen enslige plasser spredt rundt om kring. På denne turen står jeg nesten alltid, for jeg skal av 6-7 min etter start uansett. Setter meg ned hvis jeg ser noen jeg kjenner.
Jeg er egentlig helt enig i det du sier. Bortsett fra valg av ord når du skulle beskrive den illeluktende personen.
Jeg pleier å dra denne i heisen:

Stort sukk, deretter: "Ja, må si det går opp og ned her i livet".

Elsker reaksjonene fra folk, de er så forskjellige!
Jeg setter meg ved siden av andre for å være drittsekk, så tenker jeg på hvor mye det ergrer dem og ler inni meg.
Off topic:
Noen som har opplevd at bussjåføren stopper ca. 3-400 meter før siste stopp kl. 0745 om morgen og går inn på et konditori for å kjøpe mat mens en stappfull buss sitter å venter? Er en bussjåfør her som gjør det hver gang han kjører.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Det er vi nordmenn som er sånn.
http://www.facebook.com/topic.php?ui...topic=5172(les)

Selv prøver jeg å snakke med fremmede hvis jeg setter meg ved siden av dem. Kanskje ikke sånn altfor mye så jeg virker rar, og stalker-ish. Men så lenge de føler seg komfortable, så er det null stress. Gamle folk er nesten alltid "in the mood" for å snakke med fremmede Såfremt du ikke er utlending, gamle folk er nesten alltid rasister.
Vis hele sitatet...
Haha sant as, gamle folk er nesten alltid rasister x)
Sist endret av sgt_coke; 10. november 2011 kl. 09:07.
Tar daglig buss frem og tilbake fra skolen, og opplever dette rimelig ofte.

For få uker siden fikk jeg nesten håndleddet knukket siden bussen var så full (holdt meg fast i døren når den ble åpnet), men var nødt til å holde meg for å ikke falle på alle andre rundt meg. Kunne rett og slett ikke bevege meg i noen rettning.

Opplever også flere ganger at jeg må sette meg ved siden av andre, noe jeg ikke er så skeptisk til lenger, faktisk. Pleide være før jeg begynte å ta kollektivtransport daglig, men ble ganske fort vant med det.
Skal ikke lyve - jeg vurderer ut fra utseende hvem jeg skal sette meg med; utlendingen eller den eldre kvinnen?

Tar min egen 2-seter om det er, men nekter aldri noen å sette seg, og har selv aldri blitt nektet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg må si at det verste er folk som sitter ytterst, alene på en to seter. Eller alene på en 4 seter. Dem setter jeg meg gjerne ved siden av, helst litt tett, og litt ekstra lyd på head-settet, kun for å lære dem skikkelig folkeskikk.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg må si at det verste er folk som sitter ytterst, alene på en to seter. Eller alene på en 4 seter. Dem setter jeg meg gjerne ved siden av, helst litt tett, og litt ekstra lyd på head-settet, kun for å lære dem skikkelig folkeskikk.
Vis hele sitatet...
? Den satt gitt
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg må si at det verste er folk som sitter ytterst, alene på en to seter. Eller alene på en 4 seter. Dem setter jeg meg gjerne ved siden av, helst litt tett, og litt ekstra lyd på head-settet, kun for å lære dem skikkelig folkeskikk.
Vis hele sitatet...
Det eneste du lærer dem er for noen idioter enkelte i samfunnet er i dag. Hadde personlig røkket av deg headsettet og returnert det i det jeg/du gikk av. Tro meg, den dagen møter du og.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg må si at det verste er folk som sitter ytterst, alene på en to seter. Eller alene på en 4 seter. Dem setter jeg meg gjerne ved siden av, helst litt tett, og litt ekstra lyd på head-settet, kun for å lære dem skikkelig folkeskikk.
Vis hele sitatet...
Du har ikke vurdert det at grunnen til at folk sitter ytterst på en toseter er fordi busser ikke virker å være særlig konstruert til personer som nærmer seg 190 cm? Jeg kan knapt sitte innerst uten å ødelegge kneet mot vinduet/stolryggen, og setter meg derfor alltid konsekvent ytterst. Videre ber jeg idioter som hører på musikk overdrevent høyt om å kontakte ørelege hvis det virkelig er nødvendig å ha lyden så høyt på for å kunne nyte musikken.
Slik jeg gjorde med den 13-14 år gamle gutten som satt bakerst med høy musikk og nynna/sang attpåtil. Jenta ved siden av ble passe flau jah.
Sist endret av Dibsent; 18. november 2011 kl. 17:49.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Det eneste du lærer dem er for noen idioter enkelte i samfunnet er i dag. Hadde personlig røkket av deg headsettet og returnert det i det jeg/du gikk av. Tro meg, den dagen møter du og.
Vis hele sitatet...

