Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375083
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Lurer på hva denne karen kunne ha blitt hvis han brukte vettet sitt på noe annet..
Vis hele sitatet...
Statsminister,eller noe slikt.
Han virker farlig intelligent utifra det jeg leser.
Sist endret av ZELDUR; 23. juli 2011 kl. 21:45.
Sitat av Emancipation Vis innlegg
NOEN med rask PC: Gjør søk på spesifikke ord i boken for å finne ut mer om potensielt flere bomber.
Vis hele sitatet...
Kripos etc. er nok mer informert enn nFF. slapp av.
Sist endret av Anonym57965; 23. juli 2011 kl. 21:48.
TV2 nevnte nettopp manuskriptet.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 23. juli 2011 kl. 21:45.
der nevnte tv2 boka
Sist endret av coppspirit; 23. juli 2011 kl. 21:47. Grunn: var for sein
Sitat av drittunge Vis innlegg
Har ikke sett noe om el-tenner i boken, så det ser ut som han utrolig nok har brukt vanlig lunte. Det fjerner hvertfall muligheten for flere bomber.
Vis hele sitatet...
Han skriver om lunter ja. Vi får håpe dette er eneste metoden han har brukt.

Treaded a fuse inside a surgical tube and tested it. There were 75 cm of fuse so it should burn for 75 seconds. Due to the lack of oxygen in the tube it burnt in less than 2 sec!! Damn, I'm glad I checked this beforehand... No surgical tube then...
Vis hele sitatet...
Side: 1470
Sitat av Emancipation Vis innlegg
NOEN med rask PC: Gjør søk på spesifikke ord i boken for å finne ut mer om potensielt flere bomber.
Vis hele sitatet...
ctrl + f titegn
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
TV2 nevnte nettopp manuskriptet.
Vis hele sitatet...
Hva sa de?
Sitat av alexanderb Vis innlegg
Kripos etc. er nok mer informer enn nFF. slapp av.
Vis hele sitatet...
Mtp at dette nok er sant, og at han beskriver stedlige besøk av mulig sivile politi tidligere, lurer jeg litt på om statsministeren var i sikkerhet før bomben smalt...
De nevnte den nettopp så vidt, samt videoen på youtube. Det kommer nok mer etter at de har gått igjennom den.
Han ble ferdig med boka i 2009. Etter det startet han arbeidet med terrorplanleggingen.


Autumn – 2009 - Phase shift

I’m in a phase shift with my project. The compendium is complete and I currently preparing for the next phase. I’m creating two different and “professional looking” prospectuses for “business ventures”. A mining company and a small farm operation. The reasoning for this decision is to create a credible cover in case I am arrested in regards to the purchase and smuggling of explosives or components to explosives - fertiliser. In this regard I created a new company called Geofarm, which might act as a credible cover for such activities. I spent about 2 weeks cannibalizing an existing Mining prospectus. In addition to the prospectus I have created I will create two websites and business cards. I also intend to contact suppliers of equipment related to these industries so that they may act as future witnesses, collaborating my story, should I ever need it. If I do get arrested in this “acquirement phase” I figure that they will have a hard time proving that my intention is to contribute and fight in the ongoing European civil war. Sure, they will attempt to charge me with terror but they will not have enough evidence to incarcerate me (due to my covers). Also considering the fact that I have never done anything illegal in the past. If I do get caught I will, however, be placed on every imaginable watch list for the rest of my life and will thus be unable to partake in any advance operation. In this case I will have to cancel the primary operation and instead go with my secondary operation of lesser significance. Such is the life of a resistance fighter.
Vis hele sitatet...
Extract the necessary equipment from your caches or get new equipment (vehicle included) from the criminal networks in any major European city. Plan secondary targets and simulate the operation mentally again and again. You should attempt to take out not only one but up to three high value targets if possible. Surrender should not be an option and you should be mentally prepared to fight to the death. Even though your ”secondary” plan will not yield the same results it will still do extensive damage if successful.
Vis hele sitatet...
Jeg tror personlig at det er flere bomber på bakgrunn av det jeg leser og på bakgrunn av det faktum at mye av gjødselen (nok til 2 bomber) er borte.
Forundrer meg ikke hvis fengselsvaktene finner cellen hans tom en dag.
Sist endret av Donkeybrain; 23. juli 2011 kl. 21:53.
Planning a train trip to the capital tomorrow. I have to get up at around 06.00 tomorrow. Will do some errands while I'm there including picking up a van from AVIS car rental company (carrying cap 1340kg).

