Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2285
Hei

Jeg har lest en god del om denne utgaven av PS3. Siden jeg har to og tjue spill liggende fra PS2 så er jeg på utkikk etter en rimelig PS3 60GB Norsk versjon.

Noen av dere smartinger som vet hvor en sånn en er å oppdrive i dag?

Hilsen Riverton
Stort sett ebay og qxl, og gjerne i prisområdet 6000-10000,-
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Noe sted å finne den ny, eller ubrukt!
På de to overnevnte stedene er det ofte folk som selger nye \ ubrukte ja.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Okei... Takker for hjelpen.

Om noen her har liggende, så send gjerne en personlig melding.
Personlig valgte jeg å kjøpe en brukt PS2 på siden, PS3+PS2 kostet meg ca 4000,- en PS3 60GB backward compatible koster som sagt 6-10.000kr.
PS3 Slim 120GB: 2.495-3.000kr
Tynn Playstation 2: 800-1100kr (?)

Det er billigere med to forskjellige spillmaskiner enn et overpriset, pianolakkert vaffeljern

Dessuten har du en spillemaskin i bakhånd om en av dem blir ødelagte og må på reparasjon.
Sist endret av Deadlock Radium; 26. desember 2009 kl. 18:16.
Hvorfor er PS3 60 GB så mye dyrere enn en PS3 slim 120 GB?
Sist endret av staM; 26. desember 2009 kl. 18:40.
Fordi den er bakoverkompitabel med PS1 og PS2-spill, samt at den har inngang for Memory Cards, og jeg mener at den har flere USB-porter enn de andre PS3'ene, men skyt meg om jeg tar feil på den siste.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Fire på 60GB og 2 På de andre versjonene (USB Porter)
Sitat av Riverton Vis innlegg
Fire på 60GB og 2 På de andre versjonene (USB Porter)
Vis hele sitatet...
Trenger man flere USB-porter bruker man en USB-HUB uansett (helst externally powered).
Typisk, når 60GB var ute så fikk jeg en av de siste som var på lageret til Elkjøp, det viste seg at den ikke fungerte så isteden måtte jeg vente på at 80GB skulle komme.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Fordi den er bakoverkompitabel med PS1 og PS2-spill, samt at den har inngang for Memory Cards, og jeg mener at den har flere USB-porter enn de andre PS3'ene, men skyt meg om jeg tar feil på den siste.
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent så er alle PS3'er PS1 bakoverkompitabel, ettersom det er snakk om software emulering.
Det er feil at man får så veldig mye for denne 60 gb playstationen. Bare myte.

Det er enkelt å få fatt i en billig og svært pent brukt ps3 60 gb til under 3000 kr, men det er også veldig enkelt å selge den for en pen sum (slik som jeg gjorde).

Jeg vil anbefale deg å gå innom en GAME eller gamestop-butikk og spørre om de har det liggende, for de tar nemlig imot brukte maskiner. Jeg jobber selv på GAME, og vi har en helt fin 60gb inne nå til 2500 kr. (Dog, så får du ikke kjøpt den av meg, for den er min etter neste lønning, hihi)
Jeg kjøpe ps3 60gig versjonen dagen den kom ut i Norge, og om jeg ikke husker feil så betalte jeg vel 7 eller 8tusen for den..
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sånne maskiner koster alltid mye i begynnelsen, så stuper prisene
Sitat av Riverton Vis innlegg
Sånne maskiner koster alltid mye i begynnelsen, så stuper prisene
Vis hele sitatet...
Så sant så sant, er sånn med alt som er elektronisk, tv'er ol.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Vet... Husker da PS 3 kom til Norge.. 6k eller noe sånt, året etter 4500 året etter det 2500.. Sykt...
En venn av meg hadde en ps3 60gb som tok kvelden etter at de sluttet å selge disse. Han sendte den inn til butikken som igjen sendte den til produsenten. Produsenten sa at det ikke var noe som kunne fikses, men i stedet bygde de en ny 60gb til han. Så om du får tak i en defekt 60gb, og kvittering så kunne du jo evt prøvd deg

Dog ville jeg egentlig anbefale å vente på PS4 Den kommer innen 2 år.
Sist endret av Ozzfan; 28. desember 2009 kl. 00:30.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg

Dog ville jeg egentlig anbefale å vente på PS4 Den kommer innen 2 år.
Vis hele sitatet...
Kilder? *titegn*
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Heller to år med en PS2 og en PS3 til 4k enn 2 år uten spillmasking også en PS4 til 8k.