Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2972
Anonym bruker
"Takknemlig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bestilt hotell til helga, i Oslo. Er et populært ett, uten og røpe. Men det er uten hotellfrokost. Men kjenner det hadde vært digg med frokosten neste dag det er jo rett ned i gangen der.

Sjekker de for sånt? Eller er det lett og stjele til seg og spise der?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det varierer. Enkelte har ingen kontroll, andre har navneliste dei krysser av på.

Du kan kjøpe frokosten der og da, typisk for en drøy hundrings.
Anonym bruker
"Takknemlig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det varierer. Enkelte har ingen kontroll, andre har navneliste dei krysser av på.

Du kan kjøpe frokosten der og da, typisk for en drøy hundrings.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med navneliste? Står det folk ved frokostbufeen og fører opp navn?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med navneliste? Står det folk ved frokostbufeen og fører opp navn?
Vis hele sitatet...
Ja. Enkelte hotell har folk som spør om romnummer og navn. Andre har ingen kontroll.
Sist endret av vidarlo; 22. september 2022 kl. 20:20.
Og særlig de store populære i Oslo har kontroll. SAS og the Hub vet jeg har det.
Frokosten på the Hub anbefales over alle, den er til å bli svimmel av for oss som sliter med beslutningsvegring,
Mens andre igjen følger såpass med at dem vet om du skal ha frokost eller ikke. Har sett dem høflig si ifra til gjester at det koster penger, dem hadde aldri trodd noen prøvde å stjele til seg en frokost.

I verste fall får du en beskjed om hvor mye frokosten koster, også betaler du.
Har bodd på mange forskjellige hotell i Norges land, har aldri opplevd noen form for kontroll ved inngangen til frokostsalen. Skal sies at jeg har heller aldri bodd på hotell uten å ha frokosten inkludert, så om de ansatte husker såppas godt at de stopper folk som eventuelt ikke har frokosten inkludert, det vet jeg ikke.
Det er rimelig vanlig at dem kommer bort til bordet mitt og spør om romnummeret mitt. Spesielt hvis frokost koster ekstra.

Moralpreken: Ønsker du frokost hver dag, så bestill/betal for det. Moralpreken slutt. :-D
Anonym bruker
"Takknemlig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Og særlig de store populære i Oslo har kontroll. SAS og the Hub vet jeg har det.
Frokosten på the Hub anbefales over alle, den er til å bli svimmel av for oss som sliter med beslutningsvegring,
Vis hele sitatet...
Hvordan kontroll har de der?
Anonym bruker
"Takknemlig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er rimelig vanlig at dem kommer bort til bordet mitt og spør om romnummeret mitt. Spesielt hvis frokost koster ekstra.

Moralpreken: Ønsker du frokost hver dag, så bestill/betal for det. Moralpreken slutt. :-D
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri opplevd eller hørt.

Kommer det virkelig folk til alle og enhver som sitter og spiser og spør om romnr?
I Oslo, sikkert også i Bergen og Trondheim, så er det en "greie" at folk spiser hotell frokost av og til i helgen.
Det at det ikke bare er hotellets gjester som spiser kan kanskje være med på å øke kontrollen.

Det er jo ikke akkurat cornflakes og knekkebrød heller, noen steder legger de jo mye dette og har egne kokker
som bare driver med frokost
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan kontroll har de der?
Vis hele sitatet...
De står ved inngangen til frokosten og sjekker alle med navn mot romnummer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har jeg aldri opplevd eller hørt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor spør du om dette hvis du bare skal avfeie alle som ikke gir deg bekreftelse? Hvis du aldri har opplevd kontroll på hotellfrokost før så kjør på da?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pleier å være noen som står med navneliste ved inngangen til frokosthallen, så må du oppgi navn og romnummer for å få komme inn. Kan sikkert prøve å gamble med et random romnummer og håpe de har betalt for frokost og ikke allerede meldt ankomst til frokosten, men sannsynligvis blir du kjapt kasta ut.
Anonym bruker
"Takknemlig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pleier å være noen som står med navneliste ved inngangen til frokosthallen, så må du oppgi navn og romnummer for å få komme inn. Kan sikkert prøve å gamble med et random romnummer og håpe de har betalt for frokost og ikke allerede meldt ankomst til frokosten, men sannsynligvis blir du kjapt kasta ut.
Vis hele sitatet...
Ahh, men hvis det ikke står noe folk der, er det vel bare og gå rett inn?

Har folk her opplevd at det står folk og ber om romnr?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Har folk her opplevd at det står folk og ber om romnr?
Vis hele sitatet...
Ja nå er vi flere i tråden som har bekreftet dette.

Trenger du briller?
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Har bodd på mange forskjellige hotell i Norges land, har aldri opplevd noen form for kontroll ved inngangen til frokostsalen
Vis hele sitatet...
Sprøtt.. Vi har også bodd på veldig mange hoteller i Norges land og har egentlig nesten utelukkende opplevd å bli sjekket med navn eller "billett" ved inngangen til frokosten. Kan egentlig ikke huske en eneste en hvor vi kunne rusle rett inn.
Sist endret av Source; 22. september 2022 kl. 23:12.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ahh, men hvis det ikke står noe folk der, er det vel bare og gå rett inn?