Du er så gærn as!

On-topic:

Da jeg tok buss, pleide jeg som oftest å sette meg der hvor kompiser sitter. Hadde alltid et par kompiser som hadde en to-seter for seg selv, så da satt jeg meg der nå.

Vgs er like ved der jeg bor, så nå går jeg til skolen :3
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Du er så gærn as!
Vis hele sitatet...
Ja. So hardcore
Buss er virkelig det værste jeg kan gjøre... jeg har ikke tatt buss siden skolen en gang i tiden og jeg unngår det for alle penga hehehe. har jeg ikke annet valg enn bussen tar jeg enten bena fatt eller dropper hele greia

Personlig synes jeg det er helt i orden å flytte seg vekk fra et sete om det blir ledig et annet sted. jeg synes ikke det er frekkt om noen setter seg ved siden av meg for så å flytte seg bort når de har muligheten.... i bunn å grunn synes jeg bare det er bra de flytter seg så jeg kan få "min sone" i fred :P jeg hater å sitte på en full buss og få fremmede mennesker så tett inntil meg.... de gangene jeg måtte ta bussen og den var greit full valgte jeg heller å stå enn å sette meg ved sidenav en fremmed person.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Under krigen kunne man risikere streng straff om man valgte å stå i stedet for å sette seg ved siden av okkupasjonsmakten eller folk tilknyttet den daværende regjeringen, Nasjonal Samling etc.
Vis hele sitatet...
Tenk så digg a. Det er ikke en kontrollør i verden som hadde giddi å sjekke deg om du satt ved siden av Heinrich og Vidkun på trikken. Det er mange månedskort spart! Ca. 60 støkker faktisk.
jeg får angst når jeg sitter på bussen nå, spesielt når jeg hører på musikk..... kjenner at jeg ikke klarer å puste, nesten klaustrofobi, bar emed smerter i brystet noen som har vært borti det? røykt litt weed i det siste ja
jeg er sikkert værdens værste buss passasjer :P sitter å hører på musikk innerst ved vinduet og bare stirrer ut i intet så ikke noen skal snakke til meg eller spørre om å sitte ved sidenavmeg... hahaha har til og med blitt med lengere enn jeg skulle fordi personen som satt på utsiden av meg ikke skulle av på samme stopp som meg... hahhahaaha ler av meg selv ass.... men kjenner mange som er akkurat like dan når det kommer til buss.... nei takk lov at jeg har bil og lappen. den prøver jeg ta godt vare på... (selv om jeg kunne slått meg selv i hodet med no hardt de gangene jeg blåser litt i den lappen og risikerer å miste den, for hva sku jeg gjort uten. skjerpet meg betraktelig siste tiden når jeg pluttselig tenkte på buss marerittet en dag.... så fant jeg ut hvor stor verdi den rosa lappen har for meg

vet ikke om det er likt i hele norge, men vet i allefall at i telemark så er busstilbudet elendig.... bussene er proppfulle, dyre og skjelden er det sitteplasser. skolebussene våre var en gang så fulle at vi skjelden fikk komme på bussen og måtte ringe rundt å bli hentet av foreldre osv... skammelig.... skolebussene var i tilegg også veldig gamle og i dårlig fatning. skuffende lite resusjer ble brukt på å få skoleelevene trygt frem og tilbake
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
[b]sitter å hører på musikk innerst ved vinduet og bare stirrer ut i intet så ikke noen skal snakke til meg eller spørre om å sitte ved sidenavmeg...[/B
Vis hele sitatet...
Thats me alright ^
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg må si at det verste er folk som sitter ytterst, alene på en to seter. Eller alene på en 4 seter. Dem setter jeg meg gjerne ved siden av, helst litt tett, og litt ekstra lyd på head-settet, kun for å lære dem skikkelig folkeskikk.
Vis hele sitatet...
Det er ekstra gøy hvis dere er fler!
Dette skjer med meg hver dag, tar 2 bussturer og 2 baneturer minst hver dag, og opplever slikt ofte. Noen ganger så bare setter v oss med den enslige personen, så kan han angre på at han ikke tok seg en dobbeltseter alene.
Det er faktisk trist, og jeg kjenner meg igjen i mange situasjoner, men det er flere faktorer inne i bildet. For det første, så er vi nordmenn bare slik. Det er slik vi har det i Norge, og det er slik vi føles oss komfortable. Det finnes en dokumentar om dette, som jeg bare fikk sett litt på. Jeg var på jobb, hadde pause. Skulle gjerne sett resten, var utrolig interessant.

En Italiener kom til Norge, og siden det sosiale er helt annerledes i Latinamerika, fikk han den ide å lage en dokumentar på hvordan forholdet er her, i forhold til andre steder.

