Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7358
Det værste du kan gjøre er å sitte inne og tenke.
Når du føler deg deppa og lei, prøv å bare kom deg ut av hus og gå en liten tur. Om ikke annet enn til den lokale butikken for å kjøpe no snacks.

Fortell oss gjerne mer hverdagen din, for å hjelpe oss å forstå.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Prøver og vere så mye ute så mulig. Idag har det igrunnen vert en kjempedag! Men har fyrt meg en joint.
Så lenge jeg klarer og holde det så lavt som dette,så håper jeg det går fint.

Burde jeg få dårlig samvittihet etter og ha fyrt meg 1 ?
Så bra du sier du hadde en kjempe bra dag. Hvorfor kunne du ikke bare droppet den jointet?
Om du burde angre eller ikke tror jeg du finner best svar på selv.
Sist endret av DrPerception; 22. desember 2011 kl. 04:04.
Vet ikke om dette er så relevant, men har hørt mye om "runners high", en rus man kan oppnå hvis man løper som bare rakkern, så lenge man absolutt klarer. Hjernen "belønner" seg selv meg serotonin og dopamin når man "sliter" seg selv ut kan man si. Det jeg prøver å si er, at som mange andre her også har foreslått; løp... løp ofte, og lenge.

En annen utrolig god egenterapi er å fiske. Personlig er en fisketur den beste måten å kvitte seg med alskens dårlige tanker og stress. Om du bor i nærheten av et fiskevann eller en utmark. Ta med teltet og en varm sovepose, bli over helga, gå turer, fisk, slakt en elg, whatever. Så lenge det er noe annet enn pilleknaskinga!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Springe hjelper veldig Har ikke vert inn på her på en stund.så har ikke fått svart. Men har roet betraktelig mye ned i det siste. Somme dager er herlige, og andre jævlige. Mye ups and downs, men det for bare så ver!

Tar meg et par jeffrey's i uken,men ikke mer og det er thats it. Har en liten god følelse på dette nå

Men tror jeg kunne ha trengt å reist vekk 1 års tid, for og komme meg vekk og oppleve noe nytt enn det samme gamle miljøet.
Hey mann du er ikke alene... jeg har røyka fast omtrent ett år nå, brukt masse penger, loka vekk masse tid... er en jævlig følelse at alle folk bare glir forbi og gjør ting liksom, mens du sitter der og tenker på bønner og øl.
Er ikkenoe galt med litt cannabis i ny og ne egentlig... men hvis du ikke gjør noe annet enn å ruse deg er jo livet ditt en endeløs rus, hvorfor er det slik? Noen folk har lettere for å havne i den suppa pga omstendigheter. Kanskje er familien din kjip, kanskje har du ikke venner som gjør noe annet enn det samme som deg.

Beste er vel å bli helt clean en liten stund hvertfall og få klarnet tankene slik at du kan konstrere deg om å fikse ting FØR du ruser deg det er ikke lett, men ikke gi opp!
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Hey mann du er ikke alene... jeg har røyka fast omtrent ett år nå, brukt masse penger, loka vekk masse tid... er en jævlig følelse at alle folk bare glir forbi og gjør ting liksom, mens du sitter der og tenker på bønner og øl.
Er ikkenoe galt med litt cannabis i ny og ne egentlig... men hvis du ikke gjør noe annet enn å ruse deg er jo livet ditt en endeløs rus, hvorfor er det slik? Noen folk har lettere for å havne i den suppa pga omstendigheter. Kanskje er familien din kjip, kanskje har du ikke venner som gjør noe annet enn det samme som deg.

Beste er vel å bli helt clean en liten stund hvertfall og få klarnet tankene slik at du kan konstrere deg om å fikse ting FØR du ruser deg det er ikke lett, men ikke gi opp!
Vis hele sitatet...
Du har bare holdt på i ett år,det er ingenting gutt.Viss du vil endre livsstil,så gjør det nå.Før du veit ordet av det,så sitter du om 5 år og tenker det samme.Tida flyr fort bort i hasjtåka.Ett års røyking er vell ikke noe særlig problem og kutte,verre er det seinere i livet når vanen/avhengiheten har grodd ordentlig fast.
Dette kommer fra en som har røyket(og fortsatt gjør) daglig i mange år.
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Håper jeg ikke hijacker tråden med dette innlegget.
Har røykt i ca. 2 år nå hver dag, og bestemte meg litt før jul at nyttårsfortsettet mitt var å ta en laaaang pause.