Har folk her opplevd at det står folk og ber om romnr?
Vis hele sitatet...
Igjen: hvorfor gidder du å spørre? Du har fått det samme svaret utallige ganger. Noen steder kontrollerer de. Det kan faktisk skje. Kommer akkurat du til å bli kontrollert akkurat når du skal snikspise frokost i fremtiden? Det kommer du ikke til å få svar på samme hvor mye du spør. Du har fått vite at det kan skje, altså må du selv velge om du vil ta risikoen eller ikke. Jeg tror heller jeg bare hadde betalt for frokosten enn å sitte og spørre det samme spørsmålet 100 ganger i håp om bekreftelse på at det vil gå fint å la være.
Vi hadde full kontroll på hvem som var nede til frokost på de hotellene jeg har jobbet på.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vært på hotell 200+ ganger siste årene iforbindelse med jobb. De fleste har kontroll. Flere og flere med bruke samme kort som til rommet for gå inn i salen. Evt lister. Noen få har ikke kontroll eller oversikt. Men de aller aller fleste har kontroll på dette.
De hadde ikke kontroll på Egon Scandic i Tromsø for åtte år siden det kan jeg si deg.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har folk her opplevd at det står folk og ber om romnr?
Vis hele sitatet...
JA. Hvor mange ganger trenger du å høre det?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
De hadde ikke kontroll på Egon Scandic i Tromsø for åtte år siden det kan jeg si deg.
Vis hele sitatet...
Ja det var slækkere før. Nå skjer det hver gang jeg har vært på hotell hvertfall, i snitt 60-90 dager i året de tre siste åra.
Anonym bruker
"Fremmed Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange hoteller selger bare rom med frokost inkludert. Da trenger de ikke å ha kontroll ved frokostsalen.

Men på de hotellene der man kan velge om man vil betale for frokost eller ikke spør de om romnummer ved inngang til frokostsalen.
Er det et populært hotell kan du banne på det er kontroll.
Grand er hvertfall dritstrengt!
Det er mulig dette er litt sent, men Too Good To Go later til å bli brukt av en god del hoteller her i Oslo, så kan du koste på deg 30-40 kroner er nok dette en ganske grei løsning, mulig du må ta frokostene i sånn 10-11 tiden da så kanskje ikke ideelt
Vel scandic byporten hadde 0 kontroll da jeg var der. Serveringen foregår på Egon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er en oversikt til de som tar frokost seriøst og vil ha den beste hotellfrokosten i Oslo
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Her er en oversikt til de som tar frokost seriøst og vil ha den beste hotellfrokosten i Oslo
Vis hele sitatet...
Til prisen av en 3-retters.
Det er ikke billig nei og hvis jeg hadde valget ville jeg heller hatt hotell rom til 1000 kr uten frokost i stedet for
å måtte betale 1500 for rom m/frokost.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er ikke billig nei og hvis jeg hadde valget ville jeg heller hatt hotell rom til 1000 kr uten frokost i stedet for
å måtte betale 1500 for rom m/frokost.
Vis hele sitatet...
Disse var da også de mer glamorøse. Vanligvis ligger vel et tillegg for frokost på 200,- +/-.
At de forsøker selge inn frokost som extra er greit nok, men det er ikke alltid man får valget.
Rom med frokost, take it or leave it!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Dough Vis innlegg
Til prisen av en 3-retters.
Vis hele sitatet...
Off-topic fra min side, men hvor får man 3-retters i Oslo til ~< 400 kr??
Sitat av robhol Vis innlegg
Off-topic fra min side, men hvor får man 3-retters i Oslo til ~< 400 kr??
Vis hele sitatet...

Det var da veldig bokstavelig.

Nå spiser jeg heldigvis sjeldent i Oslo. Men utenfor Oslo betaler jeg fortsatt ca 200,- for en hovedrett så da burde det være rom for en 3-retters til 4-500,- uten at jeg har noe empirisk å vise til.
Sitat av robhol Vis innlegg
Off-topic fra min side, men hvor får man 3-retters i Oslo til ~< 400 kr??
Vis hele sitatet...
Oslo Øst

Forrett: Shawarma med lam (fra barnemeny)
Hovedrett: Kebabtallerken
Dessert: Valgfri Pinne-Is
Her spiser du billig og bra

Fra Aftenposten 2018. Begrenset hvor mye prisene har steget.
Sist endret av Dough; 7. oktober 2022 kl. 16:07.
Sitat av Source Vis innlegg
Sprøtt.. Vi har også bodd på veldig mange hoteller i Norges land og har egentlig nesten utelukkende opplevd å bli sjekket med navn eller "billett" ved inngangen til frokosten. Kan egentlig ikke huske en eneste en hvor vi kunne rusle rett inn.
Vis hele sitatet...
Ja jeg ser jo i denne tråden at det faktisk er mye vanligere en hva jeg trodde, selv om jeg ikke kan huske å ha blitt kontrollert en eneste gang.