Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3236
Joda, litt merkelig spørsmål.. men jeg finner det ingen steder.
Jeg trenger altså en lang aluminiumsstang som vist på bildet:

http://jacobwaage.dk/jib/22.jpg

Noen ide på hvor jeg kan skaff dette ?
Jern og metall forhandlere? finnes som regel i industriparker. Noe som det der må kanskje bestilles. Det kan forhandlere av jern og metall. Eller du kan kontakte firmaer som driver med salg og montasje av fasader, trapper og rekkverk i metall. Slike kan garantert bestille det du ønsker.
er jo bare å ringe noen som selger metall det da.... mange butikker som selger rør og metallplater, de har det garantert vis ikke så skaffer de det
Ring til Astrup/Tools(privatkunde) si du skal ha et Alu rør på 80-100 utvendig og 40-50 innvendig. (alle mål i mm). Disse kommer i lengder på 6 meter å du slipper å betale for kapping.

Ps: ALU er dyrt, men det eneste fornuftige i dette tilfelle
Hvorfor ikke bruke et pvc rør?
Ved nærmere ettertanke så tror jeg kanskje det er like greit å bruke en Bosh Alu profil. Send meg pm etter at du har googlet og funnet ut hva en Bosh Alu profil er. Selger dyrt!
Du kan alltids bruke et mannesmann rør.. 28 eller 35mm..
OracIe's Avatar
Trådstarter
Joa, pvc er sikkert veldig mye billigere.. men jeg må ha plass til dette i bilen og derfor må jeg kappe dem opp i 3 "steg" som jeg kan sette sammen til ett stort rør. Og man får vel ikke de pvc røra inni hverandre som en skjøt.. Med alu kan man alltids panke sammen tuppen en 10 cm innover på stanga, så man bare skjøter dem på.
Sitat av OracIe Vis innlegg
Joa, pvc er sikkert veldig mye billigere.. men jeg må ha plass til dette i bilen og derfor må jeg kappe dem opp i 3 "steg" som jeg kan sette sammen til ett stort rør. Og man får vel ikke de pvc røra inni hverandre som en skjøt.. Med alu kan man alltids panke sammen tuppen en 10 cm innover på stanga, så man bare skjøter dem på.
Vis hele sitatet...
Skjøte muffe? Altså, skjøt sammen PVC røret
Jeg ser på stanga di på bildet, den er ikke stor. Om du skal ha en pvc erstatning av den som IKKE bøyer seg så må du godt over 35mm og 50mm.. da snakker vi 75 og 110, men helt rette er de dog ikke, og små er det iallefall ikke.

Mannesmannrør har også en tendens til å bøye seg, til og med i størrelser over 35mm, og er ikke så altfor lette.

Den beste løsningen vil nok være rimelig lik den du har på bildet, det er jo ikke uten grunn at den er laget slik og med den type stoff.

Du kan forresten lett skjøte pvc med muffer osv, men noe mindre bøyelige blir de ikke, med tanke på hvor langt det røret ditt skal være.
Sist endret av tafsern; 13. januar 2009 kl. 17:07.
Ring til et stilas firma, de har sikkert noen rør som de kan selge deg