Damn, I was hoping the last 4 batches of RC fuel would be finished before the trip tomorrow.

Total weight of ANALFO, 18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC) = 1160kg. The max carrying capacity of Volkswagen Crafter is 1340kg but it's safer to leave a certain safety margin, just in case.
Vis hele sitatet...
900kg ANALFO og 50kg ANALNM er altså det han lastet inn i bilen.
Han skriver om gift også.

Reviewing appropriate toxins


Poison Availability LD50 for a 75 kg person

Tetrodotoxin (globefish toxin) Hard 0,75 mg
Hydrogen cyanide Hard 30 mg (1 drop)
Sodium cyanide Hard 40 mg (1 drop)
Potassium Cyanide Hard 60 mg (1-2 drops)
Ricin Moderate 60 mg (1-2 drops)
Nicotine 100% pure Easy 60-80 mg (2 drops)
Saxitoxin (shellfish poison) N/A 60 mg (1-2 drops)
Diarsenic Pentoxide N/A 600 mg (not enough room)
Carbofuran (a pesticide) N/A 750 mg (not enough room)
Heroin (50-75% pure) Easy 1 g (not enough room)
LSD Easy 1,2 g (not enough room)
Phosphamidon (an insecticide) N/A 1,8 g (not enough room)
Arsenic Moderate 57 g (not enough room)
Potassium Chloride Moderate 190 g (not enough room)

Note: Unfortunately, cyanide is extremely difficult to come by due to its popularity among suicidal individuals.



Other Poisons LD50 for rats

Cobalt chloride rat, oral 80 mg/kg
Cadmium oxide 72 mg/kg
Strychnine 16 mg/kg
Arsenic trioxide 14 mg/kg
Metallic Arsenic 13 mg/kg
Sodium cyanide 6,4 mg/kg
White phosphorus 3,03 mg/kg
Mercury(II) chloride 1 mg/kg
Beryllium oxide 0,5 mg/kg
Aflatoxin B1 (from Aspergillus flavus) 0,48 mg/kg
Venom of the Inland taipan (Australian snake) 0,25 mg/kg
Dioxin (TCDD) 0,20 mg/kg

Note: rats usually have a higher resistance to toxins so smaller amounts per kg are required to kill a human.
Husker alle denne artikkelen i Dagbladet, nøyaktig en uke før angrepet?

Den bokaktuelle historikeren Nils Rune Langeland (47) spår at Nord-Europa blir fremtidens slagmark.
Vis hele sitatet...
Ridder av 1. klasse
Sitat av CT705 Vis innlegg
Jeg tror personlig at det er flere bomber på bakgrunn av det jeg leser og på bakgrunn av det faktum at mye av gjødselen (nok til 2 bomber) er borte.
Vis hele sitatet...
Kan det tenkes han med vilje, har latt være å skrive noe mer om de andre bombene? Og at disse kan være tidsinnstillt på en eller annen måte? Slik at vi ikke skal leite etter de, før det e smelt av...
Sitat av Ozma Vis innlegg
900kg ANALFO og 50kg ANALNM er altså det han lastet inn i bilen.
Vis hele sitatet...
Trist at så smarte og utspekulerte mennesker bruker tiden sin på å lage faenskap.
Sitat av Ozma Vis innlegg
900kg ANALFO og 50kg ANALNM er altså det han lastet inn i bilen.
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Det er bare en bombe?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Helt off topic:

Er dette den mest besøkte tråden på freak noen sinne? 263.000+
Vis hele sitatet...
off topic igjen, er det kommet info om flere samarbeidspartnere hos ham?
enkeltmannsforetak..
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Etter å ha skummet boka virker det 100% som han var alene gjennom dette. Mener å ha lest noe om "investorer", men det kan være så mangt...
while I'm there including picking up a van from AVIS car rental company (carrying cap 1340kg).
Vis hele sitatet...
Bilen på Utøya kom fra Bislet bilutleie dog... usikker på merket ennå.
Er det bare jeg som synes at han er skremmende intelligent? Alt er planlagt så detaljert. Les rundt side 950-980, det er helt sinnsykt. Jeg tror ikke en med såpass detaljert planlegging vil gi seg så enkelt. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har en dårlig følelse.
Sitat av coppspirit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
er det et av våpnene han brukte ?
Hva i alle dager mener han med dette?


Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. Test dirt for gram of gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. Start capitalization of project as soon as I have results. Time is running out, liquidity squeese inc. Call/email all my investor contacts with updated online prospectus/pdf.

This is going to be an all-or-nothing scenario. If I fail to generate acceptable precious metals yields, in combination with swift initiation of the capitalization for securing the areas I will be heavily indebted. I must complete capitalization of the mineral extraction project within August at latest! When I have the required seed capital I will have enough funds to employ the services of professional blasting engineers.
Vis hele sitatet...
Han er meget intelligent ja. Skriver veldig godt og tydelig, både på norsk og engelsk såvidt jeg ser, oversiktlig, metodisk og fokusert.
Vedrørende lunte, tidsforsinkelse osv...

Detonator (EASILY OBTAINABLE): there is no reason to make this more complicated than it has to be... by using mobile phone detonators etc. As DDNP is easily detonated by fuse; just order a few meters of regular visco fuse in December during the fireworks season. There are thousands of pyrotechnique enthusiasts doing this all over Europe and most of the shipments get through with little consequence if detected. Just order from a couple of suppliers so that you will get at least one of the shipments. You can also create your own fuses, in which case; just visit online pyrotechnique forums (every country has at least one) for instructions. When creating the detonator skeleton cylinder you can also add a couple of grams of gunpowder (the flaked gunpowder used in shotgun shells are good) layered above the DDNP in the detonator. For most fuses; 1 cm equals 1 second, so if you want 2 minutes delay just use 120 cm of fuse. Visco fuses are excellent for this purpose but there are even better ones at some sites.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
er det et av våpnene han brukte ?
Vis hele sitatet...
Virker sånn, skal være en mini-ruger.

http://www.unforgivingminute.com/blog/wp-content/uploads/2008/02/366l.jpg
Hva står det på badgen på armen han?
Er det en grunn til at pyroforumet er stengt? Er det av respekt for pårørende og ofrene eller var han her?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hva står det på badgen på armen han?
Vis hele sitatet...
Marxist Hunter, det inne i sirkelen klarer jeg ikke se.

Edit: ser ut som''Multicultural traitor hunting permit'' inne i sirkelen
Sist endret av ZELDUR; 23. juli 2011 kl. 22:05.
Han har prøvd å kjøpe AK-47, håndgranter, 1 glock og ammo i Praha, men klarte det ikke. Istedenfor søkte han våpen pga jakt i Norge. Tror han har hatt en hagle i 7 år fra før.

I tillegg kjøpte han lyddemper, samt gjorde den helautomatisk. Han kjøpte 30 magasiner til rifla.
Sist endret av esl; 23. juli 2011 kl. 22:07.
Ridder av 1. klasse
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
off topic igjen, er det kommet info om flere samarbeidspartnere hos ham?
enkeltmannsforetak..
Vis hele sitatet...
I går natt ble det publisert en facebook-profil til en fyr her på forumet... tror det ligger i en post mellom 80 og 90... Men i alle fall han sto som kompanjong eller noe sånt, til det firmaet til Anders B.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hva står det på badgen på armen han?
Vis hele sitatet...
inni ringen står det Multicultural traitor hunter permit
Sist endret av toxicity; 23. juli 2011 kl. 22:05.
Sitat av CT705 Vis innlegg
Er det bare jeg som synes at han er skremmende intelligent? Alt er planlagt så detaljert. Les rundt side 950-980, det er helt sinnsykt. Jeg tror ikke en med såpass detaljert planlegging vil gi seg så enkelt. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har en dårlig følelse.
Vis hele sitatet...
Han er meget intelligent ja. Skriver veldig godt og tydelig, både på norsk og engelsk såvidt jeg ser, oversiktlig, metodisk og fokusert. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han overga seg, virker som korstoget hans ikke skulle ende i en celle.
Hva slags bodysuit har han på seg på bildet med gevær? Våtdrakt eller noe?
Ser at han er en psykotisk, kunnskapsløs tulling. Han benekter vitenskapelige fakta:

"Climategate incident – exposing the eco-Marxist scam"

At han benekter vitenskapelige fakta er hans akilleshæl. Enhver som benekter virkeligheten vil før eller senere få seg en rett på trynet.
You can also create your own fuses, in which case; just visit online pyrotechnique forums (every country has at least one) for instructions.

