Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3590
Hei,

Er det noen som vet hvordan WPA2 passordene til GET ser ut?

* Hvor mange tegn
* Små og store bokstaver
* Tall
* Tegn

osv.
Hva mener du? Get leverer ikke trådløst internett, men du får kjøpt en D-Link Dir 655 ( ??? ) med for rundt 500kr elns.
Trådstarter
6 0
Det er jeg fullstendig klar over, det er derfor jeg spurte etter WPA2 passordet. Såvidt jeg vet leverer GET kun en type D-link router og i manualen fra GET står det at passordet (WPA2) står på en lapp under denne D-link routeren.

Jeg lurer på hvordan disse passordene ser ut da jeg anntar det er enklere å generere RT for GET*****PRIVAT SSIDer med en gitt ordlist i "korrekt GET syntaks".
Ah.. Da forstår jeg hva du mener. Kjenner du noen som jobber i Get, så vil jeg tro det er lettest og spør dem, eller få dem til å spør produkt spesialisten på IP.

Beklager. Jeg kan ikke hjelpe til med dette. :-/
Her i blokken er det en del nett som blandt annet heter:

GET50885PRIVAT
GET51347PRIVAT
GET51262PRIVAT
Det som må finnes ut om dem nr er generet av firmware, eller om det er config som er lasta ned fra get.
kortforklart hvordan ssid/key blir generert, eller om det er helt random.
Trådstarter
6 0
Såvidt jeg vet er de 5 sifferne i GETs SSID random tall. Passordene er trolig random i en eller annen syntaks fra D-Link siden passordene står på en lapp under routeren. De blir nok levert med ferdig oppsett fra D-Link i config uten at dette har noe med firmware å gjøre. Dette er selvsagt bare tipping men er ganske standard avtale..

Eksempler på default GET WPA2 passord er hva jeg trenger. Fra manualene til GET ser det ut som 10 tegn, men dette er fortsatt også usikkert.

Ingen som har GET med D-Link router her da tro?
hvis det er 10 tegn ? er det bare 10 tall, eller hex? eller store/små bokstaver osv...
hvis bare tall kan du jo sjekke ut : http://freak.no/forum/showthread.php?t=143236
Kan du ikke ringe til Get si at den lappen under routern er blitt slitt bort og du lurer på hva det passordet er? Vis du har noe nett i nærheten...
Get vil trolig henvende deg til D-Link.
Jeg kan ikke tro at Get har egen config for og danne passord på D-Link, da de ikke supporterer trådløse routere (selv om de har solgt den til kunden).
Trådstarter
6 0
Sitat av ranvik Vis innlegg
hvis det er 10 tegn ? er det bare 10 tall, eller hex? eller store/små bokstaver osv...
hvis bare tall kan du jo sjekke ut : http://freak.no/forum/showthread.php?t=143236
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp dette jeg spør om noen vet i denne tråden
Se den første posten :

Hei,

Er det noen som vet hvordan WPA2 passordene til GET ser ut?

* Hvor mange tegn
* Små og store bokstaver
* Tall
* Tegn

osv.

Jeg tror ikke GET sitter og skriver lapper som de klistrer på routerene nei ..
Jeg tror de får dem pre-konfigurert fra D-Link med passord i syntaks definert av GET etter forslag fra D-Link.

GET supporterer D-Link routere levert av GET men ikke annet 3. parts utstyr. De har da selvsagt en oversikt over passordene til kundene.
Get supporterer oppkobling av routeren, men ikke mer enn dette. Jeg har ikke svaret på om de har en oversikt over passordene til kundene, men det tviler jeg _sterkt_ på. Jeg vil tro som du sier at Get får routerne pre-konfa fra D-Link hvor passordet står klistret til routern, men ikke mer enn dette.

Resetter kunden routern, så blir de henvendt til D-Link.
Noen som har funnet ut noe mer her?