Fyrte opp ett meeeeget lite trekk på nyttårsaften og BESTEMTE for meg selv at dette var slutten for en god stund. Disse dagene har vært et sant helvete, men humøret oppe selv om svettetoktene tar skikkelig på.

Har noen venner som også litt før jul bestemte seg for en pause også, og jeg merker at det hjelper voldsomt å vite at andre går gjennom det samme.

Har selv ikke satt opp noe mål om hvor lenge denne pausen er snakk om, tar hver dag om gangen.
Syns dette er lettere for meg, men hvis noen med erfaring kan fortelle om jeg lurer meg selv eller om dette er en god ide, så hadde jeg tatt imot råd

Du er ikke alene TS, håper du klarer det og IKKE gi opp
Sitat av Vartec Vis innlegg
Håper jeg ikke hijacker tråden med dette innlegget.
Har røykt i ca. 2 år nå hver dag, og bestemte meg litt før jul at nyttårsfortsettet mitt var å ta en laaaang pause.
Vis hele sitatet...
Er i akuratt samme situasjon som deg, i tillegg til at jeg har bestemt meg for å kutte ut nikotin som har blitt brukt jevnlig i 3-4 år.

Har sovet veldig lite de siste nettene, men er bestemt på å gjennomføre dette.

Tips til TS;

- Endre måten du tenker på rusmiddelet ditt, f eks: før var røyk noe som var dritt digg, og som jeg "trengte" for å roe meg ned. Per dags dato er røyk ikke annet enn gift i mine øyner, og synes det er sykt at så mange (inkludert meg selv) bruker PENGER på dette.
- Ha et veddemål med kompis/en du stoler på, f eks at hver gang du skal tar en pille skal du gi han 200 kr, dette gjør at du tenker litt mer over valget, og blir en DYR pille isåfall.
- Tenk hva som er best for deg framover i tid, istedenfor for AKURATT nå.
Som alle andre har du sikkert drømmer/mål i livet som du ønsker å oppnå, på hvilken måte hjelper rus deg å oppnå disse målene, og når du våkner opp i morgen, hva hjelper da den bønna du tok idag?

Vil til slutt bare si lykke til, er ikke engang noe spørsmål om dette er noe du kommer til å klare.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Gammel tråd, men kan jo oppdatere for morro skyld.

Jeg holdt meg i noen veker, så sprakk jeg igjen. MEN, det er mye bedre nå en før Klarer og holde det til fest og en sjelden gang (5-6 ganger i måneden). Er selfølgelig ikke clean, men meget mye bedre en hva det var. Deilig og ikke røyke og ta piller dag ut og dag inn! Håper jeg forsatt klarer og trappe ned, noe som jeg tror skal gå bra

Lykke til med dere begge ovenfor her, og håper dere når målet deres! PS: Kutte tvert vart strengt talt umulig for meg, måtte trappes ned gradvis.
Jeg har røyka en del, men heldigvis holdt meg på den trygge siden med piller dvs et par ukers opphold mellom hvert inntak. Når det kommer til det å slutte så gjør jeg alltid dette med min faste røykekompis, og vi støtter og holder hverandre oppe. Man har da en som går igjennom akkuratt det samme som deg eller hvertfall tilnærmet, og går lange turer sammen de dagene man er mest fristet og rett og slett løssnakker om hva som har blitt bedre og evt hva vi plages med.

Dette har hjulpet meg å regulere mitt forbruk av cannabis, for det er de første 3-4 dagene på dette som er verst for min del. Så hvis du hadde en kompis som har lyst til å slutte, bli enig om å ta en pause sammen, det hjelper utrolig mye med en likesinnet under slutten!
Tror du trenger hjelp, og det kvikt!

Er også viktig å få noe å fylle tiden med, en hobby eller trening. Sistnevne er veldig bra!
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Vel, trenger hjelp brennkvikt var jo litt og ta i! Gammel tråd, så siste innlegget mitt skrev jeg at jeg har kuttet ned betraktelig i forhold til før

Men ja, jeg trengte virkelig hjelp for 4-5 måneder siden, og det fikk jeg heldigvis av gode kompiser Mye sjeldnere jeg popper i meg ting en før, men hadde vert greit og blitt helt clean.

Trening og turere hjelper, det går jeg regelmessig