Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3470
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så enkelt forklart, har kommet til noen navn som er ganske kjente. Dessverre kommet i en grov narkotikasak jeg ønsker å anke, og da også gå for annen advokat. Har noen noe innspill på hvilken av disse er flinke, eventuelt hvorfor, og eventuelt egne forslag?

De jeg har hatt kontakt med som kan ta saken min hittil er Ellen Holager Andenæs, John Christian Elden, Øystein Storrvik, Berit Reiss Andersen, Frode Sulland og Sigurd Klomsæt.

Noen med innspill?
Får jeg spørre hva tiltalen er?
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Får jeg spørre hva tiltalen er?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke dommen her foran meg, men det er jo overlevering og oppbevaring av narkotika. Husker at 'overtredelsen er grov på grunn av kvantum, og type stoff' som vil si strafferamme over 6 år.
Hvilken som helst av de du listet bør jo være kapable. Om de har anledning til å ta oppdraget er jo et annet spørsmål. Har du sjekket om de faktisk har kapasitet til deg?
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Hvilken som helst av de du listet bør jo være kapable. Om de har anledning til å ta oppdraget er jo et annet spørsmål. Har du sjekket om de faktisk har kapasitet til deg?
Vis hele sitatet...
Alle de nevnte ville gjerne ta min sak. Er vel Ellen som har svart mest, men pluss og minuspunkter ved alle. J. C. Elden er vel den beste kanskje...?
Selv om en advokat er best, vil det ikke si at han vil jobbe 100% med saken din. Har hatt 3 forskjellige advokater under ulike saker gjennom et flere år, og min erfaring er at du ofte får en fullmektig som jobber for "kjendis" advokaten du velger. Eller at de ikke bruker så mye tid eller er veldig engasjerte med saken din med mindre den er i mediene på forsiden. Kommer selvfølgelig an på sakskomplekset, men jeg ville heller valgt en middels advokat, gjerne ung men med mye erfaring som vil jobbe med saken din selv. De er ofte mer engasjert i saken, og hjelper mye mer. Dette er min erfaring hvertfall!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hittil er de mest interessante som har vist interesse Øystein Storrvik, som kunne ta saken personlig og var svært engasjert, samt Ellen Andenæs/Vegard Aaløkken. Sistnevnte så vil begge ta saken, og den av de to som er ledig møte i retten eventuelt. Noen som har innspill på disse to(tre)?
Knut Ditlev-Simonsen er en ganske habil forsvarsadvokat. Han har tidligere jobbet i Advokatfirmaet Staff, men har i senere tid startet for seg selv sammen med Advokat Ketil Magnus Berg. Jeg har brukt Knut siden 2010 og har bare gode ting å si om han!

Av erfaring så vet jeg at å velge å bruke en "kjendis-advokat" på småsaker uten særlig mediadekning, pr eller prestisje - på statens regning, ikke har noen verdens ting for seg!