vil det si det er derfor pyroforumet er stengt? kan virke som om han har hvert innom der hvertfall...
Ser han nevnet PCCTS (Knights Templars), så ga det ett søk.. I følge manifestet vil fase 2 og 3 iverksettes mellom 2030 og 2070.

www.pccts.com

Edit: http://www.pccts.com/usa_plan_chaos_11_218_49/
Sist endret av LarVael; 23. juli 2011 kl. 22:10.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Hva slags bodysuit har han på seg på bildet med gevær? Våtdrakt eller noe?
Vis hele sitatet...
http://www.skins.net/skins-for-men/s...ll-sports.aspx
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ser at han er en psykotisk, kunnskapsløs tulling. Han benekter vitenskapelige fakta:

"Climategate incident – exposing the eco-Marxist scam"

At han benekter vitenskapelige fakta er hans akilleshæl. Enhver som benekter virkeligheten vil før eller senere få seg en rett på trynet.
Vis hele sitatet...
Joda, for oss som står utenfor hodet hans er det lett å se at hans inntrykk og oppfatning av f.eks. marxisme og hvem som er marxister ikke henger på greip. Han er ingen kunnskapsløs tulling av den grunn.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Altså, det er vell nå politiet og kripos har igjen for og ha ett freak forum oppe?

Jeg er ganske så sikker på at de bruker det som vi finner ut av her, og har jeg ikke missforstått i hytt og gevær så var det ett freak medlem som fant og lastet opp boken?

Godt jobbet freaks!
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ser at han er en psykotisk, kunnskapsløs tulling. Han benekter vitenskapelige fakta:

"Climategate incident – exposing the eco-Marxist scam"

At han benekter vitenskapelige fakta er hans akilleshæl. Enhver som benekter virkeligheten vil før eller senere få seg en rett på trynet.
Vis hele sitatet...
Denne mannen virker som alt annet enn kunnskapsløs.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Noe sier meg at politiet så og si må ha hatt tak i denne boken nesten før eller hvertfall like etter at bomben smalt i og med at de var ute og snakket om to bomber til? De kan vel ikke bare ha plukket det rett ut av luften?
Boken dukket vel opp på Something Awful forums først.
Bildet er nok PS.
Sitat av LarVael Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Angrep i Georgia i 2011 kansellert?

Sitat av Jotun Vis innlegg
Joda, for oss som står utenfor hodet hans er det lett å se at hans inntrykk og oppfatning av f.eks. marxisme og hvem som er marxister ikke henger på greip. Han er ingen kunnskapsløs tulling av den grunn.
Vis hele sitatet...
Han benekter jo vitenskapelige fakta.
"Use Tor network (while following all Tor guidelines) or use an equivalent service which will mask your PC/IP identity when browsing the net. Alternatively, you can use an anonymous PC from a LAN network provided by Mc Donald’s or any available commercial services as long as they do not require you do ID yourself."
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Oklahomabomba var hovedsaklig ANNM. Både ANNM og ANFO er "kunstgjødselbomber", basert på ammoniumnitrat, dog med veldig forskjellige egenskaper.
Vis hele sitatet...
Om jeg husker rett, var oklahomabomba 1,2 tonn med ANNM og 1,4 tonn ANFO. Jeg har også sett en skisse han hadde av plasseringene av tønnene med sprengstoff, men det er leeeenge siden

Sitat av BomberMan Vis innlegg
Det kan da ikke være mulig å sette av 600 kg anfo med 500 gram pikrinsyre (!), selv om sprengstoffet var sensitivisert både med aluminium og mikroglassballonger?
Vis hele sitatet...
Står i en post her at han brukt 50 kilo ANNMAL for å booste 900 kg ANFOAL(med mikroballonger). Det har mest sannsynlig vært litt low order, med tanke på at han ikke renset KAS'en først, men ikke nødvendigvis så altfor mye, da Al og mikroglassballonger fungerer bra.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Noe sier meg at politiet så og si må ha hatt tak i denne boken nesten før eller hvertfall like etter at bomben smalt i og med at de var ute og snakket om to bomber til? De kan vel ikke bare ha plukket det rett ut av luften?
Vis hele sitatet...
Gjentar meg selv ifra laaangt inn i smatalen, og at de ble gjort ett bombesøk på regjeringsbygger natt til Tirsdag.
Ligger ute på Dagbladet nå......
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.