Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 638
Finnes det et program som kan styre vifta på grafikk kortet mitt automatisk?

La oss si at temperaturen kommer opp på 80c, så vil jeg at vifta automatisk skal begynne å kjøle ned kortet. Så går kanskje temperaturen ned til 50 og vifta stiller seg deretter.

Finnes det et slikt program?
Er det bare å trykke på auto i MSI under fan speed da?
Har du Nvidia eller AMD? Begge har vel sine respektive programmer hvor du kan sette target temperatur, altså maks temperatur du er komfortabel kortet ditt skal være.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Har du Nvidia eller AMD? Begge har vel sine respektive programmer hvor du kan sette target temperatur, altså maks temperatur du er komfortabel kortet ditt skal være.
Vis hele sitatet...
AMD. Joda, har Catalyst Control Center også, men har ikke funnet noe som tilsvarer at vifta automatisk styrer seg etter temperaturen. Det må jeg gjøre manuelt.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av rbk321 Vis innlegg
AMD. Joda, har Catalyst Control Center også, men har ikke funnet noe som tilsvarer at vifta automatisk styrer seg etter temperaturen. Det må jeg gjøre manuelt.
Vis hele sitatet...
Ikke med nyeste driver, for der har du noe tilsvarende.

Men da kan ikke du overklokke i rene MHZ men % i stedet
Sist endret av Alphanio; 8. januar 2014 kl. 22:10.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Er det bare å trykke på auto i MSI under fan speed da?
Vis hele sitatet...
Om du trykker på "Auto" så den ikke lyser grønt lenger kan du kontrollere viftehastigheten manuelt.
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Er det bare å trykke på auto i MSI under fan speed da?
Vis hele sitatet...
Du huker bort "auto", går på settings og tilpasser den graf-greia etter hvor høy viftehastighet du vil ha i forhold til hvor høy temperaturen er.
Sist endret av Undertow; 9. januar 2014 kl. 01:31.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kan anbefale EVGA precision x. Har hatt bedre resultater med det framfor afterburner på alle punkter. Litt hipp som siden du skal kun styre viftene, men om du får lyst til å klokke også, så er precision x veien å gå. :-)