Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2513
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitter nå å drikker alene for 5. dag på rad, i dag drikker jeg på tom mage for å bli fortere full. Har slitt med narko tidliere med har vært dop fri i over et år. Har aldri hadd noe problem med alkohol før, og aldri drukket noe særlig tidligere.
Er 19 og er midt oppi noe problemer i forholdet med dama (som nå er utenbys med familien).
Alkohol hjelper ikke engang, føler meg like drit uansett så vet egentlig ikke hvorfor jeg drikker engang.
Så ja, vet egentlig ikke hvor jeg ville med dette innlegget, men føles godt å dele det med noen.
Fint at du deler og letter litt på trykket. Takk for det!

Alkohol er et rusmiddel.
Er man rusavhengig så er man like utsatt for alkohol som andre rusmidler, rusen ser ikke forskjell på om det er legalt eller ikke. Er selv rusavhengig å har alltid hatt et laid back forhold til alkohol, men når avhegigheta kaller så er alkohol listig, gåtefull og mektig.

Ville droppa det, det er like fort gjort å skli ut på det som andre ting. Mere tilgjengelig er det og, bare se på nærbutikken.

Itilegg så kan man fucke opp livet no jævlig av det.

Høres ut som du er skikkelig på feil spor, stop i tide!!
Sist endret av FuNcEd; 29. juli 2022 kl. 19:30.
New generation
colakork's Avatar
Du trenger en pause på ca uke før du kan drikke for å føle deg bra selv om du stresser.

Se på det som et tegn på at du må ta deg ei uke med tankene, før du evuntuelt kan ta ei ny uke med drikking etterpå
Anonym bruker
"Plaprende Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er forskjellen på fyllesjuke og abstinenser?
- Ingenting.

Gå inn for å være ordentlig fyllesjuk i to dager. Vær så edru i en uke (som foreslått over). Du vil føle deg ti ganger bedre, 100%.
Anonym bruker
"Viss Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lengre fjellturer er en veldig fin måte å få orden på tankene, noe du garantert trenger nå
Det er nok et stykke igjen til du blir alkoholiker om du bare er på dag 5. Bare se på de som tar seg 14-dagers fylletur til varmere strøk.

Sånn du holder på er likevel en selvdestruktiv atferd, så det vil være rasjonelt å ta tak i kjernen av problemet fremfor å forsøke å døyve det bort med alkohol - som for øvrig heller ikke ser ut til å fungere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er forskjellen på fyllesjuke og abstinenser?
- Ingenting.

Gå inn for å være ordentlig fyllesjuk i to dager. Vær så edru i en uke (som foreslått over). Du vil føle deg ti ganger bedre, 100%.
Vis hele sitatet...
Nja, det er litt forskjell på fyllesyke å abstinenser. Fyllesyke er iallfall jeg bare litt slapp å i værste fall kvalm men abstinenser så svetter jeg å skjelver som faen.
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Ikke la det bli en 6. dag på rad. Lov deg selv at imorgen, skal du prøve å gjøre det til en positiv dag, gå en tur i skogen, ring en kamerat og kjør dere en tur, eller noe annet som holder tankene unna flaska. Ikke se i retning pilsdisken før alkosalget er stengt. Du klarer dette, så lenge du tar det tidlig, og er snill mot deg selv. Husk at det alltid kommer til å være tunge tider hvor alt føles håpløst ut, og man gjerne ikke har en dritt av motivasjon, men mindset er alt. Alkohol gjør deg mye, mye mer deprimert i lengden, spesiellt når det begynner å hitte økonomien din. Jeg har troa på deg, ha den du og!
Fint at du deler det. Noen ganger er det godt bare å få letta litt på trykket og tankene og en bra ting i prosessen bare å få det ut og ikke sitte med shit inni seg alene. Da er du bevisst på at dette her ikke er bra for deg!

Jeg vet akuratt åssen det er å tenke fuck alt og bare bælme nedpå. Men du vet selv som du sier at det ikke er noen løsning på noenting eller hjelper engang, og om noe i forhold til problemene med dama så ødelegger det jo bare enda mer om du begynner å rømme fra problemer i rus og blir rusavhengig igjen fremfor å ha en sunn kommunikasjon, være reflektert og løse problemer og være en bra partner ikke en selvdestruktiv alkis.
Tillatt deg selv å kjenne på de følelsene du prøver å drikke bort, ikke overtenk problemer og ting som har skjedd men prøv å se fremover og tenk på hva som kan gjøres eller endres av mønstre for at fremtiden skal bli bedre Da veit du at svaret ikke ligger i flaska. Du har vært rusfri et år så ikke gidd å fuck opp nå! Kortvarig flukt/nytelse er ikke verdt det for å risikere å skape et langvarig problem.
Har du bil? Noe jeg har gjort selv og som funket helt fuckings gull var å finne en fin tur på en helt annen kant av Norge og kjøre 4-10 timer for å bare gå milevis og telte i noen dager. Fy faen så spirituelt og rart det føles. Anbefales om du er av det spontane slaget.
Sist endret av sinkpad; 31. juli 2022 kl. 01:22.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Holdte meg unna flaska i dag. Kom nettopp tilbake fra en kjøretur der jeg fikk en liten skremsel fra politiet, men tror og håper jeg bare hallusinerte det. Gjorde en litt stygg forbikjøring og rett opp i 160, syntes jeg så blålys fra bilen bak etter det. Men det gir null mening at sivilpoliti er ute å kjører akkurat der midt på natta, og de hadde vell prøvd å tatt meg igjen hvis det faktisk var politi?
Uansett da så er jo begge alternativene dårlige, enten mister jeg lappen for idiotkjøring, eller så hallusinerte jeg, som heller ikke er bra.
Anonym bruker
"Plaprende Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt å høre du har tatt en dag pause. Husk det er nå de neste par dagene som er vanskelig.

Hallusinasjoner er vanlig ved alkoholisme, men neppe etter 5 dager.

Men 5 dager hardfyll vs 160 på norske veier?
Tror sistnenvte er farligst.
En mulighet er at du bare flyttet avhengigheten fra narko til dama, og nå som hun er utilgjengelig tyr du til drikking og råkjøring?