Et eksempel på dette, er i heisen. Har du merket, at folk kan føre en samtale sammen, og med en gang de kommer inn i heisen, så blir det stille? Da de går ut av heisen, fortsetter samtalen igjen!

Eller når man skal sitte et sted, på en benk e.l., så sitter folk for det meste ca. 1 meter ifra hverandre. Kanskje det er saken på bussen og? Man må sitte "ukomfortabelt" nært noen du ikke kjenner?

Vi er en spesiell "art" oss nordmenn



- Serenity
Husker en gang jeg tok bussen fra oslo til asker og var helt alene i bussen, så kom det inn ei dame som snakka russisk i telefonen og satt seg rett ved siden av meg selv om alle andre plasser var ledige. Er bare kulturen.
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Det er faktisk trist, og jeg kjenner meg igjen i mange situasjoner, men det er flere faktorer inne i bildet. For det første, så er vi nordmenn bare slik. Det er slik vi har det i Norge, og det er slik vi føles oss komfortable. Det finnes en dokumentar om dette, som jeg bare fikk sett litt på. Jeg var på jobb, hadde pause. Skulle gjerne sett resten, var utrolig interessant.

En Italiener kom til Norge, og siden det sosiale er helt annerledes i Latinamerika, fikk han den ide å lage en dokumentar på hvordan forholdet er her, i forhold til andre steder.

Et eksempel på dette, er i heisen. Har du merket, at folk kan føre en samtale sammen, og med en gang de kommer inn i heisen, så blir det stille? Da de går ut av heisen, fortsetter samtalen igjen!

Eller når man skal sitte et sted, på en benk e.l., så sitter folk for det meste ca. 1 meter ifra hverandre. Kanskje det er saken på bussen og? Man må sitte "ukomfortabelt" nært noen du ikke kjenner?

Vi er en spesiell "art" oss nordmenn



- Serenity
Vis hele sitatet...
Enig i det du sier, men Italia ligger vel strengt tatt ikke i Latin-Amerika
Nå har jeg kjørt buss en liten stund og merket meg dette. Ungdommer og voksne setter seg som regel litt bak i bussen ved vinduet eller helt bakerst. De eldre setter seg helst helt framme og vil nyte utsikten eller prøve å forstyrre meg med meningsløs småprat om været og fuglene.
Kjører jeg halvfull buss til Ålesund f.eks kan du banne på at når jeg ser i speilet så sitter alle pent på rekke langs vinduet på hver side av bussen.
Det du kan si er at folk har blitt avsosiale av all disse skjermene, Pc, TV osv..
før var folk mer ute og hilste på folk kanskje defor det ikke var så unormalt og hilse på fremmede.

Folk blir nesten litt sånn her!!!!!

http://www.artige.no/bilde/13622
Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Det er faktisk trist, og jeg kjenner meg igjen i mange situasjoner, men det er flere faktorer inne i bildet. For det første, så er vi nordmenn bare slik. Det er slik vi har det i Norge, og det er slik vi føles oss komfortable. Det finnes en dokumentar om dette, som jeg bare fikk sett litt på. Jeg var på jobb, hadde pause. Skulle gjerne sett resten, var utrolig interessant.

En Italiener kom til Norge, og siden det sosiale er helt annerledes i Latinamerika, fikk han den ide å lage en dokumentar på hvordan forholdet er her, i forhold til andre steder.

Et eksempel på dette, er i heisen. Har du merket, at folk kan føre en samtale sammen, og med en gang de kommer inn i heisen, så blir det stille? Da de går ut av heisen, fortsetter samtalen igjen!

Eller når man skal sitte et sted, på en benk e.l., så sitter folk for det meste ca. 1 meter ifra hverandre. Kanskje det er saken på bussen og? Man må sitte "ukomfortabelt" nært noen du ikke kjenner?

Vi er en spesiell "art" oss nordmenn



- Serenity
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg så noe lignende, er ikke sikker på om det var den samme:

3-5 folk fra et uland i Afrika kom til Norge på besøk for å fortelle sin oppfatning av norsk kultur, og de synes at det var rart at folk ikke hilste på hverandre etc.
De sa i sitt hjemland kunne man bare gå og banke på en dør og spørre om veien, men når de gjorde det i Norge truet folk med å ringe politiet på dem.

Kan ha vært at de var i USA, men jeg tror det var Norge.
Det er bare i Norge folk foretrekker aa sitte alene har jeg erfart, i mange andre land er det snarere tvert i mot og folk setter seg gjerne ved siden av deg selv om bussen er helt tom.
Nordmenn har en veldig asosial holdning og gjoer ofte hva som helst for aa ungaa aa moete fremmede.